واردات دو هزار خودرو برقی با اولویت تاکسیرانی

آبان 1402: مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، درباره خودروهای برقی اعلام کرد که برنامه جدی برای واردات این نوع خودروها اعم از فول برقی، هیبرید، پلاگین و… وجود دارد. یک الی دو هزار خودروی برقی در همین آبان ماه وارد خواهد شد که در مرحله نخست مشتری تاکسیرانی است اما در مرحله بعدی مردم عادی هم می‌توانند بخرند؛ زیرا این خودروها به لحاظ قیمتی به صرفه تر از خودروهای بنزینی هستند.

وی همچنین افزود تاکنون تقریباً 5 شرکت داخلی درخواست داده‌اند و فعلاً اکثر خودروها چینی هستند و فقط یک برند غیرچینی است. البته برای خودروی برقی محدودیت سقف قیمتی نخواهیم داشت.

برنامه واردات تاکسی برقی توسط سایپا

مهر 1402: محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، درباره ورود گروه خودروسازی سایپا به خودروهای  برقی گفت در مورد خودروهای الکتریکال دومسیر را همزمان طی می‌کنیم. یکی از این مسیرها واردات است. جزء اولین شرکت‌هایی هستیم که خودروهای الکتریکال را به صورت تاکسی وارد می‌کنیم و دراین راستا دو خودرو را انتخاب و مشخصات فنی آن را به شهرداری اعلام کردیم. همچنین از سال گذشته تولید خودروهای هیبریدی را در دستور کار قرار دادیم که با دانشگاه نوشیروانی بابل در این زمینه قرارداد بستیم تا شاهین را هیبریدی کنیم و مصرف سوخت  آن را به زیر 5 لیتر برسانیم.

وی ادامه داد دومین اقدام این است که خودرو آریا را با سه موتور عرضه کنیم. یکی قوه محرکه n20  و موتور 2000 است که مصرف سوخت آن زیر 7 لیتر خواهد بود. موتور دیگر آن 1.6 هیبریدی است که برای یکی از کمپانی‌ها چین  بوده و  پایه آن میتسوبیشی است و خط تولید این موتور سال بعد در مگاموتور سایپا راه‌اندازی خواهد شد. سومین موتور نیز خودروی فول الکتریکال آریا است. برای فاز اول واردات 5000 خودرو برای سایپا و 5000 خودرو برای ایران خودرو در نظر گرفته شده است. در محصولات ما آنچه اهمیت دارد باتری است. یک محصول ما تا 600 هزار کیلومتر پیمایش گارانتی باتری دارد. با هر بار شارژ 407 کیلومتر می تواند تردد انجام دهد. هم شارژ سریع دارد و هم شارژ کندتر. همچنین شارژر آن را در اختیار مشتریان قرار می دهیم.

جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی

شهریور 1402: احمد وحیدی، وزیر کشور، از واحد خودروسازی فردا بازدید کرد. وی در این بازدید عنوان کرد که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و به ویژه تاکسی و اتوبوس در دستور کار است.

وی امیدوار است که تولیدکنندگان داخلی نیز تاکسی خوب و مناسب پیشنهاد دهند که هم کیفیت و هم قیمت آن مناسب باشد و بتوان برای نوسازی اقدام کرد. آقای وحیدی همچنین افزود که اولویت آن‌ها، برقی کردن این ناوگان است و 50 هزار تاکسی فرسوده باید نو و برقی شوند.

قیمت تاکسی برقی چقدر است

شهریور 1402: مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، اعلام کرد که شهرداری، وزارت صمت و نفت برای خرید تاکسی‌های برقی و ورود آن‌ها به تهران تفاهم دارند. هزینه یک دستگاه تاکسی برقی حدود یک میلیارد تومان است که 400 میلیون آن را وزارت نفت و بیش از 300 میلیون نیز در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود. مالک تاکسی نیز می‌تواند تاکسی فرسوده خود را بفروشد تا تاکسی برقی را خریداری کند. این تاکسی‌ها از خارج کشور وارد خواهند شد.

(عکس: آژانس عکس تهران)

وی در خصوص تردد موتورسیکلت‌ها اظهار کرد در این باره تنها شهرداری مسئولیت ندارد و پلیس راهور نیز باید ورود کند. البته موضوع فرهنگسازی بسیار مهم است. ضمن اینکه موتورسیکلت‌های برقی به گونه‌ای تنظیم شده که سرعت آن‌ها بیش از 60 کیلومتر بر ساعت نباشد.

واردات تاکسی برقی سایپا تا پایان 1402

شهریور 1402: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، ضمن اشاره به واردات خودروهای برقی به ایران، می‌گوید شرکت سایپا نیز برنامه برای عرضه چندین نوع خودرو برقی را درنظر گرفته که یکی از آن‌ها، تاکسی برقی است. باتری این تاکسی برقی تا 600 هزار کیلومتر گارانتی دارد و با هر نوبت شارژ نیز می‌تواند 405 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

مدیرعامل سایپا می‌گوید چنانچه تخصیص ارز به موقع انجام گیرد، در نیمه دوم سال 1402 شاهد ورود خودروهای برقی سایپا به خیابان‌ها خواهیم بود.

اولویت واردات خودرو با تاکسی‌های برقی

مرداد 1402: عباس علی آبادی، وزیر صمت، با بیان این که آیین نامه واردات خودرو های نو و کارکرده برقی بزودی تدوین میشود گفت: اولویت ما واردات خودروهای برقی است و بنا داریم تحولی در وضع خودرو به وجود آوریم یعنی علاوه بر اینکه خودرو های موجود در یک وضع مناسبتری عرضه شوند خودرو‌های برقی نیز در اولویت وارد شوند که در تدارک زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی هستیم.

علی آبادی در باره زمان عملیاتی شدن این طرح گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شدکه شرایط مناسب و ساده تری را برای واردات خودروهای برقی فراهم کنیم. در درجه اول اولویت با واردات تاکسی‌های برقی خواهد بود، زیرا مصارف و منفعت بیشتری را نصیب کشور میکند ضمن اینکه تاثیر بیشتری در محیط زیست خواهد داشت به جهت اینکه مقدار سوخت بیشتری را مصرف می‌کنند. البته اولویت‌های بعدی خودروهای اشتراکی و خودروهای مردم خواهد بود.


اخبار حمل و نقل برقی در ایران

صنعت خودرو ایران و همچنین حمل و نقل عمومی در کلانشهرهای کشورمان، درحال تحولی اساسی است که با ورود وسایل نقلیه جدید با سوخت پاک و دوست‌دار محیط زیست، آغاز شده. آخرین اخبار خودروهای الکتریکی و ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ایران و جدیدترین وضعیت تولید موتورهای برقی در کشورمان را در مقالات زیر بخوانید:

source

توسط autokhabari