کمپانی چری در تاریخ ۱۰ نوامبر، شاسی بلند بنزینی تیگو ۸ پلاس Champion ادیشن‌ را در کشور چین عرضه کرد. مشتریان می‌توانند از میان چهار مدل مختلف و با بازه قیمتی ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار انتخاب کنند.

مشخصات فنی این خودرو دست نخورده باقی مانده؛ اما ظاهر خارجی و داخلی با اصلاحاتی همراه است.

تیگو ۸ در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و تاکنون ۸۰۰ هزار دستگاه از آن در بیش از ۸۰ کشور، شامل برزیل، عربستان، شیلی و مصر، فروخته شده است.

طراحی تیگو ۸ پلاس چمپیون ادیشن

ابعاد این شاسی بلند سایز متوسط به 4722/1860/1745 میلی متر با فاصله محوری 2710 میلی متر می‌رسد. حجم استاندارد فضای بار ۱۹۳۰ لیتر است. مشتریان می‌توانند هر دو نسخه ۵ و ۷ نفره را با رینگ های ۱۹ اینچی دریافت کنند.

یک جلوپنجره هشت ضلعی سه بعدی در نظر گرفته شده که به چراغ‌های باریک جلو متصل است‌. در بخش عقب نیز یک اسپویلر سقفی، چراغ ترمز سوم در بخش بالا، دو خروجی اگزوز و سایه روی چراغ‌های عقب، دیده می‌شود.

کابین و امکانات تیگو ۸ پلاس چمپیون ادیشن

یک نمایشگر خمیده ۱۲.۳ اینچی در کابین نصب شده که حاوی صفحه کیلومتر و نمایشگر مرکزی با چیپ Qualcomm Snapdragon 8155 است. یک شارژر وایرلس ۵۰ کیلوواتی در کنسول وسط تعبیه شده است.

سیستم عامل خودرو Lion 5.0 چری است، که از Hicar هواووی، اپل کارپلی، دستیار صوتی و کنترل از راه دور به وسیله تلفن همراه، پشتیبانی می‌کند.

تیگو ۸ پلاس چمپیون ادیشن به ویژگی‌هایی همچون سطح ۲ رانندگی خودکار، کروز کنترل تطبیقی با دامنه کامل، دستیار ترافیک، هشدار خروج از خطوط، کمک به حفظ خطوط، علائم محدودیت سرعت و ترمز خودکار اضطراری، مجهز شده است.

صندلی های جلو در این محصول، گرمکن و تهویه دارند. صندوق برقی و نورپرداری محیطی نیز دردسترس است.

مشخصات فنی تیگو ۸ پلاس چمپیون ادیشن

نیروی موردنیاز  تیگو ۸ پلاس چمپیون ادیشن از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری و یا ۲ لیتری توربوشارژ تامین می‌شود، که به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است.

اگر پیشرانه ۱.۶ لیتری را سفارش دهید، خروجی ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کنید‌. اما خروجی پیشرانه ۲ لیتری به ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد برابر ۷ ثانیه بوده و برای پیمودن هر صد کیلومتر به ۶.۸ لیتر بنزین نیاز است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari