فرقی نمی کند که به کدام کار مشغول هستید. در هر حال افراد بسیاری پیش از شما در آن حوزه شروع به فعالیت کرده و به موفقیت هایی دست یافته اند. خوشبختانه این افراد در زمینه تخصصشان کتاب هایی نوشته اند تا شما نیز بتوانید از تجربیاتشان استفاده کنید. در بازاریابی نیز همین گونه است، بازاریابان موفق کتاب های مختلفی را درمورد تخصص و تجربیات خود نوشته و منتشر کرده اند. شما می توانید با خواندن آن ها اطلاعات جدیدی به دست آورید و به دانش خود بیفزایید. این امر باعث می شود تا دیگر مرتکب اشتباهات بازاریابی ای که دیگران شده اند، نشوید و بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

ما در این مقاله چند کتاب را از بازاریابان و کارآفرینان برتر جهان گرد آورده ایم تا با استفاده از آن ها در کسب و کار خود موفق شوید. فرقی نمی کند که صاحب یک شرکت هستید و یا یک بازاریاب ساده، در هر حال باید با خواندن کتاب های مربوط به حوزه کاری تان علم خود را به روز نگهدارید.

با خواندن این چند کتاب تبلیغات و برندینگ از کارآفرینان و بازاریابان بزرگ، می آموزید که چگونه متفاوت تر از دیگران فکر کنید، هدف کسب و کار خود را مشخص کنید، در تصمیم گیری های مهمتان موفق تر عمل کنید و استراتژی بازاریابی تان را در سال جدید تغییر دهید.

معرفی چهار کتاب تبلیغات و برندینگ

کتاب تبلیغات و برندینگ


  • فریب ایکاروس، اثر سِت گودین

اگر این داستان را قبلا در جایی شنیده باشید، قطعا می دانید که اشتباه بزرگ ایکاروس، نادیده گرفتن حرف پدرش درمورد پرواز کردن به سمت خورشید بود. علاوه بر این اشتباه، پدرش قبل ها به او هشدار داده بود که خیلی پایین پرواز نکند؛ زیرا ممکن است آب شور به بال هایش آسیب برساند.

ست گودین در کتاب الهام بخش خود به سراغ اساطیر یونان می رود و خوانندگان را به سبک تفکری نوین و خارج از چارچوب دعوت می کند. همچنین آن ها را به حرکت کردن رو به جلو تشویق می کند و مهارت های بازاریابی را در قالب داستان، به طور بسیار ساده و جذاب آموزش می دهد. او یادآور می شود که اگر همیشه دانش متعارف، مطابق و متناسب با چارچوب ها را بیاموزید، همیشه در حد وسط می مانید و هیچ گاه پیشرفت بیشتری نخواهید کرد.

  • قلاب، اثر نیر ایال

قوانینی هست که به کار بردن آن ها می تواند خدمات و محصول شما را بسیار قابل توجه سازد و کاری کند که مشتری ها به کالای تان نیاز فوری پیدا کنند. نیر ایال در کتاب تبلیغات و برندینگ خود توضیح می دهد که چگونه می توانید این دسته از محصولات و خدمات را خلق کنید.

کتاب قلاب حاصل سال ها تلاش در زمینه رفتار شناسی است و برای بازاریابان بسیار مفید واقع می شود. آن ها با خواندن این کتاب می آموزند که محصولاتی را تولید کنند که مشتری ها و مصرف کنندگان مجبور باشند که به طور مداوم به آن ها مراجعه کنند. اگر کارآفرین یا بازاریاب هستید، کتاب قلاب اثر نیر ایال را از دست ندهید.

قلاب، اثر نیر ایال


  • فنون روان شناسی قانع کردن دیگران، اثر رابرت بی سیالدینی

شاید اساس و پایه بازاریابی، قانع کردن افراد به موافقت کردن و بله گفتن باشد. اما این کار دشوار چگونه صورت می پذیرد؟ می دانید که همیشه از مردم پول و توجه خواسته می شود و با توجه به فشار های اقتصادی و اجتماعی ای که در جامعه حس می شود، جذب مشتری جدید بسیار سخت است.

رابرت بی سیالدینی در یکی از موفق ترین و پر فروش ترین کتاب های خود توضیح می دهد که چگونه می توانید با استفاده از فنون روان شناسی قانع کردن، مشتری های خود را همراه خود سازید و از آن ها بخواهید به شما بله بگویند.

فنون روانشناسی


  • برند ها چگونه تبدیل به نماد می شوند، اثر داگلاس بی هولت

بگذارید با یک سوال معرفی این کتاب را آغاز کنیم. به نظر شما هر کسب و کاری  تجارت موفق به حساب می آید؟ پاسخ قطعا خیر است.

داگلاس بی هولت، استاد دانشگاه هاروارد و مدرس بازرگانی، در پر فروش ترین کتاب خود و همچنین نامزد بهترین کتاب بازاریابی ذکر می کند که چگونه می توانید با یک برند و نماد بزرگ ارتباط برقرار کنید و با مشتریان رابطه خوبی داشته باشید.

داگلاس بی هولت در کتابش درمورد نکات بسیار مهمی درباره برند ها و نماد های بزرگ دنیا صحبت می کند و آموزش می دهد که چگونه بازاریابی بزرگ و موفقی داشته باشید که با سایر رقبایتان متفاوت باشد.

جمع بندی

درست است که کتاب های بسیار زیادی درمورد برندینگ و بازاریابی هر ساله منتشر می شوند و روز به روز تعدادشان افزایش می یابد. در این مقاله به کتاب هایی اشاره کردیم که همواره بهترین بوده اند و می توانند به شما در حوزه کاری تان کمک کنند. امیدواریم این مقاله به شما در آشنایی با کتاب تبلیغات و برندینگ کمک کرده باشد.

source

توسط