مرسدس بنز GLE و مدل جدید ۴۵۰e آن به لطف ظاهر زیبا و ویژگی‌های لوکس زیاد در مقایسه با مبلغ پرداختی گزینه‌ای محبوب برای خریداران است و ما نیز به تازگی پشت فرمان نسخه پلاگین هیبریدی GLE 450e مدل ۲۰۲۴ نشسته‌ایم تا نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنیم.


مرسدس برای مدل ۲۰۲۴ این خودرو برخی موارد را تغییر داده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود قابل‌توجه کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی و همچنین برخی تغییرات جزئی در طراحی ظاهری GLE اشاره کرد. البته بزرگ‌ترین تغییر این خودرو به اضافه شدن مدل پلاگین هیبریدی یعنی ۴۵۰e مربوط می‌شود. اگر به‌طور خلاصه بخواهیم ویژگی‌های این مدل را بازگو کنیم باید به شعاع حرکتی بیشتر در حالت برقی نسبت به تمامی محصولات پلاگین هیبریدی قبلی مرسدس و همچنین توانایی شارژ سریع اشاره کنیم.
مرسدس بنز GLE
مرسدس بنز GLE 450e مدل ۲۰۲۴ از پیشرانه ۲ لیتری توربو و واحدی برقی استفاده می‌کند. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و باتری ۲۳.۳ کیلووات ساعتی را نیز باید به این مجموعه اضافه کرد. باتری این خودرو نسبت به محصولات پلاگین هیبریدی قبلی مرسدس بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد به گونه‌ای که این خودرو در حالت برقی مسافت ۶۴ کیلومتری را طی خواهد کرد. مرسدس فعلاً برخی مشخصات رسمی این محصول جدید را اعلام نکرده اما اکثر تست کنندگان به شعاع حرکتی بین ۵۶ تا ۶۴ کیلومتر در حالت برقی اشاره کرده‌اند.
مرسدس بنز GLE نمای اصلی
ما نیز در تست‌های خود به شعاع حرکتی بین ۵۸ تا ۵۹.۵ کیلومتر دست یافتیم هرچند این ارقام در زمان رانندگی در بزرگراه‌ها افت چشمگیری را نشان می‌داد. ما همچنین می‌توانستیم با این خودرو در حالت برقی به سرعت فراتر از ۱۲۱ کیلومتر در ساعت نیز دست یابیم و در این حالت نیز پیشرانه درون‌سوز وارد مدار نمی‌شود. با توجه به مسیری که اکثر رانندگان در طول روز طی می‌کنند، GLE 450e می‌تواند بدون نیاز به استفاده از پیشرانه درون‌سوز و یا حداقل استفاده از آن نیازهای مالکان را برآورده سازد.مرسدس بنز GLE نمای بالا
چنین عملکردی برای شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی مرسدس بنز یک موفقیت خواهد بود. داشتن حداقل ۵۶ کیلومتر شعاع حرکتی در روز بدون نیاز به بنزین دستاوردی است که به اکثر مالکان اجازه می‌دهد مزیت‌های واقعی چنین خودروهایی را درک کنند. همچنین در سفرهای طولانی‌تر نیز از بابت شعاع حرکتی نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت. دستیابی به چنین عملکردی اهمیت زیادی دارد زیرا ما با یک خودروی جمع‌وجور روبرو نیستیم زیرا GLE شاسی‌بلندی بزرگ است که به خاطر قدرت و اشرافیت خود شناخته می‌شود. در حقیقت استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی معامله‌ای برد-برد در دوران گذار به سمت خودروهای برقی محسوب می‌شود چراکه همه افراد آمادگی لازم برای خرید خودروهای برقی را ندارند. مرسدس بنز GLE 450e مدل ۲۰۲۴ را می‌توان با شارژر خانگی نیز شارژ کرد اما امکان استفاده از شارژرهای سریع نیز وجود دارد که در این صورت برای رساندن شارژ باتری از ۲۰ به ۱۰۰ درصد تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. در صورت استاندارد از شارژر خانگی این زمان به ۲.۵ ساعت می‌رسد.
مرسدس بنز GLE نمای داخلی
اما کمی نیز به کابین خودرو بپردازیم که تغییرات آن شامل غربیلک فرمان جدید با کنترل‌های متفاوت است. این تنظیمات روی فرمان عملکرد بهتری دارند و نیازمند تمرکز و فشار انگشت کمتر راننده خواهند بود. عملکرد دکمه‌ها نیز به گونه‌ای است که به کاهش فشار دادن اشتباهی آن‌ها کمک می‌کند. در کل چنین تنظیماتی بسیار بهتر از پد لمسی قبلی به نظر می‌رسند. دکمه‌های حسگر مرسدس بنز با چند کنترل حرکتی ساده همراه شده‌اند و دستیار صوتی مرسدس نیز عملکرد خوبی دارد. این سیستم برای فعال شدن فقط نیازمند ادای جمله “هی مرسدس” خواهد بود و پس از آن می‌توان سؤالات یا دستوراتی همچون ناوبری، تنظیمات سیستم صوتی، تماس و… را به سیستم داد. شاسی‌بلند تازه‌نفس مرسدس همچنین به‌صورت استاندارد به اپل کارپل و اندروید اتوی بی‌سیم مجهز است. از نظر ما سیستم MBUX مرسدس بهترین سیستم هندزفری ای است که تاکنون تست کرده‌ایم.
همانند اکثر محصولات مرسدس بنز در آمریکا، شاسی‌بلند GLE 450e از کابینی لوکس با متریال درجه‌یک سود می‌برد و در کل حسی راحت و جادار را به سرنشینان القا می‌کند. جدای از گزینه چرم طبیعی یا مصنوعی، پوشش بکار رفته در صندلی‌ها و داشبورد زیبا بوده و بافت های مناسبی برای آن انتخاب شده‌اند. البته بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو از نظر ما صندلی‌های عقب است زیرا خبری از آپشن صندلی ردیف سوم برای مدل پلاگین هیبریدی نیست و مدل حاضر در تست از دو ردیف صندلی سود می‌برد.
GLE 450e در جاده سواری خوبی دارد. دامپرهای تطبیقی، سیستم تعلیق بادی و فرمانی با بازخورد قوی باعث می‌شوند خودرو کوچک‌تر و سبک‌تر از آنچه هست به نظر برسد. این مورد به همراه پاسخ نرم دستیار برقی و سرعت‌گیری سریع پیشرانه ۴ سیلندر توربو باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در راننده خواهد شد. اگرچه خودروی موردبحث در مقایسه با مدل‌های AMG خیلی سریع نیست اما صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیه نیز برای شاسی‌بلندی با این ابعاد بد نخواهد بود. در نهایت باید گفت مرسدس بنز قیمت مدل‌های گوناگون GLE 2024 را اعلام نکرده هرچند با نزدیک شدن به موعد تولید آن در سه‌ماهه سوم امسال جزئیات بیشتری در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو با قیمت حدود ۶۰ هزار دلار یا بیشتر راهی نمایندگی‌های فروش شود.

IMAN0099
این ماشین توسط دانشمندان برتر اروپا و آمریکا ساخته شده و از برترین آلیاژ ها و پردازنده ها استفاده میکنه و هیچ کس هم به گردش نمیرسه مگر این که اروپایی یا آمریکایی باشه
IMAN0099
اون چوب رو داشبوردش تکنولوژی بالایی داره و از درخت های مصنوعی پرورش یافته توسط دانشمندان اروپایی و آمریکایی ساخته شده یه جورایی آلیاژ چوب محسوب میشه و از همه لحاظ از چوب های عادی برتر هست و مقاومت بالایی داره و با تکنولوژی نانو خود به خود تمیز میشه .
امثال میرسلیم ها باید تفکر کنند تا عظمت مرسدس را درک کنند و تعصب نداشته باشند که در غیر این صورت ما باهاشون برخورد خواهیم کرد تا از تعصب پاکیزه شوند
IMAN0099
اون چوب رو داشبوردش تکنولوژی بالایی داره و از درخت های مصنوعی پرورش یافته توسط دانشمندان اروپایی و آمریکایی ساخته شده یه جورایی آلیاژ چوب محسوب میشه و از همه لحاظ از چوب های عادی برتر هست و مقاومت بالایی داره و با تکنولوژی نانو خود به خود تمیز میشه .
امثال میرسلیم ها باید تفکر کنند تا عظمت مرسدس را درک کنند و تعصب نداشته باشند که در غیر این صورت ما باهاشون برخورد خواهیم کرد تا از تعصب پاکیزه شوند
M.D
این ماشین بین ماشین های بنز اقتصادی حساب میشه ولی با این حال مشخصات خوبی داره.
امیر
تو رو خدا نگاه کیفیت ساختش بکن !!! لامصب با آدم حرف میزنه حتی توی صندوق عقبش هم آلکنترا کار کردن ، x5 هم خوبه ولی این از توی عکس ها هم معلومه که متریال با کیفیت تری نسبت به بیمر استفاده کرده 🇩🇪🇩🇪🇩🇪❤️
^MSP^
دوستان ، یه سوالی داشتم
اگه اشتباه نکنم ، GLE دو مدل کوپه و اس یو وی داره
درسته؟
Alan.r
بله همینطوره
al-ml-kh
به به چقد زیبا و راحت . جدی چی میشد تا یه ۲۰ ۳۰ سال دیگه با همین هیبریدی های خوب سیر میکردن بر آسه آسه میرفتن برا برقی سازی؟
پیام
طراحیش عالیه
BMW
خدایی جذاب شده لوکس شده اصلا خفن تر شده
بواسیر
خیلی خوبه فقط با چراغ های عقبش هنوز نتونستم ارتباط برقرار کنم
Ali
کیفیتش که بنزه و نمیشه ایرادی گرفت، البته نداریم که ایراد بگیریم، ولی طراحی مدلهای جدید بنز دیگه اون اصالت قبل رو ندارن، البته زبان طراحی خیلی از ماشینا تغییر کردن و جالب نیستن، این نظر شخصیه
فرشاد
الکی گرونه
مرسی همینو میخوام
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







زومیتزومجی کجارو
زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari