هیوندای و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF)، صندوق سرمایه گذاری دولت عربستان، از همکاری و تلاش مشترک خود برای تاسیس یک مرکز پیشرفته تولید خودرو در این کشور رونمایی کردند.

این همکاری و شراکت استراتژیک، در جریان مجمع تجاری عربستان-کره اعلام شد. از طرفی دیگر Lucid Motors نیز برنامه‌هایی برای احداث کارخانه در عربستان دارد.

صندوق PIF، سهامدار ۷۰ درصدی این پروژه بوده و ۳۰ درصد باقی مانده، متعلق به هیوندای است. این خودروساز نقش یک شریک در فناوری استراتژیک را دارد و پشتیبان فنی و تجاری است. پیش‌بینی شده که سرمایه‌گذاری این پروژه ۵۰۰ میلیون دلار است.

در این همکاری، تولید ۵۰ هزار دستگاه خودرو در هر سال هدف‌گذاری شده، که شامل خودروهای الکتریکی و احتراقی است. البته سرمایه‌گذاری مشترک باید ابتدا تاییدیه‌های مرسوم را دریافت کند.

هیوندای در عربستان کارخانه می‌سازد

هیوندای در بیانیه‌ای گفت که برای پتانسیل این سرمایه‌گذاری و پیشرفت‌های خودرویی و آینده سازگار با محیط زیست هیجان‌زده هستند. تلاش‌های مشترک، فرصت‌هایی را برای نوآوری و پیشرفت زیست محیطی ایجاد می‌کند.

هیوندای در آگوست امسال، سرمایه‌گذاری قابل توجهی را معادل ۲۹۰ میلیون دلار، در کارخانه آلاباما انجام داد تا جایگاه خود را در بخش شاسی‌بلندها ارتقا دهد. ۱۹۰ میلیون دلار از کل مبلغ ذکر شده، صرف ارتقا ابزار و تجهیزات خواهد شد، که در مرحله اول برای تسهیل تولید سانتافه جدید است.

اقدام مهم دیگر هیوندای از اکتبر ۲۰۲۲، احداث کارخانه گروه Metaplant هیوندای موتور آمریکا (HMGMA) بود، که در Georgia واقع شده است. این سرمایه‌گذاری بزرگ ۵.۵۴ میلیارد دلاری، برای شرکت و تامین کنندگان وابسته آن شامل دو عنصر حیاتی است؛ یک کارخانه اختصاصی خودروهای تمام الکتریکی و یک کارخانه گیگا باتری وسایل نقلیه الکتریکی‌.

طبق مطلبی از عرب نیوز، عربستان سعودی اکنون ۱۶۰ کارخانه تولید خودرو دارد. از این تعداد، ۳۳ مورد مربوط به قطعات، اکسسوری و موتور است. ۲۱ مورد نیز روی ساخت خودروها و اجزای آن‌تمرکز دارند. ۱۰۶ مورد دیگر به تولید تریلر و کامیون اختصاص دارند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari