از بهترین روش ها به منظور معرفی برند، لوگو یا رویدادهای مهم می توان به چاپ روی پرچم اشاره کرد. این روش تبلیغات از دیرباز تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است و مزایای متعددی دارد. پرچم ها را می توان در جاهای مختلف دید؛ از خیابان ها گرفته تا روی میز شرکت ها. حتی پرچم های تشریفاتی نیز بکار می روند. از روش های متعددی برای چاپ روی پرچم استفاده می شوند.

آشنایی با روش های چاپ پرچم

فرآیند چاپ روی پرچم ازطریق رساندن مستقیم رنگ به بافت پرچم صورت می گیرد. روش های چاپ پرچم نیز از همین فرآیند استفاده می کنند. پروسه رنگ در چاپ روی پرچم به منظور نفوذ رنگ به درون بافت پرچم انجام می شود. به کمک روش های مختلف می توانید طرح ها و تصاویر دلخواه خود را با رنگ های مختلف روی پرچم به چاپ برسانید. به این طریق، پرچم ها را می توان در جاهای مختلفی قرار داد تا جلب توجه کنند.

آشنایی با روش های مختلف چاپ پرچم به شما کمک می کند تا انتخاب درستی داشته باشید. با وجود این که پروسه رسوخ رنگ به درون بافت پرچم در همه روش ها یکسان است اما تفاوت های قابل توجهی میان آن ها وجود دارد. فناوری های جدید باعث آسان تر شدن فرآیند چاپ پرچم شده اند. علاوه بر این، کیفیت تصاویر چاپ شده نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در ادامه، برخی از رایج ترین روش های چاپ پرچم در دنیای پرچم معرفی می شوند.

چاپ صفحه ای؛ گزینه ایده آل برای تولید انبوه

اگر به دنبال تولید انبوه هستید، این روش بهترین گزینه برای چاپ روی پرچم به شمار می رود. در این روش، الگوهای مورد نظر روی صفحه ابریشمی رنگ آمیزی شده قرار می گیرند. یکی از مهم ترین مزایا چاپ روی پرچم، امکان استفاده از رنگ های مختلف با حجم و جوهرهای مختلف است. علاوه بر این، رنگ ها در این روش از چاپ در مقایسه با سایر روش ها دوام بسیار زیادی دارند.

چاپ روی پرچم به روش صفحه ای را می توان هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار انجام داد. در نتیجه، برای چاپ به تجهیزات و ابزارهای زیادی نیاز نخواهد بود. به همین دلیل، چاپ صفحه ای برای سفارشات عمده بهترین گزینه در نظر گرفته می شود. اگرچه، این روش نیز مانند سایر روش های چاپ پرچم، معایبی دارد. یکی از این معایب، بالا بودن هزینه رنگ های مورد استفاده روی پرچم است. هر چه تعداد رنگ ها بیشتر باشد، هزینه هم بالاتر خواهد رفت.

توجه به جزئیات در روش چاپ دیجیتال

در دنیای مدرن امروزه، چاپ دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش از چاپگرهای جوهر افشان با فرمت بزرگ استفاده می شود. در روش چاپ دیجیتال پرچم، هیچ محدودیتی در انتخاب تعداد پرچم های مورد نیاز وجود ندارد. به عبارت دیگر، فرقی ندارد یک پرچم بخواهید یا 20 تا. فرآیند چاپ یکسان کاملاً است. در چاپ دیجیتال پرچم، جزئیات تصاویر به طور واضح تر نمایان می شوند.

علاوه بر این، پرچم هایی که به صورت دیجیتالی چاپ می شوند، سبک تر از پرچم های دیگر هستند چراکه نفوذ جوهر ابریشم وجود ندارد. پرچم های دیجیتالی بعد از چاپ با آب سرد و آب گرم شستشو داده می شوند. بعد از خشک شدن، یک طرف آن با نوار تقویت می شود و طرف دیگر را برش می دهند. در نهایت، پرچم ها آماده حمل و نقل می شوند. چاپ دیجیتال به دو روش یک طرفه و دو طرفه انجام می شود.

انواع روش چاپ روی پرچم





چاپ دیجیتال یک طرفه؛ ایده آل برای پرچم های سفارشی

برای اکثر پرچم های سفارشی از چاپ دیجیتال یک طرفه استفاده می شود. پرچم هایی که به روش دیجیتال یک طرفه چاپ می شوند، می توانند به شکل مستطیل، قطره اشک و پر مانند باشند. منظور از چاپ یک طرفه، چاپ طرح مورد نظر تنها در یک طرف پرچم است. طرف دیگر پرچم به صورت کاملاً سفید رنگ باقی می ماند.

چاپگرهایی که برای این گونه پرچم ها بکار می روند، بسیار پیشرفته هستند. در نتیجه، سرعت چاپ به میزان قابل قبولی افزایش می یابد. این روش از چاپ پرچم برای طرح های بسیار کوچک ایده آل خواهد بود. علاوه بر سرعت، فرآیند چاپ نیز بسیار ساده تر و آسان تر از سایر روش های چاپ پرچم است. از دیگر مزایای این روش می توان به امکان استفاده از پارچه های مختلف برای چاپ پرچم اشاره کرد.

یکی از نکات منفی که همواره در مورد پرچم های چاپ شده از این طریق وجود دارند، نمایان بودن رنگ ها از طرف سفید رنگ پرچم است. پرچم هایی که به صورت یک طرفه و دیجیتال چاپ می شوند، حتماً باید به گونه ای قرار گیرند که طرف دیگر آن ها قابل مشاهده نباشد. این مشکل در مورد پرچم های اشک مانند بیشتر از سایر اشکال به چشم می خورد.

چاپ دیجیتال دو طرفه

امکان چاپ پرچم به صورت دیجیتال و دو طرفه نیز وجود دارد. در این روش، طرح ها و تصاویر مورد نظر در دو طرف پرچم به چاپ می رسند. پرچم های اشک مانند، گزینه ایده آلی برای چاپ دیجیتال دو طرفه هستند. از نظر بصری، پرچم هایی که به این روش به چاپ می رسند، بسیار زیباتر جلوه می کنند زیرا طرح ها در هر دو طرف وجود دارند.

در روش چاپ دیجیتال دو طرفه، گزینه های بسیار زیادی از نظر طراحی و انتخاب رنگ وجود دارند. تصاویر و طرح های به چاپ رسیده در جلو و عقب پرچم می توانند یکسان یا متفاوت انتخاب شوند. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. به این طریق، تنوع در طرح و رنگ به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. البته، نمی توان بالا بودن هزینه چاپ دیجیتال دو طرفه را نادیده گرفت. با این وجود، می توانید دو پرچم مختلف با پرداخت هزینه یک پرچم داشته باشید.

تصعید رنگ؛ بهترین روش چاپ پرچم

به اعتقاد بسیاری از افراد، تصعید رنگ بهترین روش چاپ پرچم محسوب می شود. ابتدا، طرح یا تصویر مورد نظر با رنگ دلخواه روی کاغذ به چاپ می رسد. سپس، تصویر چاپ شده در دمای 375 روی پارچه پلی استر پرس حرارتی می شود. رنگ ها در این دما و فشار به گاز تبدیل می شوند و فرآیند تصعید صورت می گیرد. به این ترتیب، رنگ درون الیاف پرچم نفوذ می کند.

یکی از مزایای اصلی چاپ روی پرچم به روش تصعید رنگ، دائمی بودن آن است. به عبارت دیگر، رنگ های پرچم با گذشت زمان و در اثر شستشو از بین نمی روند و آسیب نمی بینند. از روش تصعید رنگ معمولاً برای چاپ تصاویر پیچیده و با کیفیت بالا استفاده می شود. البته، بالا بودن هزینه چاپ نسبت به سایر روش ها را نمی توان نادیده گرفت.

چاپ دیجیتال پرچم





استفاده از دستگاه های چاپ ابریشم

آخرین روش برای چاپ روی پرچم، استفاده از دستگاه های چاپ ابریشم خودکار است. به کمک این دستگاه ها می توان هر طرح و نقشی را با کیفیت و سرعت بالا روی پرچم به چاپ رساند و باعث ارتقا کسب و کار شد. با این وجود، طولانی بودن مراحل راه اندازی باعث بالا رفتن هزینه ها می شود. در نتیجه، این روش چاپ بیشتر برای پرچم هایی با حداقل طول 10 متر و طرح های گرافیکی ساده مناسب است.


source

توسط