نسل فعلی نیسان GT-R با کد R35 از سال 2007 تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو در اوایل سال گذشته و پس از بروزرسانی ظاهری، به علت سخت‌گیری قوانین آلایندگی از بازار اروپا خارج شد. انتظار داریم که نسخه تکمیل شده از کانسپت هایپر فورس که اواخر پارسال معرفی شد، تا اواخر دهه جاری به عنوان نسل جدید نیسان GT-R عرضه شود.

از آنجا که R35 آخرین نسل نیسان GT-R با پیشرانه درون‌سوز است، یک شرکت بریتانیایی به نام آرتیسان تصمیم گرفته که مشخصات فنی این نسل GT-R را با چهره اسکای لاین R34 و قطعات و فناوری‌های مدرن همراه کند. البته از آن‌جا که در این پروژه هیچ محدودیت مالی پیش‌­بینی نشده، قطعات بدنه آرتیسان GT-R از فیبرکربن ساخته شده است. غیر از فناوری مدرن چراغ‌ها، طراحی خط سقف، شیشه­‌های مثلثی جانبی و بخش انتهایی بدنه تغییر کرده است.

مشخصات ظاهری آرتیسان GT-R

فضای داخلی آرتیسان GT-R را می­‌توان ترکیبی از دو نسل R34 و R35 دانست. گذشته از نمایشگر بزرگ عمودی، طراحی بخش میانی داشبورد و پوشش داخلی درها تغییر کرده و یک فرمان جدید با روکش جیر نصب شده است. صندلی‌های اسپرت ریکارو با فریم فیبرکربن و همچنین تریم قطعات فیبرکربن را نباید از قلم انداخت.

نیسان آرتیسان GT-R

مشخصات فنی آرتیسان GT-R

از مشخصات فنی آرتیسان GT-R اطلاعی در دسترس نیست، اما گفته شده که شرکت اهل بریتانیا قصد دارد که این خودرو را در دو نسخه عرضه کند، که نسخه مسابقه‌­ای یا Track، بیش از 800 و نسخه اولتیمیت بیش از هزار اسب­‌بخار قدرت در اختیار خواهد داشت. توجه داشته باشید که پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو R35 در حالت استاندارد، 600 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند.

هر دو نسخه آرتیسان GT-R با ترمزهای کربن-سرامیک، سیستم تعلیق تقویت­‌شده و سیستم اگزوز اسپرت همراه خواهد شد.

نیسان آرتیسان GT-R

برنامه تولید و قیمت نیسان آرتیسان GT-R

انتظار داریم که نمونه تکمیل شده از آرتیسان GT-R در نوامبر 2024 و در نمایشگاه SEMA به معرض نمایش درآید.

آرتیسان GT-R در هانوفر آلمان تولید خواهد شد. قیمت پایه این خودرو، 369 هزار پوند تعیین شده که هرچند رقم هنگفتی است اما تقریبا معادل نصف قیمت خودروی تولید محدود نیسان GT-R50 است که 5 سال پیش عرضه شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir