زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتومات

علائم خرابی روغن گیربکس اتومات

علائم خرابی روغن گیربکس اتومات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. صدای عجیب: اگر صدای عجیبی در هنگام تغییر دنده یا در حالت رانندگی شنیده شود، این ممکن است نشانه خرابی روغن گیربکس باشد.
  2. لرزش: لرزش در هنگام تغییر دنده می تواند نشانه خرابی روغن گیربکس باشد.
  3. تنش در ترمز: اگر در حین ترمز کردن تنشی در ترمز حس کنید، این ممکن است به دلیل خرابی روغن گیربکس باشد.
  4. تاخیر در تغییر دنده: اگر تاخیر در تغییر دنده یا تغییر دنده نامناسب را تجربه کردید، این ممکن است به دلیل خرابی روغن گیربکس باشد.
  5. چراغ هشدار: چراغ هشدار خرابی گیربکس روشن شده است. این ممکن است به دلیل خرابی روغن گیربکس باشد.
  6. روان نبودن تغییر دنده: اگر تغییر دنده نرمال انجام نمی شود و یا به طور کلی رانندگی روان نیست، این ممکن است به دلیل خرابی روغن گیربکس باشد.
  7. رفتار نامناسب: رفتار نامناسب خودرو در حالت رانندگی ممکن است نشانه خرابی روغن گیربکس باشد.

مشکلات تعویض نکردن به‌موقع واسکازین

با توجه به مواردی که تا اینجا بیان کردیم، مشخص شد که روغن گیربکس چه وظیفه مهمی بر عهده دارد و تعویض به‌موقع آن ضروری خواهد بود؛ اما اگر به واسکازین بی‌توجهی شده و به‌موقع تعویض نشود، می‌تواند آسیب‌هایی جدی را به دنبال داشته باشد. آسیب دیدن چرخ‌دنده‌ها، لرزیدن خودرو و بالا رفتن دور موتور، دشواری در عوض کردن دنده‌های دستی و سخت جا رفتن دنده‌ها، تغییر شدید و دنده به دنده در خودروهای اتوماتیک، داغ شدن بیش‌ازحد روغن گیربکس و به مشام رسیدن بوی سوختگی در خودرو ازجمله مشکلاتی است که عدم تعویض به‌موقع روغن گیربکس می‌تواند به دنبال داشته باشد. همهٔ این مشکلات می‌توانند عمر گیربکس خودرو را کوتاه کرده و هزینه‌های بزرگی روی دست مالک بگذارند؛ بنابراین، نسبت به زمان تعویض روغن گیربکس حساس باشید و به‌موقع برای این کار اقدام کنید.

source

توسط