فروش خودروهای تسلا در بازار چین در ماه اکتبر ۲۰۲۵ به پایین‌ترین سطح سه سال گذشته رسید. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این خودروساز آمریکایی تنها ۲۶ هزار و ۶ دستگاه در این ماه فروخته است؛ آماری که نشان‌دهنده‌ی کاهش ۳۵.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گزارش مجله ماشین، در ماه سپتامبر، تسلا بیش از ۷۱ هزار دستگاه خودرو تحویل داده بود که بخشی از آن به عرضه‌ی نسخه‌ی جدید مدل Y L ( نسخه‌ای کشیده‌تر و شش‌نفره از شاسی‌بلند پرفروش Model Y ) مربوط می‌شد که فعلاً تنها در بازار چین عرضه می‌شود.

بر اساس داده‌های «انجمن خودروهای سواری چین (CPCA)»، سهم بازار تسلا در بخش خودروهای برقی چین در ماه اکتبر به ۳.۲ درصد کاهش یافته است؛ این در حالی است که این رقم در ماه قبل ۸.۷ درصد بود. کمترین میزان برای تسلا در بیش از سه سال گذشته.

با این حال، صادرات خودروهای تولیدشده در کارخانه شانگهای تسلا افزایش یافته و در ماه گذشته به ۳۵ هزار و ۴۹۱ دستگاه رسیده که بالاترین سطح در دو سال اخیر است.

کاهش فروش تسلا در چین هم‌زمان با افت فروش این برند در اروپا رخ داده است. در ماه گذشته، فروش تسلا در کشورهایی مانند آلمان، اسپانیا، هلند و کشورهای شمال اروپا نیز افت محسوسی داشته است.

تسلا اکنون تحت فشار شدید رقبا در بازار چین قرار دارد. بازاری که پس از آمریکا، بزرگ‌ترین بازار تسلا در جهان محسوب می‌شود.

در همین حال، شیائومی (Xiaomi)، با عرضه‌ی محصولات جدید خود شامل سدان SU7 و شاسی‌بلند YU7، موفق شده رکورد فروش جدیدی را با ۴۸ هزار و ۶۵۴ دستگاه در ماه اکتبر ثبت کند؛ موفقیتی که جایگاه تسلا را در بازار خودروهای برقی چین بیش از پیش به چالش کشیده است.

به‌گزارش منابع داخلی، فروش کلی خودرو در چین طی ماه اکتبر به‌طور کلی کاهش یافته است. کارشناسان این روند را نتیجه‌ی کاهش یارانه‌های دولتی و تخفیف‌های مالیاتی می‌دانند که باعث کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان و افت تقاضا در بازار شده است.

source

توسط autokhabari.ir