نزدیک به سه سال پس از معرفی خودروی مسابقه‌ای پاگانی هوایرا R، اکنون نسخه R Evo از این خودرو رونمایی می‌شود. علاوه بر به روز رسانی‌های گوناگون، این مدل اکنون به سقف جداشونده هم مجهز شده است.

مشخصات فنی پاگانی هوایرا R evo

پاگانی هوایرا R Evo به پیشرانه 6 لیتری V12 متعلق به هوایرا R مجهز شده، که خروجی آن پس از به‌روز رسانی به 900 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. بنابراین قدرت و گشتاور آن به ترتیب 50 و 20 واحد افزایش نشان می‌دهد. این افزایش خروجی به لطف باز طراحی منیفولد ورودی، نصب میل بادامک جدید و سیستم اگزوز متفاوت، حاصل شده است.

این خودروی نیرومند می‌تواند تا حداکثر سرعت 350 کیلومتر برساعت به شتاب‌گیری ادامه دهد.

پاگانی هوایرا R Evo

در فاصله پیشرانه و چرخ‌های عقب، گیربکس شش سرعته سکوئنشال قرار گرفته که در همکاری پاگانی و HWA AG برای نسخه‌های مسابقه‌ای هوایرا، طراحی شده است. وزن این گیربکس به 80 کیلوگرم محدود می‌شود.

سیستم تعلیق دوبل-جناغی از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و فنرهای مارپیچ و کمک‌فنرهای با کنترل الکترونیکی را به همراه دارد.

نکته جالب در مورد پاگانی هوایرا R Evo این است که وزن این خودرو به 1060 کیلوگرم محدود شده، که از نسل جدید مزدا میاتا 68 کیلوگرم سبک‌تر است. در سرعت 320 کیلومتر برساعت، نیروی رو به پایین وارد بر بدنه به دوبرابر وزن کلی یعنی 2120 کیلوگرم خواهد رسید.

طراحی پاگانی هوایرا R evo

بدنه پاگانی هوایرا R Evo بر رینگ‌های 19 و 20 اینچی در محورهای جلو و عقب با تایرهای P Zero ساخت پیرلی استوار شده و نیروی ترمز هم از دیسک‌های کربن سرامیک CCM-R با قابلیت تهویه، تامین شده است.

علاوه بر افزایش 10 سانتی‌متری طول لبه زیرسپری جلو، باید به افزایش 19 سانتی‌متری طول بدنه در بخش انتهایی اشاره کرد، که به علت نصب باله بزرگ و پایه زیر آن رخ داده است.

تغییر آیرودینامیک بدنه، به افزایش 45 درصدی نیروی رو به پایین منجر شده است. حتی با برداشتن پنل سقف نیز این رقم 5 درصد بیشتر از مدل قبلی خواهد بود.

پاگانی هوایرا R Evo

در کابین پاگانی هوایرا R Evo با روکش ضد حریق صندلی‌ها، کمربند ایمنی شش نقطه‌ای و پشت‌سری فیبرکربنی با حفاظت از سر، مواجه هستیم. پاگانی قصد دارد هر دو نسخه فرمان-راست و فرمان-چپ از هوایرا R Evo را تولید کند.

بنابر اعلام پاگانی، هوایرا R Evo با الهام از خودروهای ایندی Nashville و در طی نزدیک به 2 سال طراحی شده است. خودروساز ایتالیایی عملکرد این محصول را با خودروهای Prototype 2 مسابقات لمان یکسان می‌داند. البته با توجه به قیمت سرسام‌آور این خودرو، استفاده از نهایت عملکرد آن توسط مالکان کمی بعید به نظر می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir