شرکت چری با معرفی یک سدان جدید به نام  A9 PHEV در ماه سپتامبر، از تجدید حیات نام فنگیون (Fengyun) خبر داد. فنگیون به معنای «ابر باد»، نامی است که برای نخستین محصول چری استفاده شد.

این خودرو به عنوان نسخه تغییر نشان یافته از نسل اول سئات تولیدو، بین سال‌های 1999 تا 2006 در چین تولید می­‌شد. فیس‌لیفت این خودرو یعنی چری A15 که تا سال 2010 تولید شده است، نیز در تعداد محدود به ایران آمد.

اکنون چری قصد دارد فنگیون را در کنار سایر سری محصولات خود یعنی تیگو، آریزو و تانسو قرار دهد. قرار شده تا پایان سال 2024، شش مدل زیر چتر نام فنگیون قرار گیرد. اکنون دومین عضو سری فنگیون با نام فنگیون T9 رونمایی شده است.

چری فنگیون T9 PHEV

شرکت چری هفته گذشته و در رویداد روز تکنولوژی چری، رسما فنگیون T9 را رونمایی کرد. این محصول درواقع نسخه پلاگین هیبرید تیگو ۹ بنزینی است. فنگیون T9 برای عرضه در چهارمین سه ماهه سال جاری آماده شده است.

طراحی فنگیون T9 مشابه تیگو ۹ بوده و جلوپنجره آن کاملا بسته است. چراغ‌های عقب ماتریسی هستند و لوگوی چری زیر چراغ قرار گرفته است. طراحی فنگیون T9 در بخش جانبی، ویژگی‌هایی مانند سقف شناور، دستگیره‌های مخفی و رینگ‌های چند پره دارد.

ابعاد آن مشابه چری تیگو ۹ بوده و به 4820/1930/1710 میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری این خودرو برابر ۲۸۲۰ میلی‌متر است و یک شاسی بلند سایز متوسط محسوب می‌شود.

همچون فنگیون A9 PHEV، این کراس‌اور نیز به سامانه هیبرید C-DM تحت سری Kunpeng SPE مجهز خواهد شد. تمام اجزای این سامانه شامل پیشرانه هیبرید، سیستم انتقال قدرت و سامانه مدیریت باتری به طور اختصاصی برای خودروهای هیبرید طراحی شده است. که شامل پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و سنکرون آهنربای دائمی است. گیربکس آن‌نیز از نوع 3DHT است.

ظرفیت باتری خودرو برابر ۳۴.۴ کیلووات ساعت بوده و نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک دردسترس هستند.

چری فنگیون T9 PHEV

خروجی نسخه تک دیفرانسیل برابر ۲۲۱ اسب‌بخار بوده و نسخه دو دیفرانسیل ۴۵۵ اسب‌بخار است. برد در حالت تمام الکتریکی در نسخه تک دیفرانسیل برابر ۱۶۰ و در نسخه دو دیفرانسیل برابر ۱۵۰ کیلومتر است. این اعداد در حالت پلاگین هیبرید به ۱۳۲۱ و ۱۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. شتاب دو نسخه به ترتیب برابر ۸.۴ و ۴.۹ ثانیه است.

به کمک شارژ سریع می‌توان خودرو را در مدت زمان ۲۲ دقیقه از شارژ ۳۰ به ۸۰ درصد رساند.

فضای داخلی فنگیون T9 مشابه تیگو ۹ بوده و یک صفحه نمایش دوگانه دارد. این صفحه شامل نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کیلومتر و ۱۲.۳ اینچی مرکزی است که به چیپ Qualcomm Snapdragon 8155  تجهیز شده است. زیر این نمایشگر، سه خروجی برای سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari