متوسط قیمت پیکاپهای صفر کیلومتر در بازار ایالات متحده به 59 هزار دلار رسیده است، درحالیکه ارزانترین مدل یعنی فورد ماوریک هم با قیمت پایه 25 هزار دلار به فروش میرسد. در چنین شرایطی، تویوتا IMV 0 با قیمت پایه 10 هزار دلار میتواند گزینهای جالب توجه باشد.
البته نکته اینجاست که مشتریان آمریکایی از امکان خرید این محصول محروم خواهند بود، اما با این حال یک نمونه آزمایشی از این خودرو با بدنه نقرهای رنگ، در اختیار نویسنده نشریه motor1.com قرار گرفته است.
طراحی تویوتا IMV 0
نام IMV 0 مخفف عبارت «پروژه نوآورانه بینالمللی چندکاربردی» است، خودرویی اقتصادی و کاربردی که برای ادای احترام به همکاری تایلند با تویوتا، در این کشور طراحی و معرفی شده است.
درواقع مهندسان تویوتا با طراحی IMV 0، سعی داشتهاند همان کاری را در صنعت خودروسازی انجام دهند که شرکت آیکیا (IKEA) در مبلمان و لوازم خانگی انجام میدهد. چراکه مالک این خودرو میتواند با توجه به کاربری موردنیاز، ماژول حمل بار را در پشت کابین نصب کند. این مورد تنها به مدلهای شخصی محدود نشده است، بلکه کاربران بخش تجاری و خدمات اضطراری را نیز شامل میشود.
تویوتا IMV 0 براساس پلتفرم مشترک با هایلوکس شکل گرفته و به همین علت فضای بزرگ بار و کابین نسبتا جادار را فراهم کرده است. ابعاد بدنه تویوتا IMV 0 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.3، 1.785، 1.74 و 3.085 متر اعلام شده است.
بدنه تویوتا IMV 0 با فرم جعبهای و شبیه به کانسپت کامپکت کروزر EV طراحی شده، که ساده ولی از برخی جهات، خوشایند به نظر میرسد. واقعیت این است که طراحی شلوغ و جزئیات کرومی بدنه بسیاری از پیکاپهای موجود، به افزایش قابلیت کاربردی آنها کمکی نمیکند.
کابین و امکانات تویوتا IMV 0
از آنجا که سازنده بیشتر بر قابلیتهای کاربردی تویوتا IMV 0 تمرکز داشته، در کابین آن از نمایشگر لمسی و تهویه خودکار خبری نیست. تریم پایه این خودرو از بخاری و حتی بالابر برقی شیشهها هم محروم مانده است، که البته با توجه به شرایط جوی بازارهای هدف شامل تایلند و برخی کشورهای در حال توسعه، کمبود آن هم احساس نخواهد شد. اما کولر به صورت استاندارد عرضه میشود.
پشت فرمان تریم پایه تویوتا IMV 0، فقط با چند چراغ هشدار و سرعتسنج مواجه هستید. گذشته از پلاستیک خشک، باید به عدم وجود رادیو اشاره کرد. یکی از مهندسان تویوتا به فرهنگ تعویض سیستم صوتی با نمونههای افترمارکت در تایلند اشاره کرده، بنابراین تویوتا تصمیم هوشمندانهای گرفته است.
مشخصات فنی تویوتا IMV 0
با توجه به ضخامت پایین عایقبندی، صدای پیشرانه 2 لیتری با 137 اسببخار قدرت را به وضوح خواهید شنید. ضمن اینکه در این مدل از ترمز ABS و کیسه هوا نیز خبری نیست.
خبرنگار نشریه motor1.com از شتابگیری کند، فاصله زیاد تعویض دندهها، پایداری نسبی و هماهنگی کلی این پیکاپ اقتصادی خبر داده است.
برنامه تولید تویوتا IMV 0
به دلیل عدم مطابقت با قوانین ایالات متحده و البته سلیقه اهالی این کشور، تویوتا IMV 0 در ایالات متحده به فروش نخواهد رسید، اما احتمال دارد که موفقیت فورد ماوریک بتواند سایر خودروسازان را به ساخت پیکاپ اقتصادی تشویق کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source