مسیر جدید سوزوکی با معرفی نسخه 2024 موتورسیکلت GSX-S1000GS به‌عنوان یک کراس‌‌‌اور-تورر حیرت‌انگیز آغاز شده است. این محصول چیزی بیش از یک موتورسیکلت مسافرتی است. درواقع از نظر طراحی و تغییرات فنی مانند سیستم تعلیق الکترونیکی نیمه فعال، این سوزوکی «اولین‌های» زیادی را به ارمغان آورده است.

طراحی سوزوکی GSX-S1000GS

با در نظر گرفتن واژه کراس‌اور GSX-S1000GS کمی قدبلندتر از GSX-S1000GT به‌عنوان یک اسپرت-تورر است. دلیلش این است که هندلینگ در محصول جدید به سمت رانندگی در روی جاده متمرکز شده است. درواقع تیپ GT کارهای آفرود را به همتای خود یعنی V-Storm 1000 سپرده است.

در این مورد، موتورسیکلت فوق مسیری را دنبال می‌کند، که یک رقیب سرسخت به اسم ب‌ام‌و موتوراد S1000XR قبلاً آن را پیموده‌اند. سایر مدل‌هایی که می‌توانند به‌عنوان یک مدعی در نظر گرفته شوند، شامل یاماها Tracer 9GT+ و کاوازاکی Versys 1000 هستند.

سوزوکی GSX-S1000GS

مشخصات فنی سوزوکی GSX-S1000GS

تمرکز روی رانندگی در جاده به این سوزوکی اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های بلوک جدید 999 سی‌سی K5 خود را معرفی کند. اگرچه هنوز هیچ عدد و رقمی درباره خروجی پیشرانه این موتورسیکلت منتشر نشده است، ولی اگر GSX-S1000GT را به‌عنوان مدل راهنما در نظر بگیریم، انتظار داریم این محصول نیز چیزی حدود 152 اسب‌بخار در 11 هزار دور دقیقه و 106 نیوتن‌متر گشتاور در 9250 دور در دقیقه فراهم کند.

بی‌شک خاص‌ترین جلوه فنی این محصول سیستم تعلیق نیمه فعال الکترونیکی سوزوکی (SAES) آن است که در چهار حالت حرکتی کنترل‌شده تنظیم شده است؛ یعنی حالت‌های H (سخت)، M (متوسط)، S (ملایم) و U (حالت سفارشی). این حالت‌های رانندگی به طور خودکار، وضعیت حرکت موتورسیکلت را مطابق با شرایط سواری تنظیم می‌کنند.

هم‌چنین برای اولین‌بار است که شرکت از سیستم تثبیت‌کننده تطبیقی جاده موسوم به SRAS در این کلاس از موتورسیکلت‌های خود استفاده می‌کند. سیستمی که به طور یکپارچه روی تنظیم حرکت روی سطوح مختلف مانند سنگ‌فرش و یا جاده‌های ناهموار نظارت می‌کند و درحقیقت ضربه‌ها را بهتر و دقیق‌تر جذب می‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari