محدودیت تردد یک‌ماهه در جاده چالوس

مهر 1402: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از انسداد مقطعی و محدودیت تردد یک ماهه جاده چالوس خبر داد.

وی در این باره توضیح داد جاده چالوس به علت انجام عملیات توری سنگی، تثبیت دیواره‌های ریزشی از تاریخ ۲۳ مهر تا ۲۴ آبان از ساعت ۶ صبح تا ۱۶ در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته به غیر از روزهای شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، مسدود می‌شود.

هموطنان دقت داشته باشند که آزادراه تهران ـ شمال و جاده چالوس در هر دو مسیر در زمان اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام می‌شود.

ممنوعیت تردد کامیون ها در ایام اربعین 1402

مرداد 1402: سردار هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، می‌گوید طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از یک میلیون نفر برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا چهار میلیون نفر هم افزایش یابد. از این تعداد 96 درصد، مرزهای زمینی را برای سفر خود به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند. همچنین 35 درصد زائران، از ناوگان حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مرزها استفاده می‌کنند.

وی همچنین از اعمال محدودیت تردد برای کامیون‌ها، به خصوص در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین خبر داد و گفت: این محدودیت از سوم شهریور آغاز شده و تا 20 شهریورماه 1402 ادامه پیدا می‌کند. البته کامیون‌هایی که در حال انتقال موکب‌ها باشند، از این موضوع مستثنی خواهند بود.

هشدار احتیاط مسافران در محور فیروزکوه تهران

خرداد 1402: جاده چالوس در هر دو قسمت مازندران و البرز به دلیل انجام عملیات کارگاهی ناشی از سیل اخیر مسدود است و همچنان امکان تردد از آزادراه تهران- شمال هم به دلیل انسداد چالوس در پنجمین روز متوالی وجود ندارد.

مرکز مدیریت راه ها گزارش داده است که چالوس و آزادراه تهران- شمال هم چنان مسدود و تردد از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه امکان پذیر است.

هم اکنون تردد در هر ۳ محور هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت مسیر رفت و برگشت روان گزارش شده است؛ اما سازمان راهداری در اطلاعیه‌ای با عنوان «هشدار محدودیت تردد و رعایت جوانب احتیاط در محور فیروزکوه-تهران (گدوک-آئینه ورزان)» اعلام کرد به دلیل انجام عملیات بهسازی و روکش آسفالت در این‌ محور هم محدودیت تردد وجود دارد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، تاریخ شروع عملیات از ۲۴ خرداد تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ از ساعت ۱۲ تا ۱۸ روزهای شنبه و از ساعت ۸ تا ۱۸ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه و هم چنین از ساعت ۸ تا ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته شروع می‌شود. موقعیت دقیق اجرای عملیات کیلومتر ۰ الی ۷۵ جاده است و تردد همزمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود. این عملیات در روزهای پنج شنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه انجام نمی‌شود.

محورهای ترافیکی در تعطیلات هفته پایانی اردیبهشت‌ماه

اردیبهشت 1402: سامانه‌ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش‌بینی کرد در تعطیلات هفته پایانی اردیبهشت، بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار وسیله از محورهای مواصلاتی کشور تردد کنند.

طبق گفته سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مطابق گزارش مرکز مدیریت راه‌ها، بیشترین تردد در تعطیلات پیش رو در روزهای دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) و چهارشنبه ( ۲۷ اردیبهشت ) در مسیرهای رفت و روز جمعه ۲۹ اردیبهشت هم در مسیرهای برگشت خواهد بود و استان‌های مازندران، گیلان، فارس، اصفهان، اردبیل و خراسان رضوی جاذب سفر هستند. بیشینه تخلیه از استان‌های تهران و البرز با ۵۵۰ هزار وسیله نقلیه برآورد شده و همچنین پیش‌بینی می‌شود ۱۷۵ هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و ۱۵۵ هزار وسیله نقلیه در استان گیلان انباشت شود.

  • بر اساس این گزارش در روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت (از ساعت هفت صبح تا عصر) و ۲۷ اردیبهشت (بعدازظهر) در مسیر کرج به چالوس در محدوده شهرستانک تا هزارچم، ترافیک سنگین پیش‌بینی‌شده است.
  • از ظهر روز 28 اردیبهشت و ساعت هفت صبح روز بیست و نهم، ترافیک سنگین در مسیر چالوس به کرج، محدوده‌های مرزن‌آباد، مکارود و گچسر پیش‌بینی می‌شود.
  • در قطعه یک انتهای آزادراه تهران – شمال در مسیر رفت بعدازظهر روز ۲۵ اردیبهشت، از ساعت هفت صبح روز ۲۶ اردیبهشت و از ساعات انتهایی روز ۲۷ اردیبهشت، شاهد ترافیک سنگین خواهیم بود.
  • در محور هراز در مسیر رودهن به سمت آمل از بعدازظهر روز ۲۵ اردیبهشت و از ظهر تا بعدازظهر روز ۲۶ اردیبهشت و ساعت‌های انتهای روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه و در مسیر آمل به رودهن، از پیش از ظهر تا انتهای روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ترافیک سنگین حاکم خواهد بود.
  • محور فیروزکوه در مسیر فیروزکوه به قائم‌شهر در بعدازظهر روز ۲۵ اردیبهشت و در مسیر برگشت از قائم‌شهر به فیروزکوه در بعدازظهر روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه، شاهد ترافیک نیمه‌سنگین خواهد بود، همچنین در موج برگشت سفرها در مسیر پردیس – تهران در روز ۲۹ اردیبهشت از ساعات ابتدایی ظهر، تردد سنگین وجود خواهد داشت.
  • در مسیر آزادراه رشت – قزوین در بعدازظهر روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت در مقطع رودبار، تردد سنگین خواهد بود. همچنین در مسیر آزادراه قزوین به رشت روز جمعه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۲ ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین پیش‌بینی می‌شود.
  • در مسیر آزادراه کرج- قزوین نیز در ساعات انتهایی روز ۲۵ اردیبهشت، ترافیک سنگین و از ساعات ابتدایی روز ۲۶ اردیبهشت تردد نیمه‌سنگین خواهد بود، همچنین در مسیر آزادراه قزوین_کرج از پیش از ظهر تا انتهای روز جمعه ۲۹ اردیبهشت تردد نیمه‌سنگین پیش‌بینی‌شده است.

عملیات عمرانی در جاده‌های شمال کشور

اردیبهشت 1402: علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، اعلام کرد آزادراه تهران – شمال و جاده چالوس از روز یکشنبه مورخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه، به مدت سه روز مسدود می‌شود.

وی توضیح داد که این انسداد از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ به دلیل انجام عملیات عمرانی در این محورها در محدوده سیاه‌بیشه در استان مازندران صورت می‌گیرد. انسداد آزادراه تهران – شمال به طور کامل است، اما تردد وسیله نقلیه از میدان امیرکبیر کرج تا دیزین به صورت دسترسی محلی صورت می‌گیرد.

محدودیت‌های ترافیکی در فروردین 1402

فروردین 1402: علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، اعلام کرد در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در محور کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال اجرایی می‌شود.

  • تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 24 روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ‌های 16 و 17 فروردین ماه از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع است.
  • در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 همان روز از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن‌آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.
  • تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 24 روز جمعه 18 فروردین از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است.
  • در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

مراکز تعویض پلاک خودرو تهران

در مقاله مراکز شماره تعویض پلاک می‌توانید از آدرس مراکز تعویض پلاک تهران (ازجمله مرکز تعویض پلاک میثم، مرکز تعویض پلاک خاوران، مرکز تعویض پلاک چیتگر و …) و همچنین شماره تلفن مراکز تعویض پلاک خودرو مطلع شوید. زمان بازگشایی مراکز تعویض پلاک و ساعت کاری مراکز تعویض پلاک را نیز در این مقاله توضیح داده‌ایم.

source

توسط autokhabari