در سال‌های اخیر با تنوع زیادی از خودروهای بازسازی شده مواجه بوده­‌ایم، ولی خودروی مورد بحث در این مطلب، یکی از نمونه­‌های شایسته توجه و ستایش است.

از اسپیدکور گوست (SpeedKore Ghost) حرف می‌­زنیم، خودرویی برپایه دوج چارجر 1970 که پیشرانه V8 هلکت همی با بیش از 700 اسب­‌بخار قدرت را در زیر کاپوت خود جای داده است. خروجی این پیشرانه به گیربکس شش سرعته دستی منتقل می‌­شود.

انتخاب نام گوست به معنای روح برای این خودروی نیرومند، به رنگ سفید خاصی که بدنه آن را تزئین کرده هم ارتباط دارد، رنگی که تاکنون در هیچکدام از محصولات قبلی اسپیدکور مشاهده نشده است. این شرکت تاکنون چندین نمونه بازسازی شده از فورد ماستنگ و دوج چارجر را ارائه کرده است.

دوج چارجر 1970 اسپیدکور گوست

شاسی فولادی با میله حفاظتی 14 نقطه‌­ای، سیستم تعلیق سفارشی، قطعات فیبرکربنی بدنه، کالیپرهای شش و چهار پیستون در جلو و عقب با دیسک 14 اینچی در جلو، از مهمترین مشخصات فنی این کوپه عضلانی به شمار می‌­آید.

رینگ‌های 19 و 20 اینچی HRE در محورهای جلو و عقب همراه با تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن، در زیر بدنه اسپیدکور گوست نصب شده است.

اسپیدکور علاوه بر نسخه تغییر یافته از پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ هلکت، گیربکس شش سرعته دستی TREMEC TR-6060، میل گاردان فیبرکربن، دیفرانسیل عقب 9 اینچی، هدرز 4 به یک و صداخفه‌کن اگزوز MagnaFlow را نیز در این خودرو نصب کرده است.

با مرور این تغییرات، می­‌توان با اطمینان ادعا کرد، که اسپیدکور گوست فقط از نظر ظاهری به خودروهای کلاسیک شباهت دارد.

دوج چارجر 1970 اسپیدکور گوست

مالک و رییس شرکت اسپیدکور یعنی آقای جیم کاسمارسیک هم از گوست به عنوان پیشرفته‌­ترین دوج چارجر 1970 یاد می‌­کند. وی هدف از ساخت چنین خودروهایی را ترکیب طراحی ماندگار خودروهای عضلانی آمریکایی با فناوری مدرن می‌­داند.

همچون اکثر خودروهای خاص و سفارشی، از قیمت اسپیدکور گوست هم اطلاعی در دسترس نیست، اما به راحتی می­‌توان حدس زد که برای خرید آن به پرداخت عددی شش رقمی نیاز باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir