وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، تصاویری از نسل دوم فولکس واگن ماگوتان 2025 را منتشر کرده است.
فولکس واگن ماگوتان نخستین بار در سال 2018 و منحصرا برای عرضه در چین معرفی شده است. نسل دوم این خودرو را میتوان جانشین معنوی پاسات سدان محسوب کرد، چراکه نسل جدید پاسات در اروپا و برخی کشورهای دیگر فقط در فرم استیشنواگن به فروش میرسد. البته اشکودا ساپرب با زیرساخت فنی مشترک با پاسات، همچنان در فرم سدان هم عرضه میشود.
طراحی فولکس واگن ماگوتان 2025
ابعاد بدنه فولکس واگن ماگوتان 2025 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.99، 1.854، 1.487 و 2.871 متر اعلام شده است. بدنه این خودروی 1684 کیلوگرمی روی رینگهای 17 تا 19 اینچی استوار میشود.
با مرور تصاویر MIIT، میتوان دریافت که فولکس واگن ماگوتان 2025 به صورت جزئی و مطابق با سلیقه مشتریان چینی دستخوش تغییر شده است.
درواقع طراحی ظاهری فولکس واگن ماگوتان 2025 حتی در مقایسه با پاسات هم از هیجان چندانی برخوردار نیست، هرچند که فرم صندوق عقب آن از اشکودا ساپرب کاربردیتر به نظر میرسد.
چراغ سرتاسری عقب هم به محصولات برقی فولکس واگن یعنی سری ID. شباهت دارد. خروجی اگزوز هم زیر سپر عقب پنهان شده است.
نمونه حاضر در تصاویر که با رنگ خاکستری تیره مات تزئین شده، احتمالا گرانترین نسخه از فولکس واگن ماگوتان 2025 است، چراکه نام Flagship به معنای پرچمدار روی درهای جلو دیده میشود. رینگهای دو رنگ و جزئیات مشکی هم روی بدنه این خودرو قابل تشخیص است.
مشخصات فنی فولکس واگن ماگوتان 2025
بنابر اسناد MIIT، فولکس واگن ماگوتان 2025 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 217 اسببخار قدرت مجهز شده است.
سدانهای فولکس واگن در چین
توجه داشته باشید که لقب بزرگترین سدان فولکس واگن در بازار چین به مدل فیدئون تعلق دارد، که جانشین غیرمستقیم فیتون محسوب میشود. علاوه بر ماگوتان و فیدئون، چند سدان دیگر با اسامی لاماندو L، لاویدا، ساگیتار، سی سی، سانتانا، بورا و پاسات نیز توسط فولکس واگن در چین به فروش میرسد.
بنابراین به نظر میرسد که برخلاف بسیاری از کشورهای جهان به خصوص ایالات متحده، خودروهای سدان هنوز در چین از محبوبیت نسبی برخوردار هستند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source