اعلام قیمت تیگو 8 هیبرید
آبان 1402: همزمان با اعلام قیمت پایه تیگو 8 هیبرید توسط شورای رقابت در تاریخ هفتم آبانماه، شرکت مدیران خودرو نیز قیمت تمامشده این محصول جدید را اعلام کرده است:
قیمت پایه شورا | 2,519,119,000 |
---|---|
قیمت مصوب نهایی | 2,764,700,000 |
*قیمتها برحسب تومان است.
رونمایی و معرفی رسمی تیگو 8 پلاگین هیبرید
تیر 1402: فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس یا همان فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV، نخستین کراس اوور پلاگین هیبرید مونتاژی کشور محسوب میشود که در تاریخ 18 تیرماه رسما رونمایی شد.
ظاهر تیگو 8 پرو e پلاس مشابه تیگو 8 پرومکس بوده و دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوز مشابه با تیگو 8 پرو هستند. علاوه بر درب باک بنزین، یک درب برای پورت شارژ باتری های موتور برقی روی گلگیر دیده میشود. در قسمت زیرین اتاق و بین صندلی های ردیف اول و و دوم قرار گرفته و موجب شده تا فاصله کف این خودرو از سطح زمین چند سانتی متر کاهش یابد. نحوه جانمایی مسیر خروجی اگزوز نیز تغییر کرده و از نمای جانبی که فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس را نگاه می کنید، لوله های اگزوز مشخص هستند.
نسخهای که رونمایی شد، یک کابین تماما مشکی دارد و لوآپشن است. اما مدیران خودرو تاکید کرده که این نسخه تنها جنبه نمایشی دارد و برای عرضه، نسخه فولآپشن در نظر گرفته شده که کابین مشابه تیگو 8 پرو و پرو مکس و تجهیزاتی در سطح تیگو 8 پرو مکس IE دارد.
یکی از تفاوت های کابین تیگو 8 پرو e پلاس با نسخه های پرو و پرو مکس، شیفتر دنده است. با وجود اینکه شکل و شمایل شیفتر دنده مشابه با نسخه پرو مکس طراحی شده، اما در قسمت جلوی آن یک نورپردازی آبی رنگ لوزی شکل اجرا شده که به پلاگین هیبریدی بودن این خودرو اشاره دارد. علاوه بر آن، در کنسول مرکزی دو کلید برای حالت رانندگی EV تمام برقی و همچنین HEV یعنی هیبریدی تعریف شده است. گرافیک نمایشگر پشت فرمان نیز با هدف نشان دادن میزان شارژ باتری های موتور برقی و دیگر اطلاعات مورد نیاز خودروهای پلاگین هیبریدی از قبیل میزان پیمایش با شارژ موجود و … تغییر کرده است. نمایشگر مالتی مدیا هم تغییراتی در زمینه اپلیکیشن ها و کنترلرها داشته است.
تیگو 8 پرو e پلاس پلاگین هیبرید به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تجهیز شده که 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور در کنار دو موتور برقی با قدرت 55 کیلووات و 160 نیوتن متر و 70 کیلووات و 155 نیوتن متر دارد. سیستم پلاگین هیبریدی در بهترین حالت و در زمانی که شارژ باتری فول باشد، قادر به تولید 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور بوده که بنابراین قدرتمندترین نسخه تیگو 8 محسوب میشود.
باتری 19.27 کیلووات ساعتی آن، با توجه به ساختار الکتریکی 350 ولتی این خودرو، قادر است طی 30 تا 40 دقیقه اتصال به شارژر سریع پر شود. در صورت اتصال به شارژر خانگی سطح یک نیز حدود سه تا چهار ساعت با توجه به دمای هوا زمان نیاز است تا باتری فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV فول شارژ شود. برد حرکتی این خودرو در حالتی که باتری ها فول شارژ باشند، معادل 75 کیلومتردر حالت تمام برقی و بدون نیاز به موتور بنزینی است. در حالتی هم که باک بنزین 45 لیتری و باتری ها فول شارژ باشند، مسافتی معادل 950 کیلومتر را طی میکند.
مصرف سوخت تیگو 8 پرو e پلاس در بهترین حالت در حدود 1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و در حالتی که موتور بنزینی فعالیت کند مصرف سوخت این خودرو 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. متاسفانه در این خودرو خبری از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک نیست و نیروی هر سه موتور به چرخ های جلو منتقل می شوند. شتاب خودرو طبق کاتالوگ 7.6 ثانیه است.
این خودرو به گیربکس DHT سه سرعته مجهز شده که با تمام گیربکس های اتوماتیکی که قبلا تجربه کرده اید متفاوت است. عملا حس تعویض دنده منتقل نمیشود. این گیربکس سه ورودی دارد که شامل یک موتور بنزینی و دو موتور برقی بوده و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.
امکانات و تجهیزات تیگو 8 پرو e پلاس عبارتند از شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر، کمکی حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک در عقب، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی رانندگی در ترافیک، قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس، چرخش خودکار چراغ ها به هنگام چرخاندن فرمان، سنسور نور، سنسور باران، هشدار خستگی راننده پس از رانندگی طولانی، دو نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی روی داشبورد، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیفترهای دنده پشت فرمان، نورپردازی داخل کابین، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های ردیف دوم، سانروف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با سه خروجی، درب برقی صندوق عقب با سنسور کلید، سیستم صوتی قدرتمند سونی، شیفتر دنده برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، شارژر بدون سیم تلفن همراه، کول باکس، قابلیت حرکت ریلی صندلی های ردیف دوم با قابلیت تنظیم زاویه پشتی و … .
تجربه رانندگی با تیگو 8 پلاگین هیبرید
تیر 1402: در نگاه اول کابین نسخه پلاگین هیبرید تفاوت چشمگیری با تیگو 8 پرو نداشته و در کل از لحاظ طراحی و امکانات کاملا قابل قبول است. پیشتر چینیها با خودروهای ساخت داخل مقایسه میشدند، اما امروز کاملا قابل مقایسه با کرهایها هستند و جز چند مورد جزئی در ارگونومی هیچ ایرادی به کابین تیگو 8 پرو e+ وارد نیست.
هنگام شروع حرکت در حالت نرمال، تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید به کمک پیشرانه احتراق داخلی شروع به حرکت میکند و در صورتی که توان بیشتری بخواهید و پدال را بیشتر بفشارید، تا ورود پیشرانه برقی به چرخه را احساس کنید. در این مساله شکی نیست که مجموعا پیشرانه برقی و بنزینی تیگو جوابگوی وزن و ابعاد این خودروست. گشتاور بالای پیشرانه برقی باعث میشود لختی کمتری احساس کنید و در خط مستقیم به راحتی شتابگیری کنید.
اما به هر صورت شما با خودرویی تک دیفرانسیل طرف هستید که 326 اسببخار را به چرخ های جلو منتقل میکند و باید انتظار کم فرمانی نسبی را داشته باشید. نکته جذاب رانندگی با تیگو 8 پرو e+ و تفاوت آشکار آن با نسخه بنزینی، b± به جای حالت دستی در اهرم انتخاب دنده است. سیستم بازیابی انرژی ترمز (Regenerative braking) قابلیت رانندگی با یک پدال را برای شما فراهم میسازد و نیروی به سمت جلوی خودرو را دوباره در باتریها جای میدهد. شدت عملکرد این سیستم در قسمت اهرم تنظیم دنده قابل انتخاب بوده و آزادی عمل زیادی به راننده میدهد.
آغاز جریان سبز فونیکس با تیگو 8 هیبرید
تیر 1402: برند فونیکس به عنوان نامی که با ارائه تکنولوژیهای روز دنیا ظهور کرده و ارائه محصولاتی لوکس به مشتریان را هدف قرار داده همواره نوآوری را سرلوحه کار خود داشته است، در نیمه دوم تیر ماه 1402 قصد دارد از تیگو 8 پرو e پلاس رونمایی کند.
تیگو 8 پرو e پلاس محصولی مبتنی بر تکنولوژی سوخت پلاگین هیبرید (PHEV) است که علاوه بر مصرف حداقل بنزین در حالت ترکیبی (1.55 لیتر در صد کیلومتر) و کاهش آلایندگی، در فضای پارکینگ منزل مالکان نیز امکان شارژ شدن دارد این خودرو که از حالتهای مختلف برای رانندگی بهره میبرد، در صورت اتمام بنزین و فعال شدن حالت تمام برقی نیز میتواند تا 75 کیلومتر شما را همراهی کند که در قیاس با میانگین جهانی رقمی قابل توجه است.
در زمینه ارائه خدمات ،نیز فونیکس گارانتی 7 ساله را صرفا برای باتری این محصول در نظر دارد که به معنای ضمانتی فراتر از گارانتی کلی محصول است. همچنین با اینکه موتورهای برقی تیگو 8 پرو پلاس از راههای مختلفی نظیر حرکت چرخها و نیروی ترمزها، امکان شارژ شدن دارد، فونیکس در کنار پروژههایی نظیر پارکینگ VIP برای توسعه زیرساختهای شارژ خودروهای برقی نیز برنامههای ویژهای دارد.
عرضه تیگو 8 پرو +e در سال 1402
اسفند 1401: شرکت مدیران خودرو، در مراسم جشن سالانه خود، که با حضور برخی از مشتریان و دارندگان محصولات این شرکت برگزار شده بود، از اضافهشدن 2 محصول جدید به خانواده فونیکس خبر داده است. آنطور که مدیران این شرکت گفتهاند، اولین محصول، یک سدان نیمهلوکس در سگمنت B است و محصول دیگر نیز یک SUV با پیشرانه پلاگین هیبرید خواهد بود.
با اینکه نامی از این دو محصول جدید گفته نشده اما از همین حالا میتوان مطمئن بود که منظور این شرکت از SUV پلاگین هیبرید، همان تیگو 8 پرو PHEV است. خودروی سدان نیز احتمالا همان پرچمدار خانواده آریزو (بررسی خودرو آریزو 8) خواهد بود.
رونمایی تیگو 8 پرو هیبرید در تهران
شهریور 1401: شرکت مدیران خودرو در اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401، علاوه بر رونمایی از آریزو 5 برقی، خبر داد که میخواهد پلتفرم اختصاصی مدیران خودرو را بسازد و طی پنج ساله آینده، خودرویی اختصاصی را برای بازار ایران تولید کند.
اما در کنار همه این اخبار، شرکت مدیران خودرو برای اولینبار از تیگو 8 پرو هیبریدی نیز رونمایی کرد؛ البته نام و لوگوی خودرو رونمایی شده در نمایشگاه، با برچسبهای مشکی پوشانده شده بود که نشان میدهد هنوز تا مونتاژ، راه زیادی دارد! شرکت مدیران خودرو نیز زمان دقیقی برای تولید تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید در کشورمان اعلام نکرده اما با قطعی شدن تولید آریزو 5 برقی در ایران، باید در آیندهای نزدیک، شاهد حضور این کراساور هیبریدی در خیابانهای کشورمان باشیم.
طراحی فونیکس تیگو 8 پرو e+
فونیکس تیگو 8 پرو e+ از نظر ظاهری با فونیکس تیگو 8 پرو مکس که در ایران عرضه شده، مشابه است و تنها در چند مورد جزئی همچون خطوط نورانی در چراغهای جلو و درگاه شارژ در گلگیر جلو سمت راننده متفاوت است.
در فضای کابین این خودروی هفت نفره با دو نمایشگر متصل با مجموع مساحت 24.6 اینچ، روکش مشکی و تریم خاکستری پوشش داخلی درها مواجه هستیم. ابعاد و اندازههای تیگو 8 پرو هیبریدی، تفاوتی با تیگو 8 پرو بنزینی ندارد اما به دلیل استفاده از پکیج باتریها و موتور الکتریکی، وزن خودرو حدود 204 کیلوگرم، سنگینتر از وزن تیگو 8 پرو بنزینی (تکدیفرانسیل) شده است:
طول | 4722 میلیمتر |
---|---|
عرض | 1860 میلیمتر |
ارتفاع | 1745 میلیمتر |
فاصله محوری | 2710 میلیمتر |
وزن خالص | 1769 کیلوگرم |
سایز رینگ | 18 اینچی |
حجم باک | 45 لیتر |
*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.
درباره حجم فضای بار در فونیکس تیگو 8 پرو +e باید بدانید که در حالت استاندارد، صندوق این خودرو تنها 193 لیتر، گنجایش دارد. اما اگر صندلی ردیف سوم را بخوابانید، این حجم به 1179 لیتر میرسد. با خواباندن صندلیهای ردیف دوم نیز به حداکثر فضا دست خواهید یافت که عددی معادل 2101 لیتر است.
امکانات و تجهیزات تیگو 8 پرو e پلاس
براساس اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو، محوصل جدید فونیکس تیگو 8 پرو PHEV با امکانات زیر، تحویل خریداران ایرانی میشود:
- شارژر قابل حمل
- شش ایربگ
- سیستم ضدسرقت بدنه
- سیستم ضدسرقت موتور
- سیستم کنترل کشش (TCS)
- سیستم کنترل پایداری (ESP)
- سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
- سیستم کمکی حرکت در سرازیری (HDC)
- دوربین 360 درجه با کیفیت HD
- دوربین عقب با خطوط داینامیک
- سنسور پارک جلو و عقب
- سنسور باران
- سنسور نور
- سنسور فشار باد تایر (TPMS)
- سنسور ضدمانع برای سانروف و شیشهها و درب صندوق
- رادار هشدار نقطه کور (BSD)
- رادار هشدار تغییرلاین (LDW)
- رادار هشدار تصادف جلو (FCW)
- رادار هشدار تصادف هنگام دنده عقب (RCTA)
- رادار هشدار برخورد هنگام باز کردن دربها (DOW)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کروز کنترل هوشمند (ACC)
- سیستم ترمز اضطراری (AEB)
- سیستم تنظیم ارتفاع نور اتومات
- چراغ جلو و عقب LED
- چراغ مه شکن عقب
- چراغ چرخشی در پیچ (AFS)
- چراغ روز (DRL)
- چراغ بدرقه
- چراغ ولکام روی آینههای جانبی
- نورپردازی داخلی 64 رنگ
- خروجی اگزوز دوگانه
- تودوزی چرمی با رنگ قهوهای و مشکی
- مانیتور 12.3 اینچی به همراه نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر
- تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل 8 اینچی لمسی
- سیستم عامل اندروید اتو / اپل کارپلی
- بلوتوث
- سیستم پخش سونی با 8 اسپیکر
- دو پروت USB در ردیف جلو و یک پورت در ردیف عقب
- فرمان برقی دیکات
- تنظیم برقی فرمان در 4 جهت
- گرمکن فرمان
- صندلی راننده با تنظیم 6 حالته برقی
- تنظیم 4 حالته برقی گودی کمر برای صندلی راننده
- مموری 3 حالته برای صندلی راننده
- صندلی سرنشین جلو با تنظیم 4 حالته برقی
- امکان تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم
- صندلی تاشو ردیف دوم و سوم
- سردکن صندلی های جلو
- گرمکن صندلیهای جلو و عقب
- کول باکس
- شارژر وایرلس
- کیلس استارتر
- سقف پانوراما با پرده برقی
- آینه تاشو برقی با گرمکن و مموری راننده
- تنظیم خودکار آینه جانبی هنگام دنده عقب
- آینه عقب الکتروکرومیک
موتورهای برقی در تیگو 8 پرو PHEV
تیگو 8 پرو PHEV یا همان تیگو 8 پرو +e مدیران خودرو، علاوه بر موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینیاش، دارای دو موتور الکتریکی است که روی محورهای جلو و عقب نصب شدهاند:
موتور برقی اول | 74 اسببخار+160 نیوتن متر |
---|---|
موتور برقی دوم | 94 اسببخار+155 نیوتن متر |
مجموع قدرت در حالت برقی | 85 اسببخار |
مجموع گشتاور در حالت برقی | 150 نیوتنمتر |
نوع باتری | لیتیومی |
ولتاژ باتری | 350 ولت |
ظرفیت باتری | 19.27 کیلووات ساعت |
زمان شارژ باتری | 3 الی 4 ساعت |
پیمایش در حالت برقی | 75 کیلومتر |
*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.
زمانیکه موتور بنزینی از مدار خارج میشود و حالت رانندگی تمام برقی را انتخاب میکنید، نباید انتظار زیادی از تیگو 8 پرو هیبریدی داشته باشید چراکه در حالت برقی (EV)، با خودرویی سروکار دارید که تنها 85 اسببخار و 150 نیوتنمتر را در اختیارتان قرار میدهد. البته یک خبر خوب هم داریم؛ در حالت تمام برقی، میتوانید مسافتی در حدود 75 کیلومتر را با تیگو 8 پرو، رانندگی کنید.
مشخصات فنی تیگو 8 پرو e پلاس
فونیکس تیگو 8 پرو +e مدیران خودرو، 3 پیشرانه حرکتی دارد که شامل 2 موتور برقی، به همراه یک موتور توربوشارژ بنزینی است که 1.5 لیتر حجم داشته و به تنهایی، میتواند 153 اسببخار به همراه 230 نیوتنمتر را تحویلتان دهد. اما وقتی در حالت هیبرید، رانندگی کنید، علاوه بر موتور بنزینی، موتورهای برقی هم وارد مدار میشوند. به همین دلیل، 173 اسببخار دیگر به قدرت خروجی و 280 نیوتنمتر دیگر نیز به گشتاور خروجی، افزوده میشود.
کد موتور بنزینی | SQRE4T15C |
---|---|
نوع موتور بنزینی | 1.5 لیتری توربو |
قدرت موتور بنزینی | 153 اسببخار |
گشتاور موتور بنزینی | 230 نیوتنمتر |
مصرف موتور بنزینی | 6.5 لیتر |
مجموع قدرت در حالت هیبرید | 326 اسببخار |
مجموع گشتاور در حالت هیبرید | 510 نیوتنمتر |
مصرف ترکیبی در حالت هیبرید | 1.55 لیتر |
شتاب در حالت هیبرید | 7.6 ثانیه |
حداکثر سرعت در حالت هیبرید | 180 کیلومتربرساعت |
*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.
وظیفه انتقال قدرت در این خودرو، برعهده یک گیربکس الکترونیکی با تکنولوژی DHT است که از نوع سه سرعته بوده و تعویض قدرت میان پیشرانههای برقی و پیشرانه بنزینی را بدون افت توان حرکتی خودرو و بدون هیچگونه تاخیری، انجام میدهد. براساس گفتههای چری، 9 برنامه حرکتی و 11 ضریب دنده مختلف، برای حالتهای مختلف این گیربکس، برنامهریزی شده است.
اخبار شرکت مدیران خودرو
جدیدترین خبرهای شرکت مدیران خودرو، شامل شرایط فروش ام وی ام، شرایط فروش اقساطی چری، شرایط فروش اعتباری فونیکس، قیمت لوازم یدکی ام وی ام و چری، همچنین آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای کارکرده امویام و چری با خودروهای نو و همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید مدیران خودرو را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:
همچنین اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت مدیران خودرو شامل برندهای امویام، چری و فونیکس هستید، پیشنهاد میکنیم که خواندن مطلب زیر را نیز از دست ندهید:
source