چندی پیش بود که فراری از مدل تک ساخت KC23 پرده برداری کرد. اما حالا خبرهایی از ظهور یک هایپرکار بی نظیر دیگر با نام فراری SP-8 به گوش می رسد.

بخش توسعه پروژه های خاص فراری این روزها به شدت مشغول بوده؛ چراکه قرار است به زودی یک نمونه تک ساخت دیگر به تولید برسد. فراری SP-8 که توسط یک مشتری ثروتمند تایوانی سفارش داده شده در واقع یک F8 اسپایدر است که سقف هاردتاپ برقی جمع شونده آن حذف شده و به یک رودستر واقعی بی سقف تبدیل شده است. همچنین، رنگ این خودرو تلفیقی از رنگ خاکستری سفارشی «آرجنتو میکالیتزاتو» مات با جزئیات فیبرکربنی و رنگ آبی سنگی براق است.

معرفی فراری SP-8، هایپرکار تک ساخت جذاب با حال و هوای کلاسیک

نمای ظاهری فراری SP-8

اما SP-8 چیزی فراتر از یک هایپرکار باکلاس دورنگ است و در بعضی قسمت ها با ویژگی هایی کاملا نوآورانه مواجه هستیم. به عنوان مثال هدلایت ها جدید هستند و از عدسی های اختصاصی ساخته شده اند. به علاوه چراغ ترمزها هم با الهام از چراغ عقب روما طراحی شده و تنها عامل متمایز کننده لنزهای سفارشی آن است. همچنین کمپانی فراری بیان می کند که شیشه جلو و اگزوز هم از مدل ۲۹۶ GTB به خودروی مذکور به ارث رسیده است. همینطور چرخ هایی با حال و هوای رترو توجه را به خود جلب می کند؛ رینگ پنج پر آلیاژی با لبه های خاکستری مات که انگار نسخه مدرنیزه شده رینگ های مدل F40 هستند.

معرفی فراری SP-8، هایپرکار تک ساخت جذاب با حال و هوای کلاسیک

به نمای جلویی فراری SP-8 می رسیم، جایی که یک جلوپنجره آلومینیومی جذاب و پهن به چشم می خورد که در واقع از قالبی یک تکه توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده و ظاهر راه راه آن یادآور خودروهای کلاسیک است. این المان های هاشوری در طراحی SP-8 یادآور هاشورهای کناری تستاروسا هستند و بازهم ناخودآگاه ذهن ما را به سمت مدل های خاطره انگیز کمپانی هدایت می کنند.

نمایی از فراری تستاروسا

معرفی فراری SP-8، هایپرکار تک ساخت جذاب با حال و هوای کلاسیک

در ادامه فراری ادعا می کند که برای یک طراحی بی نقص، زمان زیادی را صرف شبیه سازی با نرم افزارهای مکانیک سیالاتی کرده است تا مطمئن شود سواری این خودرو کاملا راحت و آرام باشد، حتی با وجود این که فراری SP-8 سقف ندارد.

نمای داخلی فراری SP-8

هر چند که به طور کلی تریم داخلی آشنا و حتی تکراری به نظر می رسد، اما در داخل فراری SP-8 یک تغییر بزرگ به چشم می خورد و آن شیفتر دنده متفاوت فراری است؛ سال ها بود که شیفترهای شیاردار خاص ابرخودروهای ایتالیایی از یاد رفته بود اما حالا فراری یاد آن ها را زنده کرده است. البته همانطور که می دانید این موضوع جدیدی نیست و فراری از این نوع شیفترها در سال ۲۰۱۹ و موقع معرفی مدل SF-90 استراداله نیز استفاده کرده بود.

معرفی فراری SP-8، هایپرکار تک ساخت جذاب با حال و هوای کلاسیک

نمونه شیفتر شیارداری که در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی و در هایپرکارهای ایتالیایی به کار می رفت

معرفی فراری SP-8، هایپرکار تک ساخت جذاب با حال و هوای کلاسیک

با وجود این که انتظار نمی رود در تریم داخلی SP-8 پارچه ای دیده شود، فراری صندلی ها را از ترکیب پارچه و چرم آلکانترای آبی تولید کرده و کفپوش ها هم از پارچه های پشمی ساخته شده اند.

قوای محرکه

تغییرات قابل توجهی روی پیشرانه هشت سیلندر برگرفته از F8 اسپایدر دیده نمی شود؛ این موتور ۳.۹ لیتری تویین توربو قادر است ۷۱۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید و به چرخ های عقب منتقل کند.

معرفی فراری SP-8، هایپرکار تک ساخت جذاب با حال و هوای کلاسیک

فراری  SP-8 پیش تر در ایتالیا و در پیست موگلو به نمایش گذاشته شده و تا تاریخ ۳۰ اکتبر در آنجا باقی ماند. ایستگاه بعدی برای نمایش این خودرو موزه فراری در مارانلو خواهد بود و بازدیدکنندگان می توانند از تاریخ ۱۶ نوامبر تا مارس ۲۰۲۴ این هایپرکار جذاب را از نزدیک تماشا کنند.

source

توسط