همان طور که می دانید الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی برترین وب سایت ها از لحاظ اصول سئو همیشه در حالت تغییر است و موارد جدیدی به آن اضافه می شود. یکی از ویژگی هایی که به تازگی به موتور جستجو گوگل اضافه شده است، جایگاه صفر گوگل است که رتبه ای بالاتر از رتبه یک محسوب می شود. به کمک جایگاه صفر موتور جستجو می تواند نتیجه بهتری برای سوال کاربران خود ارائه دهد. در این مقاله قصد داریم درمورد جایگاه صفر گوگل و نکاتی که لازم است در رابطه با آن بدانید توضیح دهیم.

موقعیت صفر گوگل چیست؟

موقعیت صفر گوگل موقعیتی است که گوگل در بالای صفحه نتایج جستجو نشان داده می دهد. به این موقعیت قطعه برجسته نیز گفته می شود؛ زیرا به صورت هایلایت شده به یک سوال کاربر مستقیما پاسخ می دهد و اطلاعاتی را درباره موضوع به کاربر ارائه می کند. موقعیت صفر گوگل بالاتر از همه رتبه های جستجو است و اولین چیزی است که کاربر آن را خواهد دید. جوابی که در جایگاه صفر گوگل قرار می گیرد می تواند به صورت های مختلف ظاهر شود.

رایج ترین شکل موقعیت صفر گوگل به صورت یک پاراگراف 40 تا 60 کلمه ای است که در مورد عبارت جستجو شده توضیح می دهد. دو شکل دیگر نیز به صورت فهرست یا جداول مختلف است که اطلاعاتی مشخصی را در مورد موضوع می دهند.

چرا جایگاه صفر گوگل ارزشمند است؟

جایگاه صفر گوگل



اولین باری که جایگاه صفر معرفی شد، بسیاری از فعالان حوزه بازاریابی اعتراض کردند که این اسنیپت های برجسته روی جذب ترافیک آن ها تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ به این دلیل که باعث می شود کاربر نیازی به بازدید از سایت برای پیدا کردن جواب خود نداشته باشد. با گذشت زمان مشخص شد که جایگاه صفر گوگل نه تنها آسیبی به ترافیک ورودی نمی رساند، بلکه می تواند آمار یک سایت را از لحاظ ترافیک، کلیک و تبدیل به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

امروزه موقعیت صفر گوگل یک موقعیت ویژه است و اکثر سایت ها تلاش می کنند تا به آن دست پیدا کنند؛ زیرا برای افزایش ترافیک و فروش و افزایش آگاهی از برند عالی است. جایگاه صفر امروزه حتی در جستجو های صوتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل ارزش آن دوچندان خواهد شد.

چگونه جایگاه صفر گوگل را به دست آوریم؟

قبل از این که به جزئیات بپردازیم، چیزی که باید بدانید این است که محتوای خوب همیشه برنده است. هر بار که تغییراتی در الگوریتم های سئو به وجود می آید، همه سعی می کنند تا خود را با آن ها بروز کنند؛ اما اگر جزو افرادی هستید که واقعا محتوای منحصر به فرد و با کیفیتی تولید می کنند، لازم نیست که چندان نگران باشید. شاید نیاز داشته باشید بعضی چیز ها را تغییر دهید؛ اما به طور کلی مهم ترین عاملی که در کسب جایگاه صفر گوگل و رتبه سئو بهتر به شما کمک خواهد کرد، محتوا خوب و باکیفیت است.

راه های رسیدن به جایگاه صفر گوگل

راه های رسیدن به جایگاه صفر



  • فرصت ها را شناسایی کنید.

اگر می خواهید که جایگاه صفر را به دست آورید، باید فرصت طلب باشید و به دنبال آن ها بگردید. سعی کنید کلمات کلیدی ای را انتخاب کنید که دارای قسمت های برجسته هستند و به خوبی می توان آن ها را با دیگر کلمه کلیدی ها هماهنگ کرد. همچنین شروع کردن با کلمات کلیدی که قبلا در آن ها رتبه خوبی را کسب کرده اید، می تواند در کسب جایگاه صفر گوگل به شما کمک زیادی کند.

  • محتوای با کیفیت

برای به دست آوردن رتبه برتر در سئو هیچ میانبری وجود ندارد به جز تولید محتوا با کیفیت و خوبی که به کاربران واقعا کمک کند. رعایت کردن نکات زیر به شما کمک می کند تا محتوای خوبی داشته باشید:

طولانی تر بهتر است: محتوا هایی که حداقل از 2000 کلمه بیشتر هستند، شانس بیشتری برای کسب جایگاه صفر گوگل دارند.

محتوای همیشه سبز: سعی کنید محتوایی تولید کنید در آینده نیاز به تولید آن نداشته باشید یا نهایتا با کمی تغییر دوباره بتوانید آن را دوباره منتشر کنید تا همیشه برای شما ترافیک جذب کند. به این محتوا محتوای سبز می گویند.

موضوع را کامل باز کنید: در مورد موضوع به طور کامل توضیح دهید و هیچ قسمتی را فراموش نکنید. فکر کنید که مخاطب شما هیچ چیزی در رابطه با موضوع مورد نظر نمی داند.

موضوع را کامل باز کنید



استفاده درست از کلمه کلیدی : حتما از کلمه کلیدی خود به درستی استفاده کنید تا بتوانید جایگاه صفر گوگل را به دست آورید؛ زیرا گوگل امروزه از نمایه سازی معنایی پنهان یا LSI استفاده می کند و می تواند متوجه شود که شما متن خود را چگونه با کلمه کلیدی پر کرده اید.

ایجاد طعمه: برای این که شانس بیشتری برای بدست آوردن موقعیت صفر داشته باشید، باید برای ربات طعمه ایجاد کنید. برای این کار لازم است در یک پاراگراف، فهرست یا جدول در مورد موضوع مورد نظر خود خیلی مختصر و کوتاه توضیح دهید. در پاراگرافی که برای جذب ربات می نویسید، باید درباره موضوع خیلی کوتاه اما کامل توضیح داده باشید.

  • بهینه بودن برای سئو

محتوایی که تولید می کنید برای کسب جایگاه صفر گوگل باید از لحاظ سئو بهینه شده باشد. حتما از عنوان صفحه مناسب و توضیحات متا استفاده کنید. همچنین بهترین کلمات کلیدی را باید برگزینید. حتما تیتر های H1 تا H5 را بسته به محتوای خود به کار ببرید تا موتور های جستجو و خوانندگان بهتر بتوانند محتوای شما را مطالعه کنند. همچنین قرار دادن لینک داخلی در محتوا به کسب رتبه بهتر در سئو کمک زیادی خواهد کرد.

جمع بندی

گوگل برای بهبود تجربه کاربران خود همیشه تلاش می کند و به این منظور همیشه الگوریتم های جدیدی ارائه می دهد تا کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین نتایج را در رابطه با سوال خود ببینند. یکی از این قابلیت های جدیدی که گوگل به موتور خود اضافه کرده است، جایگاه صفر است. دستیابی به جایگاه صفر برای یک کلمه کلیدی می تواند به افزایش ترافیک ورودی و نرخ تبدیل شما کمک بسیار زیادی کند. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر در این مقاله درمورد جایگاه صفر گوگل توضیح دادیم.

source

توسط