یکی از خودروهایی که در صف رونمایی برای بازار خودروی کشورمان قرار دارد و اتفاقا مقدمات مونتاژ آن در داخل کشور نیز فراهم آمده، چری آریزو ۸ است که در حال حاضر به عنوان بزرگترین و جدیدترین سدان برند چری شناخته می‌شود و در کشورمان، با نام فونیکس آریزو۸ پرو عرضه خواهد شد. برپایه این خودرو که کمی بیشتر از یک سال از آغاز عرضه‌اش در چین می‌گذرد، چری به‌تازگی یک نمونه مجهز به پیشرانه پلاگین-هایبرید (بنزینی-برقی با باتری قابل شارژ با منبع برق خارجی) معرفی کرده که قرار است تحت سری جدید فالوین عرضه شود و نام فاولین A8 برای آن انتخاب شده.

مدل پلاگین-هایبرید چری آریزو۸ (فونیکس آریزو۸ پرو) با مصرف سوخت ترکیبی صدی ۱ لیتر - Chery Fulwin A8 2024

چری فالوین A8 از نظر ظاهری، تفاوت چندانی با A8 ندارد اما پیشرانه‌ای کاملا متفاوت در آن استفاده شده. این پیشرانه، متشکل است از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری TGDI با ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور برقی ۲۰۴ اسب‌بخاری با ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور.

با این پیشرانه، در سیکل ترکیبی، فالوین A8 صدی تنها ۱ لیتر بنزین می‌سوزاند و با هر بار سوخت‌گیری و شارژ کامل باتری‌ها، می‌تواند تا ۱.۴۰۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید که عدد چشمگیری برای بُرد پیمایش است. در حالت تمام-الکتریکی نیز این خودرو می‌تواند تا ۱۲۵ کیلومتر را بپیماید. همچنین به گفته چری، شتاب ۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت فالوین A8 برابر با ۴ ثانیه است که نشان از چالاکی قابل قبول آن دارد.

مدل پلاگین-هایبرید چری آریزو۸ (فونیکس آریزو۸ پرو) با مصرف سوخت ترکیبی صدی ۱ لیتر - Chery Fulwin A8 2024

همانطور که اشاره شد، چری فالوین A8 از نظر ظاهری، تفاوت چندانی با آریزو۸ بنزینی ندارد اما این خودرو در مدل Fulwin A8 Pro نیز عرضه خواهد شد که در این مدل، هم در طراحی نمای جلو و هم در انتخاب متریال مصرفی در فضای داخلی، بسیار شبیه‌تر شده به خودروهای مبتنی بر انرژی های نو یا به‌اصطلاح، NEV.

2024奇瑞风云A8

با توجه به این که طی ماه های گذشته، مدیران‌خودرو به انتخاب و معرفی خودرهای NEV چری برای عرضه در بازار خودرو کشورمان، سرعت بخشیده و حتی یک بخش اختصاصی برای خودروهای مبتنی بر انرژی های نو در دل خود، ایجاد کرده، باید دید برای عرضه فالوین A8 نیز برنامه‌ریزی کرده یا خیر. برای آریزو۸ بنزینی اما می‌‎دانیم تولید آزمایشی در کرمان، آغاز شده و به‌زودی شاهد معرفی آن خواهیم بود.

انتهای پیام

source

توسط