گزارش‌ها حاکی از آن هستند که عملیات سوخت رسانی در برخی از پمپ بنزین‌های کشور متوقف شده است. بررسی‌ها از حمله هکری به شبکه سوخت رسانی خبر می‌دهند. در ادامه، اطلاعیه رسمی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درباره حمله سایبری به شبکه سوخت را می‌خوانید.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت از مردم خواست که در صورت عدم نیاز فوری به بنزین، فعلا به پمپ بنزین ها مراجعه نکنند تا اختلال پیش‌آمده، به‌طور کامل رفع شود.

به گزارش تجارت نیوز، روند سوخت‌رسانی، از ساعاتی پیش در برخی از پمپ بنزین‌های تهران متوقف شده است. اینطور که از شواهد پیداست، مسئولات مربوطه در حال برگزاری جلساتی هستند و علت توقف سوخت‌رسانی نیز در دست بررسی است. اختلال در عملیات سوخت‌رسانی (بنزین و گازوئیل) در برخی استان‌های دیگر نیز اتفاق افتاده و فقط محدود و به تهران و شهرستان‌های اطرافش نیست. خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزیر نفت اعلام کرد: حداقل ۳۰ درصد پمپ بنزین‌ها در سراسر کشور فعال هستند.

به گفته‌ی سخنگوی جایگاه‌داران: کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست. این اختلال یک مشکل فنی است و از مردم خواهش می‌کنیم اگر نیازمند ضروری به بنزین نیستند، فعلا تا رفع کامل مشکل، به جلایگاه‌های عرضه مراجعه نکنند.

اما گزارش‌های بعدی، از حملات هکری به شبکه سوخت‌رسانی کشور خبر داده‌اند

به گزارش جماران، روزنامه جروزالم پست در خبری اعلام کرد گروه هکری گنجشک درنده مسئولیت هک شدن جایگاه های سوخت در سراسر ایران را بر عهده گرفت.

شرح به‌روزرسانی خبر: گروه هکری اسرائیلی گنجشک درنده: نخواستیم همه جایگاه‌ها را از کار بیندازیم! این حمله سایبری به شیوه‌ای کنترل شده انجام شد تا آسیب احتمالی به خدمات اضطراری انجام نشود. با وجود اینکه توانایی مختل کردن کامل پمپ‌بنزین‌ها وجود داشت، تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور سالم مانده‌اند.

جمله هکری اسرائیل به پمپ بنزین های تهران علت اختلال در جایگاه های سوخت

گروه هکری گنجشک درنده، با انتشار اطلاعاتی، مدعی شد که به شبکه کارت سوخت کشور نفوذ کرده است.

حمله هکری اسرائیل به شبکه سوخت کشور

چه زمانی مشکل جایگاه های سوخت رفع می شود

معاون وزیر نفت از رفع اختلال تا پایان امروز خبر داد. به گفته‌ی معاون وزیر نفت:

  • تیم‌های تخصصی در سراسر کشور درحال کار هستند و حداقل زمانی ۶ تا ۷ ساعته نیاز هست تا شرایط سوخت‌گیری به حالت عادی بازگردد.
  • تا پایان امروز، شرایط سوخـ‌گیری به حالت عادی بازخواهد گشت.
  • برای اینکه مشکلی ایجاد نشود، ارتباط جایگاه‌ها با سامانه را قطع کردیم تا به صورت آفلاین سوخت‌گیری انجام شود.

به گفته‌ی وزیر نفت: پیش بینی می‌شود تا ساعت ۱۵ همه جایگاه‌های سوخت در همه استان‌ها به‌صورت دستی وارد مدار شوند.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی حمله سایبری به شبکه سوخت را تأیید کرد

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، حمله سایبری به شبکه سوخت را تأیید کرد. پس از اختلال ایجاد شده در برخی جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور، شرکت ملی پخش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

نظر به بروز اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین (دستی) انجام خواهد شد.

این نهاد با بیان اینکه کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی در حال رفع مشکل هستند، وعده داد تا ساعاتی دیگر همه جایگاه‌ها به وضع عادی بازخواهد گشت و روند سوخت‌گیری عادی خواهد شد. شرکت ملی پخش همچنین تأکید کرد سهمیه سوخت هم‌میهنان در کارت سوخت آنها محفوظ است و پس از رفع مشکل قابل استفاده خواهد بود. دقایقی پیش یک گروه هکری نیز مسئولیت این هک را پذیرفته است.

در حال حاضر ۲۴۵۰ جایگاه سوخت فعال شدند

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:

۴۲۰۰ جایگاه فعال در کشور داریم که در حال حاضر ۲۴۵۰ جایگاه در حال ارایه خدمات هستند. سایر جایگاه‌ها نیز به مرور فعال خواهند شد.

ویدیوی وضعیت جایگاه‌ سوخت خیابان شهید مطهری تهران بدون بنزین

/

source

توسط