اختصاص یک بودجه ۶۱ میلیون یورویی از سوی اتحادیه اروپا برای شهروندان افغانستان

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۷ نوامبر اعلام کرد که با توجه به بحران انسانی نگران کننده در افغانستان، یک کمک بشردوستانه جدید به ارزش ۶۱ میلیون یورو به رفع نیازهای افراد آسیب پذیر در افغانستان همچنین پناهجویان افغان حاضر در پاکستان اختصاص داده است.

در این بیانیه آمده است که ۶۰ میلیون یورو از این مبلغ برای سازمان‌های بشردوستانه فعال در افغانستان و یک میلیون یورو دیگر به سازمان‌های بشردوستانه فعال در پاکستان اختصاص خواهد یافت.

قرار است از این کمک مالی برای کاهش بحران مواد غذایی در افغانستان، تامین دیگر نیازهای آنها مانند سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی و تامین آب، به ویژه برای جمعیت آسیب دیده از زمین لرزه‌های ماه اکتبر استفاده شود.

بخشی از بودجه نیز صرف آن دسته از پناهندگان افغان خواهد شد که به کشورشان باز می‌گردند.

بیانیه اتحادیه اروپا می‌افزاید که پیش از این نیز یک کمک بشردوستانه حدودا ۹۴ میلیون یورویی به افغانستان اختصاص یافته بود و این کمک‌ها تنها از مسیر گروههای خیریه توزیع می‌شود.

یانتس لنارچیچ، سیاستمدار اهل اسلوونی و کمیسر مدیریت بحران در اتحادیه اروپا گفت: «نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان، بویژه پس از زلزله‌های ویرانگر، بسیار نگران کننده است. اتحادیه اروپا بلافاصله پس از زلزله با تصویب بسته کمک‌های اضطراری وارد عمل شد و اکنون نیز اقدام به تخصیص یک بودجه قابل توجه دیگر برای کمک به مردم افغانستان همچنین آن دسته از افغانهایی می‌کند که در پاکستان هستند.»

افغانستان گرفتار یکی از بزرگترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است و بیش از ۲۹ میلیون نفر در سال جاری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

بیش از ۹۰ درصد جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و حدود ۱۷ میلیون نفر با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند.

AP; Afghan Malnourished


source

توسط