آمریکا در رقابت برای استعدادهای فنی بین المللی کجاست
آزمون یوس
آمریکا باید با کشورهای دیگر رقابت کند تا بهترین ها را به خدمت بگیرد
getty با تشدید رقابت جهانی فناوری، ایالات متحده خود را در حفظ برتری خود نسبت به رقبا، به ویژه کشورهایی مانند چین، ژاپن و آلمان با چالشی حیاتی می بیند. ایالات متحده برای تثبیت موقعیت خود به عنوان یک رهبر در حوزه فناوری، باید شیوه بهره برداری از استعدادهای فناوری موجود در سطح بین المللی را بهبود بخشد. با این حال، ناکارآمدی ها و محدودیت های سیستم مهاجرتی فعلی ایالات متحده، به ویژه در مورد متخصصان STEM، مانع از توانایی این کشور برای جذب و حفظ بهترین ذهن ها می شود. بسیاری از رقبای آمریکایی در حال به روز رسانی استراتژی های استعدادهای فنی خود از جمله ساده کردن رویکردهای خود در زمینه مهاجرت هستند. آمریکا چه مزیت هایی می تواند برای حفظ این کشور ارائه دهد؟
چگونه می توانیم بهترین ها را جذب کنیم؟
gettyOne Million Tech Superstars مقاله اخیر فارین پالیسی از آمریکا می خواهد تا یک میلیون سوپراستار فناوری را تا پایان دوره اول ریاست جمهوری بایدن جذب و حفظ کند. نویسندگان بر مزیت رقابتی ایالات متحده با موقعیت خود به عنوان یک کشور مهاجر و رواج زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی تأکید می کنند. با این حال، همچنین به کاستی های قابل توجهی در سیستم مهاجرت ایالات متحده اشاره می کند. به عنوان مثال، تعداد معوقه فعلی کارت سبز – که به دارندگان آنها حق اقامت دائم و کار نامحدود را می دهد – برای مهاجران با مهارت بالا بیش از 1 میلیون است و پیش بینی می شود تا سال 2030 به نزدیک به 2.5 میلیون افزایش یابد. در حال حاضر، دولت ایالات متحده به طور ناامیدکننده ای عقب مانده است و برای هر گرین کارتی که در واقع صادر می کند دو درخواست تایید می شود. اما نکته اصلی جذب یک میلیون سوپراستار فناوری نیست – بلکه تعمیر زیرساخت های مسدود شده آمریکا – یعنی پردازش ستارگانی است که می تواند جذب کند.
رقابت چه می کند؟ در مقابل، نظرسنجی زیر را در نظر بگیرید که برخی از کشورهای دیگر با سیاست های مهاجرتی خود در رابطه با استعدادهای با مهارت بالا چه می کنند.
CanadaCanada’s Tech Talent Strategy اخیراً برای تقویت صنایع با رشد بالا رونمایی شد. این استراتژی شامل یک جریان مجوز کار باز برای دارندگان ویزای H-1B در ایالات متحده و یک جریان نوآوری تحت برنامه تحرک بین‌المللی است که کار افراد ماهر را در کانادا آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، این برنامه یک انتخاب خاص STEM را تحت برنامه Express Entry خود ایجاد کرد تا کارگران بسیار ماهر بیشتری را جذب کند. در مورد برنامه H1-B، رویکرد کانادا اساساً تلاش برای جذب استعدادهای بین المللی است که به آمریکا جذب شده اند اما به دلیل ناکارآمدی مهاجرت ایالات متحده عقب مانده اند. با این حال، در زمینه نوآوری، برنامه استارت‌آپ کانادا که به کارآفرینان راهی برای اجرای ایده‌های خوب خود با تطبیق آنها با انکوباتورهای کانادایی یا سرمایه‌گذاران محلی ارائه می‌کند، قوی‌تر از رویکرد آمریکاست. استخدام هدفمند STEM کانادا تحت سیستم اکسپرس انتری آن به افرادی محدود شده است که در غیر این صورت احتمالاً تحت برنامه کارگران ماهر فدرال کانادا واجد شرایط هستند. بنابراین مقایسه دقیق برنامه ها به نفع کانادا نیست.
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorBritain این موضوع در مورد بریتانیا نیز صادق است. مقاله اخیر در Chemistry World اشاره می کند که «در سال 2021، دولت اذعان کرد که اگر کشور بخواهد جاه طلبی های خود را برای تحقیق و توسعه محقق کند، بخش تحقیق و توسعه تا سال 2030 به حداقل 150000 محقق و تکنسین اضافی نیاز دارد. در همان سال، موسسه مهندسی و فناوری (IET) کمبود بیش از 173000 کارگر در بخش Stem را برآورد کرد. در حالی که دولت نشان داده است که اولویت بریتانیا برای به نمایش گذاشتن «نقاط قوت و جاه طلبی های S&T بریتانیا در داخل و خارج از کشور برای جذب استعدادها، سرمایه گذاری ها» است، به نظر نمی رسد که معرفی یک سیستم امتیازدهی پس از برگزیت تغییر قابل توجهی در مهاجرت داشته باشد. چشم انداز وجود دارد به نظر می رسد بیشتر اهداف رشد، نوآوری و تنوع بریتانیا بر روی اقدامات داخلی متمرکز شده است. در مقایسه، ایالات متحده در زمینه مهاجرت پرسنل فناوری و STEM نیز جلوتر از بریتانیا به نظر می رسد.
بهترین استراتژی چیست؟
gettyGermanyبرای جبران کمبود نیروی کار ماهر، پارلمان آلمان اخیراً لایحه مهاجرتی جدیدی را تصویب کرد که مسیرهای مهاجرتی را برای کارگران ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ایجاد و گسترش می دهد. تغییرات کلیدی شامل ایجاد یک «کارت فرصت» مبتنی بر امتیاز است که مجوز اقامت یک ساله (قابل تمدید) را به منظور جستجوی کار در آلمان به متقاضیان واجد شرایط ارائه می دهد. تسهیل الزامات مربوط به تجربه حرفه ای، مهارت های زبان آلمانی، و مدارک تحصیلی خارجی؛ عرض جغرافیایی بیشتر برای اشتغال قابل قبول خارجی ها؛ دسترسی به فناوری اطلاعات یا متخصصان آموزشی با تجربه حرفه ای کافی اما فاقد مدرک تحصیلی برای درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا؛ و کاهش اقامت در آلمان برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم الزامی است. انتظار می رود مقررات این لایحه تا مارس 2024 لازم الاجرا شود. هنوز خیلی زود است که بگوییم اقدامات جدید چقدر موفق خواهند بود.
استرالیا استرالیا از طریق برنامه مهاجرت ماهر عمومی (GSM) خود برای کارگران فنی و STEM رقابت می کند که بر اساس امتیازات برای عوامل مختلف مانند سن، تجربه کاری، تحصیلات و مهارت زبان، اقامت دائم را به کارگران ماهر ارائه می دهد. این برنامه به خوبی شناخته شده است و تغییراتی از آن در کانادا، نیوزلند پذیرفته شده است و مورد توجه بریتانیا قرار گرفته است، در حالی که در جذب استعدادها رقابتی است، استرالیا حداقل تا حدی به دلیل انزوای جغرافیایی هنوز کاملاً وجود ندارد. تا کنون، برنامه های آن به اندازه کافی شکاف را جبران نکرده است.
سوئد سوئد به عنوان یک مرکز فناوری و استارتاپ ظهور کرده است و این کشور به طور فعال از طریق برنامه مهاجرت ماهر خود و کارت آبی اتحادیه اروپا که در نوامبر 2023 به خوبی تنظیم می شود، استعدادهای فناوری را جذب می کند. با این حال اتحادیه اروپا آن را متمایز کند. باز هم، پیامدهای کامل هنوز دیده نشده است.
آمریکا باید برجسته شود
gettyAmerica Still Stands با توجه به همه این موارد، چگونه ایالات متحده مقصدی جذاب برای بهترین کارگران فناوری باقی می ماند؟ پنج دلیل وجود دارد.

1. اکوسیستم فناوری و زیرساخت های پیشرفته تاسیس شده ایالات متحده میزبان قطب های فناوری مشهور، مانند دره سیلیکون، بوستون، و سیاتل است. این اکوسیستم‌های پر جنب و جوش دارای زیرساخت‌های ضروری برای پیشرفت و همکاری متخصصان فناوری، هم در زندگی کاری و هم در زندگی شخصی خود هستند. ایالات متحده با ارائه ترکیبی منحصربفرد از مؤسسات تحقیقاتی پیشرفته، شرکت‌های مستقر و استارت‌آپ‌ها، محیط فناوری پویا را که برای استاندارد بالای زندگی ضروری است، تقویت می‌کند.
2. پژوهش و توسعه پیشرو دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی آمریکا به طور پیوسته در بین بهترین های جهان قرار دارند. ایالات متحده سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه انجام می دهد و دانشمندان، دانشمندان و نوآوران را از همه گوشه های جهان جذب می کند.
3. فرصت های کارآفرینی ایالات متحده دارای فرهنگ قوی نوآوری و کارآفرینی است. کارآفرینان مشتاق فناوری به سمت چشم‌انداز سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز کشور جذب می‌شوند که بودجه و حمایت کافی برای استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند.
4. تنوع و شمول جمعیت متنوع و فرهنگ فراگیر آمریکا محیطی دلپذیر برای افراد با هر پیشینه ای فراهم می کند. فرصت همکاری با مردم از فرهنگ ها و دیدگاه های مختلف صنعت فناوری را غنی می کند و خلاقیت را تشویق می کند.
5. غول های فناوری جهانی بسیاری از شرکت های فناوری پیشرو در جهان مانند اپل، گوگل و مایکروسافت در ایالات متحده مستقر هستند. متخصصان فناوری به دنبال فرصتی برای کار و یادگیری از این غول های صنعت هستند.
علیرغم این مزایا، از آنجایی که ایالات متحده تلاش می کند تا برای بهترین کارکنان فناوری در صحنه بین المللی رقابت کند، به سادگی باید به کمبودهای سیستم مهاجرت خود رسیدگی کند. در حالی که ویزای H-1B ابزار اصلی برای جذب استعدادهای فناوری است، کاملا شرم آور است که ایالات متحده همچنان به این دایناسور برای رقابت در استخدام بین المللی استعدادها متکی است. ایالات متحده اقدامات مهاجرتی جذاب تری مانند ویزای O-1، کارت سبز EB-1، گرین کارت ملی چشم پوشی EB-2 و ویزای کاری E-1 و E-2 برای جذب استعدادها دارد. با این حال، جدای از برنامه قدیمی H1-B، مشکل اصلی در ایالات متحده در تاخیر در پردازش مهاجران و عقب ماندگی ها است. با پرداختن به این حوزه‌های حیاتی، ایالات متحده می‌تواند کارهای بیشتری برای حفظ موقعیت خود به عنوان یک رهبر فناوری جهانی انجام دهد. با این حال، توجه بیشتر رهبران ایالات متحده در کنگره برای ایجاد این تغییر مورد نیاز است.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Andy J. Semotiuk من یک وکیل مهاجرت ایالات متحده و کانادا هستم و به بیش از 10000 مشتری با مشکلات قانونی مختلف کمک کرده ام. من عضو کافه های نیویورک و کالیفرنیا در ایالات متحده و کافه های انتاریو و BC در کانادا هستم. من یک خبرنگار سابق سازمان ملل، یک نویسنده منتشر شده، یک سخنران حرفه ای و کار برای شرکت حقوقی Pace در تورنتو هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط autokhabari