خودروی جدید تیگارد X35 که محصول سانیار موتور پارسیان است و در کارخانه دیار خودرو واقع در شهرستان گلپایگان، مونتاژ می‌شود، قرار است به زودی در مرحله جدید فروش خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه، عرضه شود. اولین عرضه این خودرو، اسفند ماه سال گذشته با قیمت مصوب ۱میلیارد و ۴۹ میلیون تومان بود و تحویل نمونه های ثبت‌نامی به مشتریان، از اواخر بهار، قوت گرفت. برای مرحله جدید فروش اما از چند ماه پیش، جسته و گریخته می‌شنیدیم که تیگارد X35 قرار است با قیمت بالاتری عرضه شود. امروز، شورای رقابت قیمت جدید این خودرو را اعلام کرد و همانطور که انتظار می‌‎رفت، عرضه تیگارد X35 در مرحله سوم فروش یکپارچه خودروهای داخلی، با قیمت بالاتری انجام خواهد شد که کاملا خلاف رویه اخیر شورای رقابت در مورد اصلاح قیمت خودروسازان دیگر بوده.

خودروی تیگارد X35 شرکت سانیار موتور پارسیان - دیار خودرو

شورای رقابت برای این خودرو، قیمت پایه حدودا ۹۸۵ میلیون تومانی در نظر گرفته. البته این عدد، قیمت پایه است و برای رسیدن به قیمت نهایی مصرف‌کننده، مواردی نظیر مالیات ارزش افزوده، هزینه های شماره‌گذاری و بیمه، قیمت نهایی برای مصرف‌کننده نیز اضافه خواهد شد که قیمت نهایی را به حدود ۱ میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان می‌رساند.

با توجه به احتمال عرضه خودرو تیگارد X35 در مرحله جدید فروش یکپارچه خودروهای داخلی، انتظار می‌رود استقبال خوبی از آن صورت بگیرد چراکه در کنار بهره‌مندی از یک طراحی ظاهری و همچنین طراحی داخلی به‌روز و جوان‎پسند، دارای سطح امکانات خوبی بوده، موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب‌بخاری متصل به گیربکس CVT نیز با توجه به ابعاد جمع‌وجور خودرو، چالاکی و کشش خوبی به آن می‌دهد.

خودروی تیگارد X35 شرکت سانیار موتور پارسیان - دیار خودرو

در بخش امکانات، می‌توان به بهره‌مندی این محصول سانیار موتور پارسیان از سانروف پانورامیک، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل آغاز حرکت در سربالایی، کنترل فشار باد تایرها، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، ایربگ‌های جلو، ترمز پارک برقی، کروزکنترل و سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر هشت اینچ اشاره کرد.

انتهای پیام

source

توسط