ادمین یکی از اصطلاحات پرکاربرد در اینستاگرام و یک شغل پردرآمد است. احتمالاً افرادی را دیده‌اید که بدون خروج از منزل درآمد ماهانه خوبی دارند و اگر در مورد نوع فعالیت و شغلشان بپرسید، به شما می‌گویند: ادمین پیج هستند!

اگر می‌خواهید ادمین اینستاگرام شوید در مقاله پیش رو شما را با پاسخ این سوال که ادمین کیست؟ و چه وظایف و مهارت‌هایی دارد؟ آشنا خواهم کرد.

ادمین پیج اینستاگرام کیست؟ 

ادمین به معنای مدیر است و به شخصی گفته می‌شود که صفحه‌ای را در شبکۀ اجتماعی مدیریت می‌کند. احتمالاً با خود می‌گویید: پس هر شخصی که یک پیج اینستاگرام دارد، ادمین است. باید بگویم خیر! قطعاً در اینستاگرام پیج‌های افراد معروف مثل بازیگران، ورزشکاران و برندها را دیده‌اید که بعضی از آنها با تیک آبی مشخص شده است.

از آنجایی که صاحبان چنین پیج‌هایی فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و نمی‌توانند صفحه‌های پرمشغله خود را مدیریت کنند، ترجیح می‌دهند برای مدیریت پیج‌های خود ادمین استخدام کنند. ادمین یا مدیر صفحه یکسری وظایف مشخص دارد که بابت آنها از صاحبان صفحه دستمزد دریافت می‌کند.

وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام با انجام وظایف خود باعث پیشرفت پیج اینستاگرامی که مدیریت آن را بر عهده دارد می‌شود. این وظایف عبارت است از:

  1. به اشتراک گذاشتن استوری‌ها و پست‌های صفحه
  2. نوشتن کپشن مناسب محتوا
  3. مدیریت کامنت‌ها و دایرکت اینستاگرام مثل پاسخ دهی یا فیلتر کامنت‌ها
  4. افزایش لایک و کامنت
  5. افزایش بازدید از پست‌های پیج
  6. افزایش فالوورها
  7. حفظ امنیت پیج
  8. حرفه‌ای کردن بایو پروفایل
  9. طراحی قالب پیج و ظاهر بصری آن
  10. بالا بردن سطح تعامل کاربران
  11. ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی
  12. نوشتتن هشتگ‌های مناسب هر محتوا

حالا که با وظایف ادمین اینستاگرام آشنا شدید باید بدانید که یک ادمین برای انجام چنین وظایفی باید مهارت‌هایی را به دست بیاورد تا به واسطه آنها بتواند پیج را مدیریت  کرده و ارتقا دهد. البته گاهی شما با عنوان ادمین تمام این وظایف را یکجا به عهده ندارید و ممکن است فقط برای تولید محتوا یا برای پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌ها با صاحبان پیج همکاری کنید. در ادامه مهارت‌هایی که یک ادمین اینستاگرام باید به آنها مسلط باشد را توضیح می‌دهیم.


مهارت‌های ادمین اینستاگرام

به دست آوردن مهارت در هر زمینه‌ای باعث می‌شود شما در آن رشته یک متخصص شوید. برای ادمین اینستاگرام شدن هم باید مهارت‌هایی کسب کنید تا بتوانید با اعتماد به نفس، مدیریت یک پیج را بر عهده بگیرید. در شروع راه لازم است حداقل مهارت‌های زیر را کسب کنید:

·       کار با اپلیکیشن اینستاگرام

قبل از هر چیز اپلیکیشن اینستاگرام را خوب یاد بگیرید تا بر تمامی امکانات و عملکردهای آن مسلط باشید.

·       تولید محتوا

هر شبکه اجتماعی ویژگی‌های خاص خودش را دارد. تولید محتوا برای اینستاگرام با تولید محتوای یوتیوب متفاوت است. بنابراین تحقیق کنید که محتوای پرطرفدار اینستاگرام چیست و پس از بررسی رقبای خود با تولید محتوای مناسب، مخاطبان خود را جذب کنید.

ادمین باید بتواند با اپلیکیشن‌های ادیت عکس و ویدیو موبایل کار کند و محتوای با کیفیت و البته موثر تولید کند. البته همه وظیفه تولید محتوا را ندارند اما قطعاً ادمین اینستاگرام با توانایی تولید محتوا، خیلی بیشتر از ادمین ساده‌ای است که فقط محتواها را منتشر می‌کند.

·       نوشتن استراتژی

استراتژی نقشه راهی است که ما برای انجام فعالیت‌هایمان لازم داریم و مشخص می‌کند کجا بایستیم و چطور عملکرد خودمان را ارزیابی کنیم. بهتر است دوره‌های استراتژی محتوا و اینستاگرام را بگذرانید. یا مطالبی در اینباره بخوانید تا بتوانید به راحتی برای هر پیج استراتژی مناسب آن را تعیین کنید.

·       مشخص کردن اهداف پیج

تعیین KPI یا شاخص کلیدی عملکرد که یک متغییر قابل اندازه‌گیری است، به شما نشان می‌دهد که پیج شما چقدر در رسیدن به اهدافتان موفق بوده است. برای رسیدن به اهداف درست، ببینید چه چیزهایی برای شاخص عملکرد کلیدی شما اهمیت دارد؟ برای پاسخ به این سوال به دنبال KPIهای مفید و موثر اینستاگرام مثل جذب، درگیری، بازگشت سرمایه و… باشید.

·       برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی کردن شاید در ظاهر ساده باشد. اما نوشتن یک تقویم تولید محتوا برای هر پیجی از نان شب واجب‌تر است، مهمتر از آن پایبند بودن به آن برنامه‌ریزی است. پس تمام نکات نوشتن یک تقویم تولید محتوای خوب را یاد بگیرید تا از قبل بدانید برای یک پیج چه محتوایی، با چه هدفی تولید کنید.


·       زمان بندی

بعد از آنکه تصمیم گرفتید چه محتوایی تولید کنید، حتماً باید مشخص کنید که هر پست در چه روز و ساعتی منتشر می‌شود. با این کار هرگز دچار بی‌نظمی نمی‌شوید و از به وجود آمدن اختلال در کار جلوگیری می‌کنید.

·       نوشتن

به عنوان ادمین باید کمی با نکات نوشتن محتوا آشنا باشید تا بتوانید کپشن و پیام‌هایی بنویسید که برای مخاطبان شما قابل درک باشد و هدف محتوای شما را دریافت کنند. همچنین یکی از راه‌های رشد پیج اینستاگرام، تولید محتوای متنی (کپشن) است که توسط ادمین انجام می‌شود.

·       سوشال مانیتورینگ

یکی از کارهایی که برای موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام می‌دهند، بررسی رقبا و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی است. برای گرفتن بهترین نتیجه از کمپین‌ها باید قبل از شروع آن پلتفرم‌هایی که می‌خواهید در آن تبلیغات انجام دهید را آنالیز کنید.

برای این کار بهتر از از روش سوشال مانیتورینگ که فرآیند ردیابی محتوا است و طی آن تمامی مسائل مربوط به یک برند در شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری و تجزیه‌و‌تحلیل می‌شود، استفاده کنید. سوشال مانیتورینگ را هم به صورت دستی و هم با ابزارهای موجود می‌توانید انجام دهید.

·       افزایش اینگیجمنت

هدف شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام ایجاد تعامل با کاربران است. پس مخاطب خود را درگیر نگه دارید، به کامنت‌های آنها در زیر پست‌ها واکنش نشان دهید، سوالات آنها را در دایرکت پاسخ دهید و کاری کنید تا آنها به عملکرد شما در اینستاگرام واکنش نشان دهند، در این صورت می‌توانید رشد پیج خود را مشاهده کنید.

نتیجه گیری

برای اینکه یک ادمین موفق و حرفه‌ای تبدیل شوید باید هر روز در حال یادگیری و تمرین باشید. سعی کنید یک دوره آموزشی مدیریت شبکه‌های اجتماعی و آموزش ادمینی اینستاگرام را بگذرانید و مطالبی که در اینباره نوشته شده است را بخوانید تا به اطلاعات شما اضافه شود.

آکادمی نوین یکی از شرکت‌هایی است که دوره آموزش جامع ادمینی اینستاگرام را برگزار می‌کند و علاه بر آموزش صفر تا صد ادمینی و تولید محتوای حرفه‌ای با موبایل، بعد از دوره شما را به بازار کار معرفی می‌کند.

اگر می‌خواهید یک شغل خوب از خانه و با یک گوشی داشته باشید، ادمینی بهترین است.  پس  از همین حالا شروع کنید تا هرچه زودتر به اهدافتان برسید.

 

source

توسط