شینگل

سیستم قفسه‌های سقفی مدولار، با لوازم جانبی مانند این قفسه‌های دوچرخه یا مدل‌های… [+] برای اسکی، کایاک، کانو و بسیاری موارد دیگر، هر خودرویی را «فعال» می‌کند.

من آنقدر بزرگ شده‌ام که به یاد بیاورم زمانی که قرار دادن قفسه‌های اسکی روی ماشین به معنای چیزی شبیه یک عتیقه یک‌اندازه Barrecrafter بود که زیر چارچوب در با مهره‌های بال پیچ می‌خورد. اگر با چوب اسکی وصل شده و بیشتر رنگ روی پشت بام خود به کوهستان و بازگشت بر می گردید، این سفر موفقیت آمیز بود.
دوره و زمانه عوض شده. سیستم‌های قفسه‌های خودکار امروزی بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که بیشتر مردم تصور می‌کنند، آیرودینامیک برای مسافت پیموده‌شده بهتر، کاملاً مدولار، انعطاف‌پذیر و مناسب برای طیف گسترده‌ای از نیازهای سبک زندگی، از حمل و نقل وسایل ورزشی خاص (دوچرخه، اسکی، اسنوبرد، کایاک) تا قدیمی ساده. بار مسافر. آنها می توانند به طور چشمگیری ظرفیت حمل بار خودروهای کوچکتر را افزایش دهند، الوار را از فروشگاه سخت افزار به خانه بیاورند، یا به سادگی دوچرخه شما را به سر راه برسانند.
دیروز به کمترین مزیت شناخته شده سیستم های قفسه خودکار نگاه کردم، که به صاحبان خودرو این امکان را می دهد که به طور انعطاف پذیری از مزایای مسافت پیموده شده با خودروهای کوچکتر بهره ببرند، در حالی که به اندازه یک SUV بار حمل می کنند. با سیستم قفسه مناسب، فضای صندوق عقب یا دریچه دیگر نیازی به توجه به خرید خودروی شما ندارد. دیروز همچنین نشان دادم که چگونه قفسه‌های نسل جدید ساکت‌تر، استفاده آسان‌تر، آیرودینامیک‌تر و مصرف سوخت بیشتر از همیشه هستند.
اما بیشتر مردم از قفسه ها عمدتاً برای ورزش استفاده می کنند و این چیزی است که امروز می خواهیم به آن بپردازیم.

اگر وسیله نقلیه شما دارای گیره تریلر است، ممکن است یک قفسه دوچرخه نصب شده در دست را برای دسترسی بسیار آسان در نظر بگیرید… [+] دسترسی “سطح کمر”، آیرودینامیک بهتر، و همچنان می توان آن را با یک قفسه سقف برای ظرفیت اضافی همراه کرد.

افزودن سیستم قفسه قطعات به هر خودرویی آن را به معجزه ای از همه کاره تبدیل می کند. من برای اولین بار یک دهه پیش قفسه‌هایی را روی واگن چهار چرخ متحرک خود برای اتصالات اسکی و دوچرخه قرار دادم، اما با خاموش کردن این قفسه‌ها از قفسه‌های پایه برای حمل ورق‌های تخته سه لا و جابجایی مبلمان استفاده کردم. هنگامی که یک سیستم سقف مدولار دریافت می کنید، ممکن است تعجب کنید که چگونه بدون آن زندگی کرده اید. بنابراین در اینجا چیزی است که شما باید بدانید:
“همیشه با این سوال شروع کنید، “چه چیزی را باید حمل کنم؟” به هر کاری که در چند سال آینده انجام خواهید داد فکر کنید، کمپینگ، دوچرخه سواری و غیره. متأسفانه ما همیشه افرادی را می بینیم که یک جعبه سقفی برای بار می خرند و در زمستان می آیند و متوجه می شوند که برای اسکی هایشان خیلی کوتاه است، زیرا آنها این کار را نکردند. کارل ویدمان، مدیر ارتباطات Thule، پیشرو صنعت در سیستم‌های حمل و نقل قفسه‌ای خودرو، گفت. Thule دو خط جعبه روی پشت بام، باربری و حامل های ورزشی برفی می سازد. تمام جعبه‌های اسکی برای جای دادن اسکی‌هایی تا طول 235 سانتی‌متر طراحی شده‌اند – برای پرش‌کنندگان مشتاق نوردیک کافی است! اما بسیاری از جعبه‌های «محموله» که نسبت به محصولات مخصوص اسکی پهن‌تر، کوتاه‌تر و ظرفیت بیشتری دارند، همچنان اسکی‌های معمولی را در خود نگه می‌دارند – فقط ابعاد را دوباره بررسی کنید.
(از آنجایی که من سال ها پیش با قفسه های Thule شروع کردم، مشتری Thule باقی مانده ام، زیرا وفادار بودن به برند و استفاده از تمام اجزای یکپارچه و ماژولار بسیار آسان تر است. Thule به تازگی مجموعه ای از نوارهای Aero و Sonic را برای من ارسال کرد. جعبه برای امتحان کردن، اما من چندین سیستم پایه، پایه قفسه دوچرخه، قفسه اسکی، مجموعه قفل و غیره خریده ام. احتمالاً در 15 سال گذشته چند هزار دلار برای محصولات Thule خرج کرده ام. من 10 ساله هستم. پایه‌های دوچرخه‌ای که به طور مداوم در معرض عناصر قرار گرفته‌اند و هنوز هم خوب کار می‌کنند. شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که قفسه‌ها را تولید می‌کنند، از جمله Yakima، Inno و RockyMounts، اما پیشرو بازار Thule این کار را طولانی‌ترین مدت انجام داده است، و با وسیع‌ترین طیف خودروهای موجود در بازار مناسب است. ، دارای یک خط بسیار جامع از محصولات برای هر کاربری قابل تصور است و به طور گسترده در سراسر کشور در دسترس است، بنابراین برای هدف این تمرین من از Thule به عنوان مثال استفاده می کنم. برخی از رقبای آنها محصولات مشابهی تولید می کنند. شرکت سوئدی، اما 70 درصد از محصولات فروخته شده در آمریکای شمالی در ایالات متحده ساخته شده است: تمام محموله ها و جعبه های اسکی در ایلینوی ساخته شده اند، و تمام قفسه های دوچرخه، قفسه های اسکی و قفسه های ورزش های آبی در کانکتیکات، جایی که Thule در آمریکای شمالی مستقر است. ).
قبل از خرید هر نوع قفسه، اولین سوال این است که چه چیزی را حمل خواهید کرد؟ اگر دوچرخه سواری – و فقط دوچرخه سواری (و شاید اسکی) – مورد شماست، ممکن است اصلاً قفسه های سقفی نخواهید. Thule طیف گسترده‌ای از قفسه‌های دوچرخه نصب شده در عقب را می‌سازد که به صندوق عقب یا هاچ‌بک خودروها می‌بندند. آنها حتی یک مدل جدید با کابل فولادی با روکش وینیل برای محکم کردن قفسه و محافظت در برابر سرقت با برش دارند. آنها همچنین قفسه‌هایی می‌سازند که در صورت داشتن قفسه‌های تریلر، که بسیاری از شاسی‌بلندها، پیکاپ‌ها و حتی واگن‌های اسپرت این کار را انجام می‌دهند، می‌سازند. مزایای این گزینه‌ها پایین‌تر بودن آن‌ها است، بنابراین آسان‌تر است دوچرخه‌ها را روشن و خاموش کنید (در اصطلاح قفسه‌ای «بارگذاری سطح کمر»)، و معمولاً آیرودینامیک بهتر و در نتیجه مسافت پیموده‌شده را ارائه می‌دهند. هنگامی که قفسه برداشته می شود، ماشین کاملاً “برهنه” است، در حالی که با قفسه های سقف، قفسه های پایه به طور نیمه دائمی روشن می مانند. قفسه‌های دوچرخه و صندوق عقب دوچرخه‌های کوهستان و دوچرخه‌های جاده‌ای را به خوبی جای می‌دهند، که همیشه برای پایه‌های دوچرخه روی پشت‌بام صدق نمی‌کند. نقطه ضعف این است که آنها معمولاً دسترسی به صندوق عقب، دریچه یا درب عقب را مختل می کنند و اغلب مجبور می شوید کل قفسه را بردارید تا وارد شوید. اما اگر فقط دوچرخه‌سواری می‌کنید، مخصوصاً برای سفرهای گاه به گاه، اینها ارزان‌ترین، سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌حل‌ها هستند. تمام قفسه‌های دوچرخه سواری Thule را می‌توان به 6 جفت اسکی کریر تبدیل کرد.

هیچ راهی ارزان‌تر و آسان‌تر برای افزودن ظرفیت بار زیادی به هر وسیله نقلیه‌ای به جز استفاده از یک کیسه باری با ضلع نرم وجود ندارد.

اگر قصد دارید وسایلی را به غیر از دوچرخه جابجا کنید، احتمالاً باید به دنبال سیستم مدولار پشت بام باشید. این با یک قفسه پایه شروع می شود، مجموعه ای از دو “میله بار” که به سقف متصل می شوند و به موازات یکدیگر در سراسر آن قرار می گیرند، که می توان انواع مختلفی از نگهدارنده ها برای دوچرخه، کانو، اسکی کایاک و جعبه های بار را روی آن نصب کرد. جلو به عقب. این لوازم جانبی را می توان به صورت سری نصب کرد: می توانید یک جعبه بار و نگهدارنده قایق رانی یا یک جعبه بار و چند پایه دوچرخه را همزمان روی آن قرار دهید. در شهرهای کوهستانی در فضای باز، دیدن سقفی که به نصف و نیمه بین دوچرخه و اسکی تقسیم شده است، غیرعادی نیست. Thule دو گزینه را برای میله‌های پایه ارائه می‌کند: میلگردهای بال‌شکل خود (25٪ کشش کمتر و بی‌صداتر، 150 دلار در هر جفت) و میله‌های مربعی معمولی (90 دلار در هر جفت)، که لوازم جانبی آن‌ها به آن متصل می‌شوند (و اغلب آنهایی که از تولیدکنندگان دیگر نیز می‌آیند). ). همچنین می توانید برای کاهش بیشتر کشش و افزایش مسافت پیموده شده، یک بادگیر اختیاری به نوار جلو اضافه کنید.
قفسه‌های پایه دارای مجموعه‌ای از «کیت‌های پا» بی‌شماری برای اتصال به تقریباً همه مدل‌ها و خودروها و کامیون‌ها هستند. یک انتخابگر آنلاین آسان به شما کمک می کند تا تنظیمات مناسب را برای مدل خاص خود پیدا کنید و این بسیار مهم است زیرا قفسه های امروزی بسیار دقیق تر و ایمن تر و بدون آسیب رساندن به پایان خودرو متصل می شوند. بسیاری از خودروهای زیباتر، مانند بی‌ام‌و یا اینفینیتی، دارای نقاط اتصال قفسه‌ای هستند که از قبل در سقف تعبیه شده‌اند، که معمولاً به خوبی زیر پانل‌های کوچک قابل جابجایی پنهان شده‌اند (شاید حتی ندانید ماشین شما اینها را دارد)، و اگر می‌توانید، این بهترین راه است. رفتن. Wiedemann گفت: “اگر خودروی شما نقاط نصب ثابتی دارد، آنها طوری طراحی شده اند که به قوی ترین قسمت سقف متصل شوند و همچنین ظاهری براق ارائه می دهند.”
بعد از آن، همه چیز در مورد قفسه های لوازم جانبی است و اینجاست که می تواند واقعا گیج کننده باشد. تنها برای دوچرخه ها، Thule هفت مدل قفسه سقفی مختلف تولید می کند که از 119 تا 199 دلار متغیر است – بدون احتساب قفسه های پشت سر هم. برخی اجازه می‌دهند هر دو چرخ روشن باقی بمانند، برخی دیگر نیاز به برداشتن چرخ جلوی دوچرخه دارند. با افزایش قیمت، ویژگی‌های باطنی بیشتری دریافت می‌کنید: در حالی که بیشتر آنها از یک گیره چنگال آزاد سریع استاندارد استفاده می‌کنند، مدل‌های بالاتر دارای گیره‌های خاصی هستند که فشار یکنواخت را در هر دو طرف برای کسانی که نگران چنگال‌های فیبر کربنی ظریف هستند حفظ می‌کنند. بیشتر تفاوت در این محدوده قیمت انتخاب شخصی است. Wiedemann گفت: “هیچ تفاوت کیفی بین بردن چرخ و رها کردن آن روی دوچرخه وجود ندارد، مگر اینکه آن را بردارید، باید آن را در جایی قرار دهید.” بسیاری از مردم معتقدند که با خاموش بودن چرخ جلو پایدارتر، ایمن‌تر یا آیرودینامیک‌تر است، اما اینطور نیست. اگر قفسه‌هایی را انتخاب می‌کنید که نیاز به جدا شدن چرخ جلو دارند، می‌توانید ضمیمه‌های کوچکی بخرید تا چرخ‌های خود را روی قفسه نگه دارید و فضای صندوق عقب را آزاد کنید. برخی از قفسه ها دوچرخه را توسط چنگال و چرخ محکم می کنند، برخی دیگر توسط خود قاب. اکثر دوچرخه‌سواران کوهستان مدل عمودی را با بازویی در یک طرف که قاب را نگه می‌دارد و هر دو چرخ را روی آن می‌گذارد، ترجیح می‌دهند. اگر فقط دوچرخه جاده ای هستید، گزینه های بیشتری دارید.»

استند آپ پادلبورد ورزش داغ این لحظه است، اما SUPها بسیار بزرگ هستند و برای آن به یک قفسه نیاز دارید… [+].

جعبه های پشت بام به همان اندازه متنوع هستند، با 11 مدل بار مختلف، به علاوه سه مدل باریک تر که مخصوص اسکی هستند. مدل‌های بالاتر، آیرودینامیک بهتر و اتصال و جداسازی آسان‌تر و سریع‌تر دارند، اما بزرگترین تفاوت در ظرفیت است که از 8 تا 21 فوت مکعب و 290 تا 630 دلار متغیر است. اگر جابجایی وسایل عمومی به جای اسکی یا اسنوبرد مهم است، یک راه حل مقرون به صرفه، یک کیسه بار روی پشت بام به جای جعبه سخت پوسته، چمدانی نرم برای قفسه سقف شما است، از 13 تا 17 فوت مکعب و 90 تا 200 دلار. در مقایسه، صندوق عقب خودرویی مانند سدان سری 3 BMW حدود 17 فوت مکعب را در خود جای می دهد. کیسه های بار در برابر آب مقاوم هستند، اما جعبه های بار کاملاً مهر و موم شده و در برابر عناصر غیر قابل نفوذ هستند.
اگر فقط گهگاهی اسکی یا اسنوبرد می‌کنید، یک سواری کوتاه به کوه داشته باشید یا به محافظت از اسکی‌ها و بند‌های خود در برابر عناصر و نمک جاده اهمیتی نمی‌دهید، یک نگهدارنده اسکی/اسنوبورد به سبک گیره‌ای سنتی، که در آن اسکی‌ها بین دو قرار می‌گیرند. گیره های لاستیکی و در غیر این صورت در معرض، راه حل ارزان و آسان است، از 170 دلار برای یک اسکی حامل 4 جفت.
همچنین برای هر چیزی، از قایق‌های کایاک گرفته تا تخته‌های موج سواری، دوچرخه‌های پشت سر هم بزرگ تا کانو، لوازم ورزشی ویژه وجود دارد. طبق گفته Thule، دسته محصولات لوازم جانبی که سریع‌ترین رشد را در حال حاضر دارند، مربوط به تخته‌های ایستاده قرمز داغ هستند که بزرگ هستند و به پایه‌های مخصوص خود نیاز دارند. “SUP در حال حاضر بزرگ است، این تیغه های غلتکی زمان ما است. اما حمل آنها بسیار ناخوشایند است، 10 تا 12 فوت طول دارند، و شما قطعا به یک قفسه سقف نیاز دارید.
به استثنای کیت‌های نصب پا، که می‌تواند کاملاً مختص مدل‌های خودرو باشد، همه سخت‌افزارهای دیگر، قفسه‌های پایه و لوازم جانبی حمل را می‌توان از خودرویی به ماشین دیگر منتقل کرد، بنابراین چند سال بعد، زمانی که شما تا ماشین مدل جدید، لازم نیست دوباره شروع به خرید وسایل کنید.
تقریباً همه اجزاء، از قفسه‌های پایه گرفته تا ضمیمه‌های جداگانه، دارای سیلندرهای قفلی هستند تا دزدان قفسه‌ها را باز نکنند و با دوچرخه‌هایی به ارزش هزاران دلار یا وسایل دیگر خارج شوند، و یکی از گزینه‌های خوبی که Thule ارائه می‌دهد بسته‌های فله‌ای است که یکسان هستند. قفل‌های کلیدی که قابل تعویض هستند، بنابراین می‌توانید یک کلید را حمل کنید که روی همه پیوست‌هایتان کار می‌کند، همیشه.
از فضای باز لذت ببرید!
مرا در توییتر دنبال کنید
لری اولمستد من نویسنده پرفروش نیویورک تایمز هستم. اگر به ورزش علاقه دارید، کتاب طرفداران: چگونه تماشای ورزش ما را شادتر، سالم‌تر و درک‌تر می‌کند، بررسی کنید. اگر عاشق غذا هستید، غذاهای واقعی، غذاهای تقلبی را بررسی کنید. من 25 سال است که به عنوان یک روزنامه نگار و طرفدار پرشور همه چیز سرگرم کننده در جهان سفر می کنم. من ستون‌هایی در USA Today و Investors Business Daily داشته‌ام، هزاران مقاله در مجلات برجسته منتشر کرده‌ام و در حال حاضر سردبیر سفر مجله Cigar Aficionado و ستون‌نویس رستوران برای USAToday.com هستم. من عاشق هر نوع سفر، فعال، فرهنگی و تفریحی هستم و زمینه های تخصصی ویژه من هتل ها و استراحتگاه های مجلل، گلف، اسکی، غذا، شراب و مشروبات الکلی است. من @TravelFoodGuy”> را توییت می کنم

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط