رنو از مدل جدید کاردیان رونمایی کرده است. این خودرو یک کراس‌اوور کوچک سگمنت B است که در برزیل تولید می‌شود. کاردیان اوایل سال 2024 در برزیل عرضه خواهد شد و اندکی بعد راهی 20 بازار مختلف آمریکای لاتین مثل آرژانتین خواهد شد. این خودرو به پیشرانه، گیربکس و تکنولوژی‌های جدیدی مجهز می‌شود که قبلاً در هیچ‌کدام از محصولات تولیدی آمریکای لاتین رنو وجود نداشته است.

رنو کاردیان

هرچند کاردیان شباهت زیادی به نسل سوم داچیا ساندرو استپ‌وی دارد که از سه سال پیش در رومانی تولید و در اروپا عرضه می‌شود اما به گفته مدیر طراحی رنو «ژان ویدال»، کاردیان خودروی کاملاً جدیدی است که در مرکز طراحی رنو در برزیل با پشتیبانی مرکز طراحی فرانسوی توسعه پیدا کرده است. در قسمت جانبی، پنجره‌های کاردیان دقیقاً با ساندرو یکسان هستند اما فرم کلی پروفیل جانبی، برجستگی‌های همتای رومانیایی را ندارد؛ بنابراین، کاردیان را نمی‌توان یک ساندرو استپ‌وی با لوگوی رنو دانست. البته هردوی این خودروها روی پلت‌فرم CMF-B ساخته شده‌اند.

رنو کاردیان

در برزیل، نسل قبلی ساندرو همچنان در حال تولید است و در کنار کاردیان همچنان روی خط تولید باقی خواهند ماند. بااین‌حال، کاردیان تجهیزات ایمنی بیشتر و قوای محرکه مدرن‌تری دارد. علاوه بر برزیل، این کراس‌اوور جدید رنو تا پایان سال 2024 در مراکش هم تولید خواهد شد تا بازارهای آفریقا و خاورمیانه را تأمین کند. بااین‌حال، کاردیان در اروپا عرضه نخواهد شد زیرا در این منطقه داچیا ساندرو استپ‌وی و رنو کپچر حضور دارند.

رنو کاردیان

کاردیان در بازار آمریکای لاتین با یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی عرضه خواهد شد که با سوخت اتانول 125 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. این گیربکس که توسط شرکت مگنا توسعه پیدا کرده و در چین تولید می‌شود، وعده تفاوت عملکرد قابل‌توجهی را با گیربکس‌های CVT دیگر محصولات رنو داده است.

رنو کاردیان

ازجمله تجهیزات ایمنی کاردیان می‌توان به شش ایربگ و سیستم‌های کمک‌راننده مختلفی مثل هشدار برخورد، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. این تجهیزات و همین‌طور قوای محرکه کاردیان نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند حتی از مدل بزرگ‌تر داستر هم گران‌تر باشد. بااین‌حال، رنو هنوز قیمت کراس‌اوور جدید خود را اعلام نکرده است.

رنو کاردیان

source

توسط