سال آینده شاهد معرفی نسل جدید تویوتا FJ کروزر خواهیم بود، اما اخیراً طرحی ثبت شده از این خودرو منتشر شده که طراحی آن را به وضوح نشان میدهد.
بسیاری از علاقهمندان به آفرود مشتاقانه منتظر معرفی نسخه کامپکت تویوتا لندکروزر، معروف به «بچه لندکروزر»، هستند. اگرچه زمان رونمایی این خودرو احتمالا به اوایل سال ۲۰۲۶ موکول شده است، اما طرح ثبت شده اخیر واضحترین تصویری است که از ظاهر این شاسیبلند آفرودی به نمایش میگذارد.
تویوتا از زمان انتشار تیزر این مدل در آگوست ۲۰۲۳، اطلاعات کمی را در اختیار رسانهها قرار داده است. شایعات حاکی از آن است که این خودرو احتمالا نام افسانهای FJ کروزر را احیا خواهد کرد، هرچند تویوتا هنوز این موضوع را تایید نکرده است.
طرح ثبت شده، شاسیبلندی کامپکت با پنج در را نشان میدهد که ظاهری جعبهای و کاربردی دارد. خطوط کلی طراحی و فرم بدنه با تیزر رسمی تویوتا هماهنگی دارد، به خصوص در قسمت چراغهای LED جلو. از دیگر ویژگیهای قابل توجه میتوان به گلگیرهای برجسته جلو، ستونهای پهن C و عقب عمودی اشاره کرد که با لاستیک زاپاس روی در عقب تکمیل میشود.
بدنه در قسمتهای پایینی با روکش پلاستیکی بدون رنگ پوشیده شده است که اطراف سپرها، گلگیرها و رکابها را در بر میگیرد؛ نشانهای کلاسیک از طراحی خودروهای آفرود که بر تواناییهای خارج جادهای این شاسیبلند تاکید دارد. فاصله از زمین نیز به نظر سخاوتمندانه است.
طراحی این مدل به وضوح از کانسپت الکتریکی کامپکت کروزر سال ۲۰۲۱ الهام گرفته شده است، اما ابعاد بزرگتری دارد. گزارشهای ژاپنی حاکی از آن است که FJ کروزر تولیدی حدود ۴۵۱۰ میلیمتر طول خواهد داشت که آن را در دسته شاسیبلندهای کامپکت قرار میدهد.
برخلاف لندکروزرهای گرانتر سری ۲۵۰ و ۳۰۰ که روی پلتفرم پیشرفته TNGA-F ساخته شدهاند، FJ کروزر جدید احتمالاً از پلتفرم IMV-0 استفاده خواهد کرد. این پلتفرم با نسل بعدی هایلوکس و فورچونر مشترک خواهد بود و انتظار میرود نسبت به هایلوکس چمپ کنونی ارتقاهای قابلتوجهی داشته باشد.
شاسی نردبانی FJ کروزر آن را به گزینهای جذاب برای علاقهمندان به آفرود تبدیل میکند. این ساختار، برتری محسوسی نسبت به رقبای شاسی یکپارچه مانند فورد برانکو اسپرت به آن میدهد و گزینهای ایدهآل برای کسانی خواهد بود که عملکرد آفرود را به راحتی رانندگی شهری ترجیح میدهند.
در مورد پیشرانه، احتمالاً در برخی بازارها شاهد موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی خواهیم بود. صرفنظر از نوع پیشرانه، تویوتا احتمالاً با سیستم استاندارد چهارچرخ محرک، به سنت خانواده لندکروزر وفادار خواهد ماند.