سردار جلیل موقوفه‌ئی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت پنجمین طرح فتح رزمایش امنیت و آرامش در شهرها، روستا‌ها و جاده‌های استان سمنان طی ۷۲ ساعت گذشته اجرا شد و دستاورد‌های متعددی به همراه داشت.

وی با اشاره به شناسایی ۵۹ پاتوق سارقان و فروشندگان موادمخدر، افزود: ۱۵۹ نفر در این زمینه دستگیر شدند و ۲۲۴ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد. هشت باند شناسایی، ۷۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۳۲ دستگاه موتورسیکلت و خودروی فروشندگان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان به دستگیری ۵۹ سارق و مالخر در طرح فتح پنج اشاره و اضافه کرد: در بخش برخورد با قاچاق کالا از ۱۱ خودروی شوتی انواع کالای قاچاق مانند لوازم خانگی و لوازم یدکی کشف و ۱۱۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق نیز به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال توقیف شد.

وی با اشاره به فعالیت یگان پهپادی برای کنترل محور‌های مواصلاتی و رصد خودرو‌های حادثه‌ساز در جاده‌های استان سمنان، خاطرنشان کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته در قالب ۲۱ پرواز پهپادی ۲۰ خودروی دارای حرکات حادثه‌آفرین شناسایی و به پلیس راه برای برخورد قانونی گزارش شد.

سردار موقوفه‌ئی تاکید کرد: یگان پهپادی نیروی انتظامی استان سمنان محور‌های کویری استان را زیر نظارت دارد و به ویژه مسافران عبوری و زائران حرم رضوی دقت لازم را در رعایت قوانین و مقررات داشته باشند و آگاه باشند محور‌های ارتباطی کویری استان به صورت هوشمند و با استفاد از توان پهپادی نظارت می‌شود.

وی کاهش تصادفات در سال ۱۴۰۲ را یکی از دستاورد‌های نظارت هوشمند از طریق یگان پهپادی در استان سمنان عنوان و اضافه کرد: محور‌های ارتباطی استان دارای تردد قابل توجه هموطنان است و نظارت از این طریق گامی برای کاهش تصادفات به منظور حفظ جان هموطنان به صورت جدی در برنامه پلیس قرار دارد.

source

توسط