بهترین شهردار بیرجند با اشاره به ساخت باغ ملی و میدان اجتماعات بیرجند گفت: این طرح شامل پارک ملی، پارک مفاخر و میدان اجتماعات به مساحت حدود ۱۱ هکتار است و جزو بزرگترین تفرجگاه‌های استان محسوب و با ترکیب خاصی احداث می‌شود که در زمینه گردشگری هم بسیار کمک کننده است.

او افزود: تاکنون در اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بهترین به شروع عملیات عمرانی باغ ملی بیرجند در اراضی موسوم به پادگان ۰۴ از سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود باغ ملی شهرداری بیرجند تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار بیرجند اظهار کرد: سایت میدان اجتماعات و تفرجگاه باغ ملی حدفاصل بلوار شهید صیاد شیرازی، بلوار شهید قرنی، خیابان شهدا و خیابان ارتش است که در آن میدان اجتماعات برای برگزاری گردهمایی‌های ملی و مذهبی و تفرجگاه شهروندان و باغ مفاخر برای متمرکز کردن ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی با نام باغ شهرداری در نظر گرفته شده است.

او گفت: کاشت درختچه‌های خاص و متناسب با اقلیم منطقه نیز در این مجموعه پیش بینی شده و امید است در تحول چهره شهری اثرگذار باشد.

بهترین تصریح کرد: در ۲ سال گذشته ۵۰ هکتار به فضای سبز شهر بیرجند اضافه شده و بیشترین تمرکز در شمال شهر به عنوان منطقه کمتر برخوردار است؛ همچنین پارک طبیعت در بند دره بیرجند هم از طرح‌های مهم شهرداری بیرجند بود که به بهره‌برداری رسید، اما در ۴.۲ هکتار از اراضی متعلق به شهرداری طرح سرمایه‌گذاری مجتمع گردشگری تهیه شده است.

شهردار بیرجند عنوان کرد: فراخوان این سرمایه‌گذاری اعلام شده و در حال رایزنی برای انتخاب بهترین طرح هستیم.

او گفت: در ۲ سال گذشته پنج مورد از خانه‌های قدیمی در اختیار شهرداری بازسازی و به عنوان خانه محله افتتاح شده که در زمینه صنایع دستی مورد استفاده قرار گرفته است.

بهترین اظهار کرد: ساخت بازارچه صنایع دستی در ضلع شمالی فرهنگسرای شهر نیز ظرفیت خوبی برای عرضه محصولات بومی استان است.

منبع: ایرنا

source

توسط