بعد دو سال از ورود فونیکس تیگو 7 پرو به ایران، در سال 1400، حالا شرکت فونیکس از ورود تیگو 7 پرومکس به ایران خبر می دهد. فیس لیفت شده و مجهز به ادوات کمکی راننده و پبشرانه 1.6 لیتری TGDI.
فونیکس تیگو 7 پرو، قویتر و مجهزتر
زمانیکه فونیکس تیگو 7 پرو به بازار آمد، استقبال مردم از این مدل محسوس بود و طراحی و امکانات دلنشینتری نسبت به چری تیگو 7 داشت. میتوان گفت نام فونیکس با عرضه این خودرو در بازار جا افتاد. حالا پس از دو سال شرکت فونیکس با یک تیر دو نشان زده است، عرضه نسخه فیسلیفت فونیکس تیگو 7 پرو آن هم با امکاناتی بیشتر از قبل!
تفاوتهای مهم فونیکس تیگو 7 پرو مکس با نسخه پرو را میتوان به این صورت بیان کرد:
- مجهز شدن به پیشرانه 1.6 لیتری توربو با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت با توان 197 اسببخار
- تغییر گیربکس از CVT به دوکلاچه تر
- اضافه شدن امکانات رانندگی خودکار سطح 2 (دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و رادار نقطه کور و دستیار تغییر حرکت)
- طراحی داشبورد مشابه تیگو 8 پرو (مانیتور یکپارچه با کلاستر، تریم BRUSHED STEEL و …)
- تغییر گرافیک چراغها و جلو پنجره
طراحی فونیکس تیگو 7 پرو مکس
حالا همه چیز برای ورود نسخه جدیدی از این خودرو، آماده شده است و اگر همه چیز طبق برنامهریزی مدیران خودرو پیش برود، میتوانیم انتظار معرفی رسمی این خودرو به بازار ایران را در نیمه دوم سال 1402 داشته باشیم.
تیگو 7 پرو مکس، هرچند تغییرات ظاهری قابل توجهی نسبت به تیگو 7 پرو نداشته است ولی استفاده از جلوپنجره جدید و تغییر طراحی چراغهای مهشکن جلو و همچنین چراغ عقب (که حالا بصورت یکپارچه روی صندوق عقب، گسترده شده) باعث شده که این محصول را یک فیسلیفت معمولی بدانیم.
تجربه حضور در کابین تیگو 7 پرومکس
البته اصل ماجرا، درون کابین خودرو اتفاق افتاده چراکه با کابینی مشابه کابین تیگو 8 پرو مواجه هستیم.
اولین مساله ای که نظرتان را جلب میکند مانیتور یکپارچه است که علاوه بر دسترسی راحتتر، ظاهر شکیلتری به این خودرو افزوده. مجهز بودن به APPLE CARPLAY و ANDROID AUTO باعث میشود خیالتان از کاربری و هماهنگی خودرو با تلفن همراه راحت شود و حتی هنگام رانندگی از گوگل مپ هم بتوانید استفاده کنید.
سیستم صوتی سونی این خودرو در مقایسه با نسخه پرو کاملا یک سر و گردن بالاتر است و برای بسیاری ارتقای ارزشمندی به حساب میآید. در نهایت تریم استیل ساب خورده برای کسانی که مشکی پیانویی را دوست ندارند هم مزیت حساب میشود.
به دلیل انجام تست در مسیر مسابقهای، امکان تست ادوات کمک به راننده مقدور نبود، ولی میدانیم که سیستم رانندگی خودکار سطح 2 ( دقیقا مشابه تیگو 8 پرو) میتواند علاوه بر تامین آسایش برای راننده، ایمنی را هم تا حد خوبی افزایش دهد.
امکانات این خودرو نیز نسبت به نسخه 7 پرو، قطعا بیشتر و بهتر شده اما مدیران خودرو، هنوز اطلاعات دقیقی درباره سطح امکانات تیپو 7 پرو مکس، منتشر نکرده است.
مشخصات فنی فونیکس تیگو 7 پرو مکس
قبل از هر چیز باید این نکته را بدانید که تیپ پایهای تیگو 7 پرو مکس در بازار چین، با موتور 1.5 لیتری توربو و با سیستم محرکه تکدیفرانسیل به فروش میرسد. ولی چری برای مشتریانی که تیپ فول این خودرو را سفارش دهند، از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ به همراه سیستم محرکه دو دیفرانسیل (از نوع AWD) استفاده میکند.
اما خوشبختانه، شرکت مدیران خودرو برای بازار ایران، ترکیب موتور و سیستم محرکه این خودرو را تغییر داده است به گونهای که نسخه اولیه فونیکس تیگو 7 پرو مکس در ایران، پیشرانهای مشابه پیشرانه تیگو 8 پرو دارد؛ یعنی همان موتور 1.6 لیتری توربوشارژ که 197 اسببخار قدرت گشتاور تولید میکند. گیربکس دوکلاچه 7 سرعته روغنی آن نیز توان تولیدی موتور را فقط به چرخهای جلو منتقل میکند. پس تا به اینجای کار، میتوان چنین نتیجه گرفت که تیپهای اولیه از تیگو 7 پرو مکس در ایران، به لحاظ مشخصات فنی، دقیقا مشابه تیگو 8 پرو پریمیوم هستند.
تجربه رانندگی با فونیکس تیگو 7 پرومکس
پیشرانه و گیربکس استفاده شده دقیقا مشابه تیگو 8 پرو است و برای یک کراساور خانوادگی این دلگرمی را به شما می دهد که دیگر در سربالاییها با چند سرنشین نگرانیای برای سبقتهای جادهای ندارید. هنگام شروع حرکت و در حالت نرمال رانندگی تعویض دندهها نرم به نظر میرسید، صدای زیادی در کابین نمیپیچید و دوربین 360 و آینهها ترکیب خوبی برای دید بیرون تامین میکردند.
با تغییر حالت رانندگی به اسپرت و فشردن پدال گاز گیربکس دو کلاچه با تاخیری نه چندان زیاد یکی دو دنده سنگینتر میکند و شتابگیری شروع میشود. تفاوت پیشرانه با نسخه پرو کاملا مشهود است، به نظر میرسد بزرگترین برگ برنده پرومکس نسبت به پرو همین باشد.
عملکرد این خودرو را باید به عنوان یک خودروی خانوادگی و نه اسپرت بررسی کرد، با شتابی حوالی 10 ثانیه در شرایط ایران، قوای محرکه موتور به نظر کافی می رسید. وقتی با سرعت بالا وارد پیچها میشوید، به لطف سیستم تعلیق مولتیلینک و کنترل پایداری دینامیک خودرو آن قدر به هم نمیریزد. اما اگر بخواهید خیلی به یک کراساور خانوادگی فشار بیاورید با کم فرمانی (UNDERSTEER) مواجه میشوید. مطمئنا اگر خودرویی دو دیفرانسیل بود این کم فرمانی تا حدی کمتر بود و تمام چرخ محرک نبودن تیگو 7 پرومکس هم شاید بزرگترین نقطه ضعف این خودرو باشد.
مجموعا برای اظهار نظر درباره تیگو 7 پرومکس شاید کمی زود باشد و با رانندگیای کوتاه مدت نتوان به جمعبندی خوبی رسید. اما اگر به دنبال خودرویی مناسب برای مسافرت هستید و قصد خرید تیگو 7 پرو دارید، اما بودجهای کمتر از تیگو 8 پرومکس در اختیارتان است، شاید بهتر باشد کمی برای تیگو 7 پرومکس منتظر بمانید. پیشرانه قویتر، امکانات کاملتر و ظاهری که برخی نواقص نسخه پرو در آن برطرف شده است، نشان میدهد که چینیها هم در حال بازخورد گرفتن از بازارهایشان هستند، کاری که دوست داشتیم خودروسازان داخلی هم انجام میدادند!
عرضه تیپهای دیگر از تیگو 7 در آینده
اما باید منتظر تیپهای جدید دیگری نیز برای تیگو 7 پرو مکس باشیم. مدیران خودرو، این قول را به مشتریان ایرانیاش داده تا در آیندهای نزدیک، تیپ گرانتری برای این خودرو معرفی کند که همان موتور 1.6 لیتری TGDI را دارد اما به سیستم محرکه دو دیفرانسیل (از نوع AWD) مجهز است.
اخبار شرکت مدیران خودرو
جدیدترین خبرهای شرکت مدیران خودرو، شامل شرایط فروش ام وی ام، شرایط فروش اقساطی چری، شرایط فروش اعتباری فونیکس، قیمت لوازم یدکی ام وی ام و چری، همچنین آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای کارکرده امویام و چری با خودروهای نو و همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید مدیران خودرو را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:
همچنین اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت مدیران خودرو هستید، پیشنهاد میکنیم که خواندن مطلب قیمت لوازم یدکی ام وی ام و همچنین مطلب سرویس ادواری مدیران خودرو را نیز از دست ندهید.
source