طرح تراموا هنوز تصویب نشده است

آبان 1402: جعفر تشکرى هاشمى، رئیس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر، بیان کرد که در برنامه چهارم شورا سعى شده که رویکردهاى انسان محورانه و توسعه پایدار را مبتنى بر حل مهم ترین دغدغه هاى مردم جلو ببریم. اولین برنامه را با گشایش بزرگى در حمل و نقل ایجاد کردیم. ٢٧ هزار و 600 میلیارد تومان براى حمل و نقل و زیرساخت هاى آن در نظر گرفتیم و در آینده ابعاد این مساله روشن تر خواهد شد.

وی در رابطه با تراموا توضیح داد که بدون هیچ حساسیتى معتقدیم که مد جدید حمل و نقلى را باید ایجاد کنیم اما نیازمند مطالعات دقیق است و در طرح جامع ترافیک برنامه هایى لحاظ شده اما هنوز این طرح به تصویب نرسیده و در طرح جامع این طرح نتیجه نداشته است. تراموا، مخالفین جدى هم دارد؛ زیرا برخى ها آن را گران قیمت با کارایى کم مى دانند، قضاوت را به اتمام مطالعات موکول مى کنیم. این مد حمل و نقلى لوکس و گران است و رقباى جدى همچون بى آرتى دارد.

ساخت خط یک تراموای تهران

شهریور 1402: امیر دریادار رستگاری، رئیس شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع، در روز 19 شهریورماه و در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع در ارتباط با فراهم کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره برداری خطوط تراموای تهران اعلام کرد بر اساس این تفاهم نامه خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران انجام خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد طول این خط حدود 34 کیلومتر است که با 28 رام قطار که در این خط تردد خواهند داشت، ظرفیتی حدود 55 تا 56 میلیون مسافر در سال را می‌تواند جابجا کند. این خط برقی است و در جهت کاهش آلایندگی‌های سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های تهران بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین در ظرفیت حمل و نقل خودرویی تهران نیز با توجه به عرض کم ترامواها و افزایش پهنای خیابان برای عبور و مرور در خیابان آزادی، انقلاب و دماوند سهل تر خواهد شد. عمر قطارهای تراموا حدود 30 سال است؛ در حالی که عمر اتوبوس‌های بی آر تی حدود 10 سال است. از این لحاظ نیز راندمان افزایش یافته و این پروژه ظرف مدت دو سال با سرمایه‌ای حدود 20 میلیون یورو انجام خواهد شد و کار عملیاتی و اجرایی آن از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود شرکت صنایع الکترونیک ایران علاوه بر توافقی که امروز مابین وزیر محترم دفاع و شهردار تهران امضا شد، بحث تسهیل در ترافیک و حمل و نقل تهران را با نصب دوربین‌های هوشمند دنبال خواهد کرد که در این پروژه حدود 4 هزار دوربین هوشمند ترافیکی در سطح تهران نصب خواهد شد که در فاز اول آن حدود 2 هزار دوربین نصب می‌شود. حسن این دوربین‌ها این است که از هوش مصنوعی برخوردارند و با توجه به حجم ترافیک در خیابان چراغ‌های سبز و قرمز را مدیریت کنند تا شاهد روان تر شدن ترافیک در سطح تهران باشیم. این پروژه نیز در ظرف دو سال اجرا خواهد شد.

source

توسط autokhabari.ir