نسل فعلی نیسان GT-R با کد R35 از سال 2007 تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو در اوایل سال گذشته و پس از بروزرسانی ظاهری، به علت سختگیری قوانین آلایندگی از بازار اروپا خارج شد. انتظار داریم که نسخه تکمیل شده از کانسپت هایپر فورس که اواخر پارسال معرفی شد، تا اواخر دهه جاری به عنوان نسل جدید نیسان GT-R عرضه شود.
از آنجا که R35 آخرین نسل نیسان GT-R با پیشرانه درونسوز است، یک شرکت بریتانیایی به نام آرتیسان تصمیم گرفته که مشخصات فنی این نسل GT-R را با چهره اسکای لاین R34 و قطعات و فناوریهای مدرن همراه کند. البته از آنجا که در این پروژه هیچ محدودیت مالی پیشبینی نشده، قطعات بدنه آرتیسان GT-R از فیبرکربن ساخته شده است. غیر از فناوری مدرن چراغها، طراحی خط سقف، شیشههای مثلثی جانبی و بخش انتهایی بدنه تغییر کرده است.
مشخصات ظاهری آرتیسان GT-R
فضای داخلی آرتیسان GT-R را میتوان ترکیبی از دو نسل R34 و R35 دانست. گذشته از نمایشگر بزرگ عمودی، طراحی بخش میانی داشبورد و پوشش داخلی درها تغییر کرده و یک فرمان جدید با روکش جیر نصب شده است. صندلیهای اسپرت ریکارو با فریم فیبرکربن و همچنین تریم قطعات فیبرکربن را نباید از قلم انداخت.
مشخصات فنی آرتیسان GT-R
از مشخصات فنی آرتیسان GT-R اطلاعی در دسترس نیست، اما گفته شده که شرکت اهل بریتانیا قصد دارد که این خودرو را در دو نسخه عرضه کند، که نسخه مسابقهای یا Track، بیش از 800 و نسخه اولتیمیت بیش از هزار اسببخار قدرت در اختیار خواهد داشت. توجه داشته باشید که پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو R35 در حالت استاندارد، 600 اسببخار قدرت تولید میکند.
هر دو نسخه آرتیسان GT-R با ترمزهای کربن-سرامیک، سیستم تعلیق تقویتشده و سیستم اگزوز اسپرت همراه خواهد شد.
برنامه تولید و قیمت نیسان آرتیسان GT-R
انتظار داریم که نمونه تکمیل شده از آرتیسان GT-R در نوامبر 2024 و در نمایشگاه SEMA به معرض نمایش درآید.
آرتیسان GT-R در هانوفر آلمان تولید خواهد شد. قیمت پایه این خودرو، 369 هزار پوند تعیین شده که هرچند رقم هنگفتی است اما تقریبا معادل نصف قیمت خودروی تولید محدود نیسان GT-R50 است که 5 سال پیش عرضه شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source