دوج چلنجر V8 به روزهای پایانی خود نزدیک شده است. این خودروساز به دنبال توسعه یک جایگزین شایسته برای این مدل دوستداشتنی است که از موتور هِمی بهره نخواهد برد.
هنوز هیچ اطلاعات رسمی در این باره وجود ندارد، اما طبق شایعات منتشر شده، یک موتور شش سیلندر خطی توئینتوربو با حجم ۳ لیتر جایگزین V8 خواهد شد.
با این حال باید توجه داشته باشید که عکسهای پیش رو، مربوط به چلنجر جدید نیست! این عکسها متعلق به Mitsuoka M55 است؛ کانسپتی که توسط شرکتی ژاپنی به مناسبت ۵۵ سالگی تاسیسش ساخته شده است.
مشخصات ظاهری میتسوکا M55
این کانسپت شباهت زیادی به چلنجر دارد، اما درواقع براساس هوندا سیویک فعلی ساخته شده است. شباهت با چلنجر از نمای روبهرو مشهود است؛ اما از زوایای دیگر، یادآور لانچیا دلتا Integrale نیز هست.
داخل کابین تغییری دیده نمیشود و همان کابین سیویک بوده که با صندلیهایی با ظاهر قدیمی و لوگوی میتسوکا روی فرمان همراه شده است.
مشخصات فنی میتسوکا M55
متاسفانه این شرکت اطلاعاتی را درباره مشخصات فنی کانسپت منتشر نکرده است. به نظر نمیرسد که پایه خودرو سیویک تایپ R باشد. نسل یازدهم سیویک در ژاپن، تنها با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به فروش میرسد و احتمال دارد پایه این کانسپت باشد.
شرکت میتسوکا میگوید که از دهه ۱۹۷۰ میلادی، زمانی که پایههای شرکت به وجود آمده، الهام گرفته است. ساخت خودروهایی با ظاهر قدیمی و باطن مدرن، عمدتا از ژاپنیها آمده است. Orochi نیز یکی از محصولات میتسوکا با ظاهری عجیب است.
در حال حاضر برنامهریزیای برای تولید کانسپت M55 وجود ندارد. فقط یک نمونه اولیه ساخته شده که در دو نمایندگی مختلف توکیو در ماههای دسامبر و ژانویه نمایش داده خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source