خودرو لادا گرانتا ارزان‌ترین مدل معرفی شده شرکت روسی لادا در ایران، با طراحی 20 تا 30 سال پیش و امکانات رده پایین، جانشین پراید می‌شود.

خودرو لادا گرانتا، ارزان‌ترین مدل معرفی شده شرکت روسی لادا در ایران است. این خودرو در کشورش حدود ۸ هزار تا ۱۰ هزار دلار یا 400 تا 500 میلیون تومان قیمت دارد. تعرفه گمرکی ۹۱ درصدی روی آن اعمال خواهد شد و علاوه بر آن هم هزینه‌هایی مثل مالیات، سود بازرگانی و هزینه پلاک‌گذاری وجود دارد که قیمت این خودرو را در ایران به بالای 1 میلیارد تومان می‌رساند.

لادا گرانتا

طراحی داخلی و خارجی این خودرو شبیه به خودروهای 20 تا 30 سال پیش است. لادا Granta موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپه با قدرت ۱۰۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌متر دارد و احتمال می‌رود که جعبه دنده‌اش ۵ سرعته و دستی باشد. پیشرانه این خودرو، شبیه به خودرو ال 90 است. همان‌طور که در گجت نیوز، خودرو روسی لادا را بررسی کردیم، این ماشین امکانات خاصی ندارد؛ برای مثال فرمان آن شبیه به خودروهای 20 سال پیش است و امکانات داخل آن هم چنگی به دل نمی‌زند.

همان‌طور که گفته شد، جانشین پراید با قیمت چند برابر آن، هیچ امکانات خاصی ندارد و با توجه به نحوه قیمت‌گذاری خودروها در ایران، نمی‌دانیم که این خودرو حتی در دسته خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد یا خیر.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این خودرو چیست؟

source

توسط