در روزهایی که از چپ‌وراست، مُدام می‌شنویم خودروسازی پُرادعایمان بار دیگر بازگشته به رسم کم کردن از قطعات خودروهای تولیدی با هدف ناقص جلوه دادن و احتکار آنها، به امید افزایش قیمت، کیاموتورز از خودروی جدیدی بنام EV3 رونمایی کرده که این خودروساز کُره‌ای را یک قدم دیگر به آینده‌ای پاک با ردپای زیست‌محیطی عاری از کربُن، نزدیک می‌کند.

خودرو الکتریکی KIA EV3 Concept

کیا EV3 فعلا پسوند مفهومی یا همان کانسپت پُشت نما خود دارد اما اعلام شده تا سال آینده میلادی، نمونه آماده برای تولید آن نیز رونمایی خواهد شد تا پس از EV6 و SUV های جدید EV5 و EV9، تعداد خودروهای جدید KIA Motors با معماری و ساختار اختصاصی خودروهای الکتریکی را به چهار برساند.

سال گذشته کیا موتورز اعلام کرده بود تصمیم دارد تا ۲۰۳۰، عدد تولید خودروهای تمام-الکتریکی به‌اصطلاح BEV (الکتریکی مبتنی بر باتری) را به ۱.۲میلیون دستگاه در سال برساند. این عدد، بیش از یک‌چهارم هدف‌گذاری KIA است برای رسیدن تولید سالانه ۴ میلیون خودرو تا سال ۲۰۳۰ است.

خودرو الکتریکی KIA EV3 Concept

در کنار خودروهای تمام-الکتریکی مبتنی بر باتری یا BEV که قرار است تعدادشان در سبد تولیدات KIA به ۱۷ مدل تا سال ۲۰۲۷ برسد، کیا موتورز برای تولید هرچه بیشتر خودروهای PHEV (پلاگین-هایبرید الکتریکی) و HEV (هایبرید الکتریکی) نیز برنامه‌ریزی کرده. برای دستیابی به هدف‌گذاری های مذکور، KIA Motors تنها برای پنج سال آینده سرمایه‌گذاری هنگفتی بالغ بر ۲۸ ترلیون وون انجام خواهد داد که برابر است با ۲۰ میلیارد دلار.

انتهای پیام

source

توسط