از آنجایی که موتور بنزینی هرگز مستقیماً چرخها را به حرکت در نمیآورد و تنها به عنوان یک ژنراتور عمل میکند، به راحتی میتوان فراموش کرد که در حال رانندگی با یک خودروی هیبریدی هستید و نه یک خودروی برقی. میتوان با قشقایی در سکوت کامل حرکت کرد و زمانی که موتور بنزینی روشن میشود، همچنان بیصدا و نامحسوس باقی میماند.
نیسان میگوید مدل Ti e-Power در شرایط رانندگی ترکیبی تنها ۴.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند. من نتوانستم دقیقاً به این عدد برسم، اما هفته را با میانگین ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به پایان رساندم که چشمگیر است.
بدیهی است که قشقایی e-Power یک مدل عملکردی نیست، اما کمبود قدرت احساس نمیشود. این خودرو میتواند در حدود ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برای افرادی که به دنبال یک شاسیبلند خانوادگی هستند، بیش از حد کافی است.
با این حال، لازم به ذکر است که صدای موتور هنگام فشردن پدال گاز و بالا بردن دور موتور چندان خوشایند نیست. همچنین در مقایسه با هیوندای توسان هیبرید که ۲۳۱ اسب بخار (۱۷۲ کیلووات) قدرت و ۳۶۷ نیوتنمتر گشتاور دارد، از نظر قدرت ضعیفتر است.
رانندگی با قشقایی به طرز شگفتآوری لذتبخش است. من از نحوه تنظیم فرمان توسط نیسان کاملاً راضی هستم. اگرچه مانند بسیاری از خودروهای جدید، حس زیادی از سطح جاده منتقل نمیکند، اما وزندهی مناسب و دقیقی دارد.
همانطور که انتظار داشتم، قشقایی ۲۰۲۵ همان سطح جذابیت مدل قدیمی را حفظ کرده است. اکنون ظاهر شیکتری دارد و تمام ویژگیهای خوب، از جمله پیشرانه هیبریدی عالی، را حفظ کرده است.
source