انیمه شوالیه های سیدونیا برای آن دسته از اوتاکوهایی که عاشق ژانر علمی-تخیلی و فانتزی هستند، گزینه بسیار مناسبی است. انیمه Knights of Sidonia جلوه جدیدی از دنیای تغییریافته و موجودات اهریمنی را به ما نشان می‌دهد.

این انیمه براساس مانگایی با همین نام نوشته تسوتومو نیهی (Tsutomu Nihei) ساخته شده است. مانگای این اثر به صورت ماهانه در مجله سینن بین  آوریل 2009 و سپتامبر 2015 پخش شد. مانگای شوالیه‌ های سیدونیا به قدری مورد توجه قرار گرفته بود که در سال 2015، سی و نهمین جایزه Kodansha Manga را در بخش عمومی و همچنین چهل و هفتمین جایزه Seiun را در بخش بهترین کمیک در سال 2016 دریافت کرد.

در اپریل 2014 نیز یک مجموعه انیمه از این مانگای پرافتخار ساخته شد و به دنبال آن سری دوم و سینمایی‌هایی نیز منتشر شد. در این مقاله به طور کامل به بررسی انیمه شوالیه های سیدونیا، این انیمه زیبا و هیجان انگیز، پرداخته‌ایم. تا انتها با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه شوالیه های سیدونیا

داستان انیمه شوالیه های سیدونیا

در سال 3394، زمین توسط موجودات بیگانه‌ای به نام گاونا (Gauna) رو به نابودی می‌رود. بشریت نیز سوار بر فضاپیماهای غول‌پیکری که از بقایای زمین درست شده بودند، از زمین فرار می‌کنند. یکی از این کشتی‌هاس فضایی سیدونیا (Sidonia) نام دارد که تقریبا تمام فرهنگ و مردمش ژاپنی هستند.

در سیدونیا تکنولوژی پیشرفته‌ای وجود دارد و کارهایی از قیبل شبیه‌سازی انسان، تولیدمثل غیرجنسی و مهندسی ژنتیک انسانی، مانند اعطای فتوسنتز به انسان به امری عادی تبدیل شده‌اند. همچنین، شایعه شده که در سطوح بالاتر این جامعه به انسان‌ها جاودانگی نیز اعطا می‌شود.

سیدونیا با جمعیتی بیش از 500000 نفر، احتمالا آخرین سکونت‌گاه انسانی باقی مانده است؛ زیرا سرنوشت سایر کشتی ها مشخص نیست.

بشر اطلاعات کافی درباره ماهیت واقعی گاونا یا انگیزه آن‌ها برای حمله به بشریت ندارد. آنطور که مشخص است گاونا از یک هسته تقریبا غیرقابل نفوذ تشکیل شده است که توسط یک لایه متراکم از تکه گوشتی به نام «جفت» محافظت می‌شود. درست هنگامی که این تکه گوشت و هسته درون آن از بین می‌رود، گاونا متلاشی می‌شود.

جنگجویان سیدونیا قادر به راندن ربات‌های غو‌ل‌پیکری هستند که گارد (Garde) نام دارد. این ربات‌ها توسط ذرات هیگز تقویت شده و دارای توپ‌های دوربرد قدرتمند و قسمت‌هایی به نام کابیزاشی (Kabizashi) برای حملات نزدیک هستند. نوک کابیزاشی از مواد کمیاب و ناشناخته ساخته شده است که دارای خاصیت منحصر به فردی است و می‌تواند هسته گاونا را از بین ببرد. ساکنین سیدونیا در سنین جوانی مورد آزمایش قرار می‌گیرند و افراد مستعد برای خلبانی گارد انتخاب می‌شوند.

داستان انیمه شوالیه های سیدونیا حول محور ناگیت تانیکازه (Nagate Tanikaze) را روایت می‌کند. او در لایه زیرزمین سیدونیا به همراه پدربزرگش زندگی می‌کرد. ناگاته که هرگز کسی را ندیده بود، هر روز در شبیه‌ساز خلبان قدیمی گارد تمرین می‌کند و در نهایت بر آن مسلط می‌شود. پس از مرگ پدربزرگش، او به سطح زمین می‌آید و به عنوان خلبان گارد انتخاب می‌شود. درست همان موقه گاونا به سیدونیا حمله می‌کند و…

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه شوالیه های سیدونیا

کاراکترهای انیمه Knights of Sidonia به شرح زیر هستند:

ناگیت تانیکازه (Nagate Tanikaze)

شخصیت های انیمه شوالیه های سیدونیا

قهرمان اصلی انیمه شوالیه های سیدونیا است که توسط پدربزرگش در زیرزمین بزرگ شد. او از تکنولوژی و دست‌کاری‌های ژنتیکی که مردم سیدونیا از آن‌ها برخوردار بودند، بهره نبرد. به همین دلیل، مجبور است مانند مردم عادی غذا بخورد. ناگیت یک خلبان بسیار بااستعداد و دیری نمی‌گذرد که شروع به راندن پیشرفته‌ترین گارد می‌کند.

ریوتا اوساکا (Ryōta Ōsaka) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. این صداپیشه خوش‌صدا در انیمه‌هایی همچون انیمه سفیدبرفی با موهای قرمز به جای شخصیت زن ویستالیا (Zen Wistalia) و انیمه آجین به جای شخصیت کایسوکه ناکاجیما (Keisuke Nakajima) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

شیزوکه هوشیجیرو (Shizuka Hoshijiro)

شخصیت های انیمه شوالیه های سیدونیا

شیزوکه دختری است که در بین کارآموزان رتبه دو را دارد و به عنوان کمک خلبان شروع به کار می‌کند. ناگیت به محض دیدن شیزوکه به او علاقمند می‌شود. هنگامی که به خلبانی کامل ارتقا یافت به واحد 702 فرستاده می‌شود.

آیا سوزاکی (Aya Suzaki) دوبلور این شخصیت است. آیا صداپیشه و خواننده ژاپنی است که در انیمه Tamako Market علاوه بر دوبله کردن شخصیت تاماکو کیتاشیراکاوا (Tamako Kitashirakawa) تیتراژ ابتدایی و پایانی آن را نیز خوانده است.

سوزاکی در انیمه‌های دیگری همچون انیمه آجین به جای شخصیت اریکو ناگای (Eriko Nagai) و در انیمه کیل لا کیل به جای شخصیت ماکو مانکانشوکو (Mako Mankanshoku) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

ایزانا شیناتوسه (Izana Shinatose)

بررسی انیمه شوالیه های سیدونیا

ایزانا نیز خلبان گارد است و به سرعت به بهترین دوست و هم‌اتاقی ناگیت تبدیل شده و بعدها عاشق او می‌شود. این عشق سبب می‌شود تا بدن او به یک دختر تبدیل شود.

آکی تویوساکی (Aki Toyosaki) صداپیشه و خواننده ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. تویوساکی در انیمه دکتر استون به جای شخصیت هومورا (Homura) و در انیمه سبد میوه به جای شخصیت ایسوزو سوما (Isuzu Soma) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

یوهاتا میدوریکاوا (Yuhata Midorikawa)

معرفی انیمه Knights of Sidonia

یوهاتا یکی از دوستان ناگیت و ایزانا است. او بعدها نسبت به ناگیت احساساتی پیدا کرده و با ایزانا در جلب توجه ناگیت رقابت می‌کند. او در ابتدا دختر است اما طی فرآیند تغییر جنسیت قرار گرفته و تبدیل به یک مرد می‌شود.

هیساکو کانه‌موتو (Hisako Kanemoto) شخصیت یوهاتا را دوبله کرده است. کانه‌موتو در انیمه هوریمیا به جای شخصیت موکوتو لورا (Motoko Iura) و انیمه موشوکی تنسی به جای شخصیت زنیس گریارات (Zenith Greyrat) صحبت کرده است.

نوریو کوناتو (Norio Kunato)

ژانر انیمه شوالیه های سیدونیا

نوریو یک خلبان گارد است. او با موهای بلند و سفیدی که دارد، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. نوریو وارث شرکت Kunato Developments است؛ شرکتی که در حال ارتقا گارد جدیدی به نام Type-18 Garde است. او کوناتو از دوران کودکی بر روی یک شبیه‌ساز رزمی به نام تسوگوموری (Tsugumori) آموزش دیده است. به همین دلیل، نوریو در طول آموزش خلبانی به سرعت رتبه اول را کسب کرد و برای سایر کارآموزان احترام چندانی قائل نبود. به دلیل استعداد زیاد ناگیت، نوریو احساس رقابت شدیدی با او می‌کند.

تاکاهیرو ساکورای (Takahiro Sakurai) صداپیشه خوش‌صدا و کارکشته ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. ساکورای با صدای خاص و جذاب خود تاکنون شخصیت‌های بسیاری را برای ما به یادماندنی‌تر ساخته که از بین آن‌ها می‌توان به شخصیت سوگورو گتو در انیمه جوجوتسو کایسن، سوزاکو کوروروگی (Suzaku Kururugi) در انیمه کدگیاس و شوگو ماکاشیما (Shogo Makishima) و شو هیناکاوا (Sho Hinakawa) در انیمه سایکوپس اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه Knights of Sidonia

تعداد قسمت های انیمه شوالیه های سیدونیا در کل 24 اپیزود است. این انیمه دارای دو فصل بوده که فصل اول را کوبون شیزونو (Kōbun Shizuno) و فصل دوم را نیز هیرویوکی سشیتا (Hiroyuki Seshita) در استودیو Polygon Pictures کارگردانی کرده است. علاوه بر این‌ها، دو سینمایی در سال‌های 2015 و 2021 نیز منتشر شد.

زمان پخش انیمه شوالیه های سیدونیا به تاریخ 11 آپریل 2014 (22 فروردین 1393) برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون نقدهای مثبتی را از سوی مخاطبین و منتقدان دریافت کرده است.

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، خالق اثر تحسین‌شده متال گیر، درباره این انیمه گفته است: «انیمه شوالیه های سیدونیا، جر آن دسته انیمه‌هایی است که مدت‌ها است مانند آن را ندیده بودم. این انیمه دارای مضامین علمی تخیلی بسیار هوشمندانه‌ای بوده که با ترکیب و تلفیق فناوری‌ و تکنولوژی با فرهنگ ژاپن به دست آمده است.»

ژانر انیمه شوالیه های سیدونیا مکا، اکشن و فضایی است، البته ژانرهای دیگری را نیز همچون فانتزی و درام را نیز دربرمی‌گیرد. تلفیق این ژانر‌ها ممکن است کار آسانی نباشد، اما تسوتومو نیهی خالق این اثر، توانسته به خوبی این کار را انجام دهد.

طراحی هیولاها، خط داستانی و شخصیت‌پردازی این انیمه تحسین برانگیز است. هر چند ممکن است گاهی اوقات ما را به اشتباه به یاد انیمه حارم و پر از دخترهایی که علاقه پنهانی به شخصیت مرد داستان دارند، بیاندازد. اما به طور کلی، می‌توان گفت این انیمه ارزش دیدن دارد و نباید آن را از دست داد.

امتیازات انیمه شوالیه های سیدونیا

همانطور که می‌دانید تنها راهی که مخاطبین می‌توانند نظر خود را درباره یک انیمه بیان کنند، رای دادن در سایت‌های معتبر است. انیمه Knights of Sidonia نیز در سایت‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. این انیمه در سایت IMDb نمره 7.7 و در سایت محبوب اوتاکوها یعنی سایت MyAnimeList با بیش از 100 هزار رای نمره 7.6 از 10 را کسب کرده است. این نمرات گواهی بر جذابیت و زیبایی این انیمه است.

کلام آخر

انیمه شوالیه های سیدونیا یک تجربه متفاوت از انیمه‌های علمی تخیلی خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم اگر طرفدار چنین ژانرهایی هستید، این انیمه را از دست ندهید. از این که در بررسی انیمه Knights of Sidonia با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. نظر شما درباره این انیمه چیست؟ فکر می کنید جنگجویان سیدونیا می‌توانند کشتی فضایی خود را از چنگال هیولاها نجات دهند؟

source

توسط