راه اندازی خط تولید پیکاپ G9

آبان 1402: کوروش طهوری، یکی از مدیران خط تولید G9، از آغاز به کار خط تولید پیکاپ G۹ خبر داد و همچنین اشاره کرد که به زودی فرآیند ورود به بازار این محصول به پایان می‌رسد و شاهد فروش این خودروی آفرودی در بازار خواهیم بود. برنامه تولید G9 از ابتدای مهرماه آغاز شده و این برنامه متناسب با حجم تقاضای بازار افزایش خواهد یافت.

خط تولید پیکاپ G9

علی دهقان‌دار، مدیر پروژه تولید G9 ، اعلام کرد که گیربکس این خودرو از برند ZF و هشت سرعته با قابلیت تعویض الکترونیکی است. این گیربکس به دلیل هوشمندی بالا امکان بالایی برای مانورهای ضروری برای محیط‌های مورد نیاز طبیعت گردان را مهیا می‌کند.

محمدجواد نادعلی، مدیر بهبود کیفیت و تولید این پروژه، اظهار کرد خودروی G9 پیش از ورود به بازار، سخت‌ترین آزمون‌های استاندارد را پشت سر می‌گذراند؛ به جرات می‌توان گفت این خودرو تاکنون نمرات بسیار بالایی را از مرکز تست و بررسی کسب کرده است. تمام این سخت‌گیری‌ها با هدف عرضه محصولی باکیفیت برای حرکت در سخت‌ترین شرایط محیطی است.

پیکاپ فول سایز بهمن در مشهد

شهریور 1402: یکی از جذاب‌ترین پیکاپ‌هایی که در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 دیدیم، پیکاپ جی 9 بهمن موتور بود؛ محصولی که مجهز به موتور 2.0 لیتری توربوست و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دارد.

براساس گفته‌های مدیران بهمن موتور، پیکاپ جدید این شرکت در پاییز 1402 وارد بازار کشورمان خواهد شد.

رونمایی پیکاپ G9 بهمن موتور

آذر 1401: پیکاپ G9، جدیدترین محصول گروه بهمن‌موتور است که در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 رونمایی شد. در واقع این پیکاپ ساخته شرکت چینی زد ایکس اتو (ZX Auto)، یکی از خودروسازان و قطعه‌سازان قدیمی بازار چین، است. نام بومی این خودرو زد ایکس ویشی 1949 است که به سال تاسیس این شرکت اشاره دارد. 

طراحی این پیکاپ بسیار یادآور داج رم 1500 بوده و حتی جزئیات مشابه با آن دارد. ظاهر G9 از سایر پیکاپ‌های چینی بازار متفاوت‌تر است. جلوپنجره بزرگ آن مشکی‌رنگ بوده و بالای آن نیز یک قاب مشکی قرار گرفته است. این قاب تا بالای چراغ‌ها نیز کشیده شده است. سپر بزرگ و برجسته آن نیز رنگ مشکی دارد و چراغ‌های دی‌لایت، به صورت یک مستطیل طراحی شده‌اند. خطوط پیچیده و حجیم روی کاپوت و گلگیرها، جلوه عضلانی به خودرو داده‌اند. 

رینگ‌ها، رکاب‌ها و سپر عقب رنگ مشکی دارند و یک فلاپ مشکی نیز روی در قسمت بار وجود دارد که همگی به بهبود ظاهری پیکاپ چینی کمک کرده‌‌اند. روی سپر عقب، دو جای پا نیز در نظر گرفته شده است. 

پیکاپ G9 از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ GDI نیرو می‌گیرد و 195 اسب‌بخار قدرت و 365 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF متصل است و نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این گیربکس قابلیت تنظیم دنده سبک و سنگین دارد. 

سیستم تعلیق در بخش جلو دوجناقی بوده و در عقب سیستم مولتی لینک است. این‌ سیستم سواری نرم‌تری را نسبت به سایر پیکاپ‌های بازار ارائه می‌دهد. سیستم ترمز در جلو و عقب از نوع دیسکی است. عرض پیکاپ G9 نسبتا زیاد است و کنسول میانی بزرگی دارد. طراحی فضای داخلی آن مدرن است و کیفیت قطعات و روکش‌های آن، از سایر پیکاپ‌های چینی بازار ایران بهتر است. 

پیکاپ بهمن‌موتور، مجهزترین پیکاپ بازار ایران است. امکانات رفاهی و سیستم‌های امنیتی آن عبارتند از  ترمز ABS، سیستم کمکی EBD، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار خطی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، چهار ایربگ، سیستم ورود بدون کلید، صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، جلوآمپر دیجیتال ۱۲ اینچی، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی روز، انتخاب حالت رانندگی (اسپرت، اقتصادی و نرمال)، چراغ بدرقه، سیستم کنترل فشار باد تایرها، صندلی ۶ حالته برقی راننده، صندلی چهارحالته برقی شاگرد، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه‌های تاشو برقی مجهز به گرم‌کن، نورپردازی محیطی و… . 

پیکاپ G9 به احتمال زیاد در سال 1402 عرضه خواهد شد. در حال حاضر قیمت آن مشخص نیست و نزدیک به زمان عرضه‌اش اعلام می‌شود. احتمال می‌رود که G9 قیمتی کم‌تر از پیکاپ آسنا توربو اتوماتیک و فوتون تونلند داشته باشد. 

غول چینی به ایران می‌آید!

نسل جدید وانت‌بارها به مذاق مشتریان شیرین آمده‌اند. خودروهایی که تا پیش از این از آنها به اسم خودروهای کار و حمل و نقل بار یاد می‌شد، اکنون شکل و شمایلی آفرود و جسور و تا حدودی لوکس به خود گرفته‌اند.

با افزایش محبوبیت پیکاپ‌های تنومند چینی حالا به نظر می‌رسد که ترافیک در بازار در حال شدیدتر شدن است. گروه بهمن نیز قصد دارد با عرضه پیکاپ G9 در نیمه اول 1402 پای در این رقابت جذاب بگذارد. البته با توجه به رویه گروه بهمن احتمالاً این خودرو در بازار ایران با نام دیگری عرضه خواهد شد.

پیکاپ جدید بهمن از کجا می‌آید؟

شرکت خودروسازی ژانگ ژینگ که با نام ZX و از سال 1999 آغاز به کار کرده، از مدتی پیش به عنوان زیرمجموعه GAC شناخته می­‌شود. سبد محصولات این شرکت همواره مدل‌های پیکاپ و شاسی‌­بلند را دربرگرفته است. البته اکنون ZX تنها به ساخت مدل‌های پیکاپ اشتغال دارد و یک پیکاپ جدید به نام ویشی 1949 معرفی کرده تا جای ترالورد را به عنوان محصول پرچمدار این شرکت بگیرد.

طراحی پیکاپ G9 بهمن

براساس ادعای مسئولان ZX، ویشی 1949 نخستین پیکاپ فول سایز تولید چین است. طراحی بدنه ویشی 1949 به وضوح با الهام از محصولات رم شکل  گرفته هرچند طول بدنه آن برابر با 5.392 متر اعلام شده که بسیار کوتاه‌تر از طول 5.916 متری رم 1500 است. البته قرار است نسخه طویل این مدل با طول 5.692 متری بدنه هم عرضه شود که طول فضای بار آن با 28 سانتی‌متر افزایش به 1.81 متر خواهد رسید. عرض و ارتفاع این محصول نیز به ترتیب 2.045 و 1.965 متر و چیدمان سیستم تعلیق در محور جلو به صورت دوبل جناغی اعلام شده است.

مشخصات فنی پیکاپ G9 بهمن موتور

پیشرانه 2.3 لیتری توربودیزل با 163 اسب‌­بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور برای ویشی 1949 پیشنهاد شده است، که محصولی از رنو-نیسان بوده و در نیسان ناوارا نیز نصب شده است. جعبه‌دنده این مدل شش سرعته دستی و حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر برساعت خواهد بود.

گزینه بعدی برای پیشرانه، واحد بنزین­‌سوز 2 لیتری توربوشارژ TGDI با 197 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر است، که با جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک همراه می‌شود. حداکثر سرعت در این مدل به 170 کیلومتر برساعت افزایش می­‌یابد. نسخه پایه این مدل به صورت دیفرانسیل-عقب عرضه شده است، اما با پرداخت مبلغ اضافه می­‌توان سامانه چهارچرخ محرک را نیز سفارش داد.

امکانات و تجهیزات پیکاپ G9 بهمن موتور

پیکاپ جدید گروه بهمن به صورت استاندارد دارای 4 ایربگ است. استفاده از ترمزهای تقویت‌شده دیسکی برای هر چهار چرخ، می‌تواند خبر خوبی برای ایمنی خودرو باشد. روی این ترمزها سیستم ABS و EBD به طور حتم نصب خواهد شد. سایر بخش‌های ایمنی نیز شامل سیستم قطع سوخت‌رسانی و باز شدن درها در زمان تصادف اشاره کرد.

ازجمله دیگر آپشن‌های G9 می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کمکی، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، دف لاک برقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، چراغ‌های خودکار و سنسور باران اشاره کرد.

در بخش امکانات رفاهی نیز سیستم فرمان صوتی، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، ورود و استارت بدون کلید، شارژر برای ردیف عقب، تهویه مطبوع برای ردیف عقب، صندلی برقی 10 حالته، آینه جانبی برقی با گرم‌کن، ترمز پارک و شاید جالب‌تر از همه پوشش اتوماتیک برقی قسمت بار به چشم می‌خورند.

رقیبان پیکاپ G9 در ایران

می‌توان پیش‌بینی کرد این خودرو در گام نخست باید با T8 کرمان موتور مواجه شود اما پیکاپ سروش دیزل، نمی‌تواند تهدیدی برای این خودرو باشد. پیکاپ‌های جدید دیگری مانند تونلند نیوفیس از شرکت ایران خودرو، آسنا دوکابین از شرکت ارس خودرو و کلوت از شرکت مکث موتور، ازجمله رقبای پیکاپ G9 بهمن موتور به حساب می‌آیند.

قیمت پیکاپ G9 بهمن موتور

قیمت ویشی 1949 بین 24,500 تا 33 هزار دلار تعیین شده است، که در مقایسه با اکثر خودروهای چینی، گران‌تر به نظر می­‌رسد. اطلاعات بیشتر درباره مشخصات این خودرو در زمان نزدیک به عرضه احتمالی منتشر خواهد شد.

source

توسط autokhabari