برند نتا متعلق به شرکت Hozon Auto در سال 2018 تاسیس شده است و تاکنون چهار محصول را عرضه کرده است. اکنون نوبت به پنجمین محصول یعنی L رسیده تا وارد میدان شود.
این کراساور میانسایز، با هدف رقابت با تسلا مدل Y و بیوایدی سانگ پلاس عرضه شده است، خودرویی که در اروپا با نام سیلیو به فروش میرسد.
طراحی ظاهری نتا L
نتا L براساس پلتفرم مشترک با مدلهای S و GT به نام شانهای شکل گرفته است. هواکش بزرگ پایین سپر، چراغ سرتاسری عقب، تریم پلاستیک روی گلگیرها و دستگیرههای مخفی شونده، از مهمترین ویژگیهای ظاهری این خودرو به شمار میآید. نتا L در نمای جلو، تاحدی به دو محصول میتسوبیشی یعنی لنسر و ASX شباهت دارد.
ابعاد بدنه نتا L در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.77، 1.9، 1.66 و 2.81 متر اعلام شده است. بدنه این خودرو بر رینگهای 18 یا 19 اینچی استوار میشود. زوایای ورود و خرج به ترتیب 18 و 21 درجه و وزن خالص و مجاز هم به ترتیب 1935 و 2310 کیلوگرم اعلام شده است.
مشخصات فنی نتا L
نسخه برقی نتا L به یک موتور با 231 اسببخار قدرت مجهز شده است. احتمال دارد که همچون نتا S و GT، در مدل L هم پیشرانه روی محور عقب نصب شده باشد. حداکثر سرعت نتا L برقی 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
بنابر اعلام سازنده، مجموعه باتری نتا L توسط شرکت زیرمجموعه گریت وال یعنی SVOLT تامین شده است، اما از ظرفیت آن اطلاعی در دسترس نیست.
اما نتا L در نسخه هیبرید EREV، علاوه بر موتور مشترک با نسخه برقی، یک پیشرانه 1.5 لیتری ساخت دانگ فنگ با 90 اسببخار قدرت را هم در زیر کاپوت جای داده که وظیفه شارژ باتری را برعهده دارد.
نتا L EREV به مجموعه باتری 30 کیلووات ساعت مجهز شده است، که برد حرکتی 164 کیلومتر در حالت کاملا برقی را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.
نتا L از سال 2024 وارد بازار چین خواهد شد. انتظار داریم که قیمت این خودرو در محدوده 21 تا 35 هزار دلار تعیین شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source