در ادامه ورود اسامی ناآشنا به صنعت خودروسازی، شرکتی به نام 777 موتورز (777Motors) هم در نوامبر 2022 اعلام موجودیت کرد. در تابستان 2023 هم نخستین نمونه از اولین محصول این شرکت در محل دفتر مرکزی آن، یعنی پیست مونزا، رونمایی شد.

اما این خودروساز تازه‌تاسیس، هفته گذشته و در پیست یاس‌مارینا در ابوظبی، از خودروی مسابقه‌­ای ساخت خود رونمایی کرد. به نظر می‌­رسد که بیشترین تعداد از مشتریان بالقوه 777 موتورز در همین مکان با این خودرو ملاقات کنند.

777 هایپرکار براساس ایده آقای لوی و براساس خودروهای مسابقه‌­ای LMP1 طراحی شده، اما ضمن اعمال برخی اصلاحات، در برخی موارد نیز از الزامات قانونی مسابقات فاصله گرفته است. به همین دلیل، 777 هایپرکار نه به معابر عمومی دسترسی دارد و نه مجاز به حضور در مسابقات خواهد بود. البته شرکت سازنده وعده داده که مالکان این خودرو لذتی را تجربه خواهند کرد که حتی در خودروهای LMP1 نیز یافت نمی­‌شود.

خودروی مسابقه‌ای 777 موتورز

بنابر اعلام سازنده، 777 توانسته پیست مونزا در در مدت یک دقیقه و 33 ثانیه طی کند، یعنی بیش از 2 ثانیه سریع‌تر از زمانی که نسخه مسابقه‌­ای فراری 499P هیبرید در این پیست به ثبت رسانده است.

طراحی شاسی و آیرودینامیک بدنه 777 به دالارا (Dallara) واگذار شده درحالی‌که استودیو طراحی اومبرتو پالرمو دیزاین (Umberto Palermo Design) که در تورین ایتالیا واقع شده، طراحی بدنه این خودرو را برعهده داشته است.

پیشرانه 4.5 لیتری V8 تنفس طبیعی ساخت شرکت بریتانیایی گیبسون تکنولوژی (Gibson Technology) که برای 777 نصب شده، می­‌تواند بدون نیروی کمکی برقی، 800 اسب‌­بخار قدرت در 9 هزار دور در دقیقه تولید کند.

حداکثر سرعت 777 هایپرکار نیز 370 کیلومتر برساعت خواهد بود. براساس اعلام سازنده، آیرودینامیک پیشرفته باعث شده در سرعت‌های زیاد، نیرویی معادل 2.100 کیلوگرم روی بدنه این خودرو وارد شود و بتواند نیروی جانبی 4g را تحمل کند، درحالی‌که وزن خالص آن فقط 900 کیلوگرم خواهد بود.

خودروی مسابقه‌ای 777 موتورز

کابین 777 به صورت راننده-محور طراحی شده و فرمان خودرو با چند نمایشگر احاطه شده است.

777 موتورز برای تولید فقط 7 دستگاه 777 هایپرکار با قیمت هنگفت 7 میلیون یورو، برنامه‌­ریزی کرده است. خریدار این خودرو فرصت تمرین در نمونه شبیه‌سازی شده و امکان 14 روز استفاده در پیست‌های مختلف جهان را نیز به دست می‌­آورد. نخستین نمونه از این خودرو در سال 2025 به مشتری تحویل خواهد شد.

از میان رقبای اصلی این خودرو می­توان به نسخه مسابقه­‌ای فراری 499P هیبرید با قیمت 5.1 میلیون یورو و رودین Fzero ساخت نیوزیلند با قیمت 2 میلیون یورو اشاره کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir