wp-header-logo-1124.png

داچیا اسپرینگ برقی جز اولین خودروهای برقی به کشور خواهد بود که احتمالا شرکت سایپا در بازار عرضه خواهد شد.
پس از نمایش داچیا اسپرینگ برای رئیس جمهور، امروز این خودرو در نمایشگاه روایت خدمت حضور یافت تا عموم مردم هم بتوانند با آن ملاقت کنند. در این ملاقات بخش های مختلف این کراس اوور کوچک برقی را مورد بررسی قرار دادیم و ویژگی هایش را به اطلاع شما مخاطبین عزیز رساندیم.
خودروسازی داچیا سال ۲۰۲۰ در جریان برنامه eWays رنو، از نسخه تولیدی کراس اوور کوچک و اقتصادی اسپرینگ الکتریکی رونمایی کرد. این کراس اوور یکی از اقتصادی ترین خودروهای بازار اروپاست و چندی قبل نیز در یک فیس لیفت جزئی به لوگوتایپ و جلوپنجره جدید محصولات داچیا مزین شد، اما نسخه ای که وزارت صمت برای ابراهیم رئیسی به نمایش درآورد، نمونه پیش از فیس لیفت بود که لوگوی قبلی داچیا را بر پیشانی خود داشت.
داچیا اسپرینگ نخستین محصول الکتریکی داچیاست که در واقع، برمبنای رنو سیتی K-ZE شکل گرفته و این در حالی است که رنو K-ZE نیز خود بر مبنای مدل کویید (Kwid) طراحی شده بود. به طور کلی، داچیا اسپرینگ را باید یک هاچ بک کراس کوچک دانست که در بحث طراحی ظاهری از هماهنگی خوبی بهره مند است و به‌خصوص نمای جلوی خودرو از نظر ترندهای روز دنیا، در سطح بسیار قابل قبولی قرار می گیرد.
همانند رنو سیتی K-ZE، داچیا اسپرینگ نیز از بسته باتری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی و یک موتور الکتریکی با ۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. با بهره گیری از چنین قدرت کمی، بی تردید شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو چندان اهمیتی ندارد. با این وجود، بیشینه سرعت اسپرینگ به ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.
شعاع مسافتی داچیا اسپرینگ الکتریکی در چرخه WLTP به صورت ترکیبی به ۲۲۵ کیلومتر و در شهر به ۲۹۵ کیلومتر می رسد. با فشردن دکمه eco، میزان شعاع مسافتی خودرو تا ۱۰ درصد افزایش می یابد. این امر با استفاده از کاهش قدرت موتور الکتریکی به ۳۱ اسب بخار و رساندن بیشینه سرعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به دست می آید.
در مبحث شارژ باتری، با استفاده از سوکت ۲۲۰ ولتی برق شهر، ۱۴ ساعت زمان لازم است تا تمام ذخیره باتری بازیابی شود. این زمان با استفاده از شارژر Wallbox با نرخ شارژ ۷.۴ کیلووات، به زیر ۵ ساعت کاهش می یابد. در بهترین حالت و با استفاده از شارژ سریع DC، بیش از ۸۰ درصد ذخیره باتری در کم تر از یک ساعت بازیابی می شود.
طراحی کابین داچیا اسپرینگ تا حدود زیادی به رنو City K-ZE شباهت دارد. غربیلک فرمان، لوگوی داچیا را در دل خود جای داده است و در بحث امکانات ایمنی و رفاهی، داچیا اسپرینگ از فرمان تمام برقی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، شیشه های برقی، نمایشگر هفت اینچی، کلاستر نیمه دیجیتال، آینه های کناری برقی، سنسور پارک، دوربین دید عقب، بلوتوث و… بهره می گیرد.
در داخل کشور، دو شرکت ایران خودرو و سایپا به صورت مشترک در حال کار بر روی پروژه های K112 و پاژ هستند که به معنای ساده تر، هر دو خودرو بر مبنای کویید شکل گرفته اند و این احتمال وجود دارد که اسپرینگ نیز برای استفاده و توسعه قوای فنی الکتریکی اش، به ایران آمده باشد تا از زیرساخت الکتریکی آن برای K112 و پاژ استفاده شود.
همانند رنو سیتی K-ZE، داچیا اسپرینگ نیز از بسته باتری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی و یک موتور الکتریکی با ۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. با بهره گیری از چنین قدرت کمی، بی تردید شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو چندان اهمیتی ندارد. با این وجود، بیشینه سرعت اسپرینگ به ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.
در بحث امکانات ایمنی و رفاهی، داچیا اسپرینگ از فرمان تمام برقی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، شیشه های برقی، نمایشگر هفت اینچی، کلاستر نیمه دیجیتال، آینه های کناری برقی، سنسور پارک، دوربین دید عقب، بلوتوث و… بهره می گیرد.
این خودرو نخستین محصول الکتریکی داچیاست که در واقع، بر مبنای رنو سیتی K-ZE شکل گرفته و این در حالی است که رنو K-ZE نیز خود بر مبنای مدل کویید (Kwid) طراحی شده بود.
واسه مصارف شهری مناسبه. انشالله یه زمانی برسه بیشتر خودرو ها برقی بشه و آلودگی هوا خیلی کمتر
بیشتر برق رو دارن با نیروگاه های سوخت فسیلی تهیه میکنن، پس عملا احتمالا در پروسه تبدیل و انتقال انرژی مقداری هم هدر رفت داریم و آلایندگی نه تنها کاهش بلکه افزایشی هست.
در شرایطی که برای مصارف صنعتی و خانگی برق کافی چه در زمستان و تابستان وجود ندارد و با توجه به عدم سرمایه گذاری در بخش صنعت برق به دلایل تحریم ها چگونه آقایان می خواهند برای خودرو های برقی نیرو برق جدید به وجود بیاورند . در شرایط کنونی این شو ها همگی بازی رسانه ای است و نه چیز دیگر.






اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.

source
تولید محتوا

توسط autokhabari