شرکت لی اتو (Li Auto) که در سال 2015 تاسیس شده، تاکنون سه مدل شاسی بلند پلاگین-هیبرید با اسامی L8 , L7 و L9 را عرضه کرده است. هر سه محصول از نظر ظاهری، مشابه به نظر می­‌رسند ولی در ابعاد، قیمت و تجهیزات با یکدیگر تفاوت دارند.

تمام محصولات فعلی لی اتو از نوع هیبرید EREV هستند، بدین معنی که از نیروی پیشرانه درون‌سوز فقط برای شارژ باتری و افزایش برد حرکتی استفاده می­‌شود.

براساس تصاویری که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده، لی اتو خود را برای عرضه یک محصول جدید به نام L6 آماده می‌کند.

طراحی لی اتو L6

ابعاد بدنه لی اتو L6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.925، 1.96، 1.735 و 2.92 متر اعلام شده، که در تمام بخش‌ها نسبت به لی اتو L7 کوچک‌تر است.

امکانات لی اتو L6

فهرست تجهیزات رفاهی لی اتو L6 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، ولی براساس تصاویر، می­‌توان دریافت که تریم کامل این خودرو به حسگر لیدار بالای شیشه جلو مجهز شده است و احتمالا از سامانه خودران سطح 2 پشتیبانی می­‌کند.

2024 لی اتو L6

مشخصات فنی لی اتو L6

از مشخصات پیشرانه­‌های برقی لی اتو L6 اطلاعی نداریم، ولی ژنراتور درون‌سوز، همان نمونه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با 154 اسب­‌بخار قدرت است که در سایر محصولات لی اتو نیز نصب می­‌شود.

هرچند سایر محصولات این برند چینی از مجموعه باتری لیتیوم- نیکل-منگنز- کبالت بهره‌­مند هستند، به نظر می‌­رسد که لی اتو L6 به عنوان محصول اقتصادی این برند به مجموعه­ای از نوع لیتیوم-فلز-فسفات مجهز شود.

قیمت لی اتو L6

از آنجا که مدل بزرگتر L7 در چین با قیمت پایه 319,800 یوان به فروش می‌رسد، می­‌توان انتظار داشت که قیمت پایه لی اتو L6 نیز در محدوده 300 هزار یوان تعیین شود.

لی اتو فعلا بر بازار چین تمرکز نموده و هیچ برنامه­‌ای برای صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر ندارد، هرچند که بنابر اعلام رسانه­‌های روسی، تعدادی از محصولات این شرکت نیز از طریق واسطه­‌های غیررسمی به روسیه راه یافته‌­اند.

لی اتو قصد دارد علاوه بر مینی ون برقی به نام مگا، سه خودروی برقی دیگر را نیز در سال 2024 معرفی کند و تنوع محصولات خود را به هشت مدل برساند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari