با پایان سال 2023 و قطع تولید دو محصول مهم دوج یعنی چلنجر و چارجر، عصر خودروهای عضلانی مدرن به پایان می‌­رسد. در طول 15 نزدیک به 15 سال گذشته، این دو خودروی اسپرت توانستند در برابر فورد ماستنگ عرض اندام کنند. اما با مرور آمار فروش این خودروها در آخرین سال عرضه، به نظر می‌­رسد که باید تغییرات سلیقه مشتریان را پذیرفت.

فورد ماستنگ با افزایش 21.2 درصدی فروش در سه ماهه پایانی 2023 نسبت به مدت مشابه سال 2022، توانسته نظر 13,290 مشتری را به طرف خود جلب نماید. رقیب دیگر این خودرو یعنی شورولت کامارو هم با افزایش 15.8 درصدی فروش در سه ماهه پایانی سال، در تیراژ 6,340 دستگاه به فروش رسیده است. اما دوج چلنجر با کاهش 26 درصدی فروش نسبت به سال 2022 مواجه شده و در تعداد 9,610 دستگاه به فروش رسیده است.

البته اگر آمار فروش در کل سال 2023 را مدنظر قرار دهیم، دوج چلنجر با فروش 44,960 دستگاه با فاصله قابل توجه از رقم 31,028 دستگاهی کامارو عبور کرده است و بعد از فورد ماستنگ با فروش 48,605 دستگاه، در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. البته در این بخش هم چلنجر تنها خودرویی است که نسبت به سال 2022، کاهش فروش را تجربه می­‌کند.

آمار فروش خودروهای عضلانی در سال 2023

همه این‌ها در حالی است که دوج چلنجر در سال 2021 توانست با فاصله 4 هزار دستگاه، حتی از ماستنگ هم عبور کرده و در جایگاه پرفروش‌­ترین خودروی اسپرت عضلانی قرار بگیرد.

در این میان به نظر می­‌رسد که شورولت کامارو در آخرین سال تولید با استقبال مشتریان روبرو شده و 25.9 درصد افزایش فروش را تجربه کرده است. اما هنگامی که فروش این خودرو را با آمار 41 هزار دستگاهی فورد ماستنگ مک-ای مقایسه کنید، تغییر سلیقه مشتریان را کاملا احساس خواهید کرد.

آخرین نمونه از دوج چلنجر، نسخه بلک SRT دیمون 170 بود که در 22 دسامبر از خط تولید خارج شد. آخرین نمونه از شورولت کامارو هم که یک ZL1 1LE با گیربکس دستی بود، در اواسط ماه دسامبر تولید شد.

از میان این خودروها، فورد ماستنگ فعلا به حیات خود ادامه می‌­دهد. شورولت از بازگشت کامارو در آینده خبر داده، درحالی‌که دوج هم نمونه­‌ای از نسل آینده چارجر را نمایش داده است. هواداران امیدوار هستند که نسل جدید چلنجر هم در آینده عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir