شرکت نیسان در همکاری با تیم فورسبرگ (Forsberg Racing)، نمونه‌­ای از فرانتیر را برای حضور در مسابقه نورا 500 (NORRA 500) آماده کرده است. این رقابت 20 اکتبر در مکزیک آغاز خواهد شد.

نیسان فرانتیر Pro-4X مدل 2023 به مجموعه قطعات آفرود نیسمو مجهز شده، که شاید مهمترین آن، کیت افزایش ارتفاع باشد، که ارتفاع خودرو در محورهای جلو و عقب را به ترتیب 2.5 و 3.8 سانتی‌متر افزایش داده است.

رینگ‌های 17 اینچی Axis با قفل مرکزی، با تایرهای جئولندر M/T G003 ساخت یوکوهاما همراه شده است، درحالی‌که ریل سقفی، چراغ‌های آفرود و اسامی برندهای همکار روی بدنه از جمله Forsberg، تغییرات این پیکاپ ژاپنی را تکمیل کرده است.

البته نیسان فرانتیر Pro-4X در حالت استاندارد هم به زیرسپری جلو و عقب، نشان Lava Red، حالت رانندگی چهار چرخ محرک رنج-محدود، قفل دیفرانسیل و کمک‌­فنرهای بیل‌اشتاین مجهز می‌­شود.

نیسان فرانتیر Pro-4X مسابقه نورا 500

پس از بروزرسانی نیسان فرانتیر در سال 2022، این خودرو از نظر ظاهری، فناوری و ایمنی مورد بروزرسانی قرار گرفت. پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری که در سال 2020 برای مدل قبلی عرضه شد، در اختیار مدل جدید نیز قرار گرفت. این مجموعه با خروجی 310 اسب‌­بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک متصل می‌­شود.

نورا 500 یک رقابت صحرایی در مسیری به طول 800 کیلومتر است، که در فاصله رفت و برگشت بین شهرهای انسنادا و سن فلیپ برگزار می­‌شود. وظیفه هدایت نیسان فرانتیر در این رقابت برعهده قهرمان دریفت فرمولا یعنی کریس فورسبرگ قرار دارد.

این فرانتیر خاص، نخستین همکاری نیسان با فورسبرگ نیست، چراکه قبلا، سه خودروی فرانتیر V8، نیسان Z دریفت و آلتیما با 2 هزار اسب‌­­بخار قدرت نیز توسط این دو معرفی شده است.

این پیکاپ مسابقه­‌ای، پس از پایان نورا 500 به نمایشگاه SEMA خواهد رفت، رویدادی که از 31 اکتبر و در لاس‌وگاس شروع به‌کار می­‌کند. کریس فورسبرگ هم در این نمایشگاه حاضر می­‌شود، تا با رسانه­‌ها و علاقمندان دیدار کند. نیسان قصد دارد چند خودروی دیگر را نیز در SEMA به نمایش درآورد که البته فعلا اطلاعی از ویژگی آنها نداریم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir