در دورانی که بازار خودرو هنوز تحت سلطهٔ شاسیبلندها درنیامده بود و مردم همچنان به دنبال خودروهای اصیل، جمعوجور و قدرتمند برای لذت بردن از رانندگی بودند، بامو تصمیم گرفت داستان موفق Z3 را که از سال ۱۹۹۵ در بازار بود، با جانشینی شایسته به نام Z4 ادامه دهد. اکنون، پس از ۲۳ سال، این رودستر محبوب به پایان راه خود رسیده است و زمان مناسبی است تا به سرآغاز این ماجرا نگاهی بیندازیم.
نسل اول رودستر Z4 با کد E85 در سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه شد و تمام ویژگیهای یک خودروی ایدهآل برای راننده را در خود داشت. این خودرو جمعوجور، سبک و مجهز به پیشرانهای مناسب با قدرت کافی بود. Z4 نسبت به Z3 فاصلهٔ محوری کشیدهتر و عرض بیشتری داشت که فضای داخلی کمی بزرگتر را فراهم میکرد. طراحی بدنهٔ آن با خطوط منحنی، اوورهنگهای کوتاه، گلگیرهای عضلانی و موقعیت پایین صندلیها، DNA یک خودروی اسپرت اصیل را به نمایش میگذاشت. این رودستر تنها ۴۰۹۰ میلیمتر طول داشت که تقریباً هماندازهٔ یک هاچبک معمولی بود.
source