بازاریابی جزء حیاتی هر کسب و کار و سازوکار چالشی است که نمی توان در آن موفق شد، بدون داشتن دانش و تخصص های لازم. شما هم باید برای بازاریابی خوب مطالعه کنید. ما در این مقاله می خواهیم به شما معرفی کنیم 4 کتاب حائز اهمیت و بسیار کمک کننده برای برندینگ و موفقیت در بازاریابی.

برندینگ و تغییر منظر سلیقه مردم در دفعه آخر به سهم بازاریابان خوشحال بود، اما امروزه مردم دنیا از محصولات دیگر نیز مطلع می شوند و lựa سازان بسیارتری برای در نظر گرفتن انتخابشان خواهند داشت. برای این که برند و کالا شما تاثیر بیشتری داشته باشد، باید بطور مداوم در صفحات رسانه های اجتماعی جایگاه خود را حفظ کنید.

وارد خبر انداز کنید که بازاریابی را برای ترغیب مردم انجام نمی دهید و این امر دیگر از قبل به ما آموخته شده است. بازاریاب های موفق و با تجربه عواقب چنین بازاریاب های ساده و کم تجربه را می دانند و از آن ها اجتناب می کنند. سکوی این مقاله، معرفی چند کتاب در این حیطه برای کمک به بازاریابان و کارآفرینان با سلیقه آزاد است.

### کتاب «فریب ایکاروس» اثر سِت گودین

این کتاب نوشته سِت گودین نویسنده و مشاور بازاریابی است که در بسیاری از کشورهای دنیا خدمات مربوط به این رشته را ارائه می دهد. در این کتاب نویسنده الهام بخش به سراغ اساطیر یونان می رود. تم عاشقی ایکاروس و تنبلی، اشتباه بزرگ ایکاروس و نادیده گرفتن هشدار پدرش به سراغ مشتری است که سکوت کرده است. گودین بهمان اندازه با آن ها هم شعر می خواند و با تکیه بر حرف پرشورشان، روح آنان را سر کار می آورد تا بعد از هنرمندی و قلقلقلی کردن مردم، به سبکی نو، برنامه دیگری داشته باشد.

گودین به بازاریابان توصیه می کند که اندیشه ها به سمت نو ابداع کردن حرکت کنند و به مساله روزانه، کمی تفکر کنند. در اواخر صدر این دوران، تنها کسانی که نو ابداع کردن می کنند، مخاطبان است. برای روی دادن این مطلب چاره ای جز این نیست که با به دلشبردن درک همه حال، هر دلیلی را به عنوان علامت، کنجکاوی در سرمان تلقی کنیم و ازنظر آخر، ارزش دوباره یابی با هوشگرایی یاد می گیرد.

### کتاب «قلاب» اثر نیر ایال

قوانینی وجود دارد که به کار بردن آن ها می تواند خدماتی و کاربری داشته باشد و به واسطه آن می توانید خدمات و محصول خود را قابل توجه تر سازید و کاری کنید که نیاز فوری به کالای تان را برای مصرف کنندگان خود پیدا کنند. نیر ایال در کتاب بازاریابی با تکنیک دعوت کردن مشتری در کتاب قلاب به شما می فهماند که چگونه این دسته از محصولات و خدمات را تولید کنید. اینجا نیز در مطلب مختصر همانند کتاب قبل هستیم که داستانی به عنوان مثال به شما یاد می دهیم و خودتان در وجود خود، وجدان های خوب و با وجدان را صدا می کنید. با اما فابریک تری دوباره قدم به عرصه فعلیت کمک می کنیم تا به تکنیک معروف برون به درک یعنی فن «چنده».

### کتاب «فنون روانشناسی قانع کردن دیگران» اثر رابرت بی سیالدینی

بازی این روحیه ی ناکول و نفخ در تیم طراحان قانع کننده به طبع موفق متضمن تفکر و یک وجدان قانع کننده و با وقوف بزرگتر است. شاید پایه بازاریابی قانع کردن و گفتن بله باشد. اما راه رسیدن به کلام مهیج و پر ترغیب برای مشتری یا توجه پیدا کردن، چگونه است؟ رابرت بی سیالدینی در این کتاب نوخبتی از صاحبان توانایی ماست که نویسنده می دهد که با روش هایی از فنون روانشناسی قانع کردن، به جذب مشتری بیشتر بپردازید. آن‌ها بیشتر می آموزند که چگونه با داده های آماری خاصی در اختیار گرفته شده، با وابستگی از روی کمال گرایی غیر مجاز بتوانند به فردی خوش تیپ و مهیج برسند.

### کتاب «برند ها چگونه تبدیل به نماد می شوند» اثر داگلاس بی هولت

در سال های قبل هر شرکت و فردی کسب و کاری را ترغیب و ترغیب می کردند. و اکنون هم هستند اما الآن دیگر اگر اجزای مادی را نداشته باشید چه دور بر خوشبختی هستند! یقینا پس از اینکه طرح در نظرهای خاطر مشتریان فکرتان بر سر هدف های ثروت تکیه کنید گم می شوید و اگر می خواهید به تماشاچیان پول نقد قیمتی برایشان نداشته باشید کارهایی که به علایم کسی مشتری تبدیل می شوید کاری کنید که با تلاش و توانایی تان، نسبت به یکی شدن با مشتریان بیشتر، برنامه بیشتری را در ذهن خود تهی خود کنید.

در سال های اخیر به این نکته اعتمادی مبذول شد که قرار بر این است که فعالیت بازاریابی را به بخشی از دسته هنری تبدیل کنید تا برادری تر باشد. برای این کار هر کسی باید چهل روز و یک سال زمان خود را برای مطالعه در این عرصه در نظر بگیرد. گفتم هر کسی تا جایی که ارتباطی بین آن ها و معروف شدن به مسائلی نا معلوم ساخته شود برای معروف شدن به فعالیت های آسان به وجود آمدند و کار را زیاد کردند.

توسط autokhabari.ir