خودروسازان بزرگ جهان وقتی اقدام به طراحی و توسعهٔ خودروی جدیدی می‌کنند، یک سری پیشرانهٔ مشخص برای آن در نظر می‌گیرند که متناسب با نیازها، طراحی و پلت‌فرم آن خودرو است اما وقتی پای این خودروها به ایران باز می‌شود، همه‌چیز تغییر می‌کند زیرا خودروسازان ایرانی با خلاقیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارند (!)، به طرق مختلف موتورهایی را زیر کاپوت برخی خودروها جای می‌دهند که هرگز در مخیلهٔ سازندهٔ اصلی هم نمی‌گنجید! چه کسی فکر می‌کرد قوای محرکهٔ دیفرانسیل عقب پیکان روی پژو ۴۰۵ نصب شود یا موتور پراید زیر کاپوت رنو ۵ جای گیرد؟! این ترکیب‌های سمی فقط در خودروسازی ایران دیده می‌شود و در ادامه با برجسته‌ترین نمونه‌های آن آشنا خواهیم شد.

پیکاژو سال ۱۳۷۰

پیکان با موتور پژو ۵۰۴

source

توسط autokhabari.ir