تصاویری از پنجمین محصول زیکر توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است. این برند چینی معمولا محصولات خود را با اعداد نامگذاری می‌­کند، بنابراین انتخاب نام میکس (MIX) برای این مدل کمی عجیب است. البته اگر حروف لاتین این اسم را به عدد تبدیل کنیم، رقم 1009 حاصل می­‌شود.

میکس که براساس پلتفرم SEA-M شکل گرفته است، دومین محصول زیکر در رده MPV یا چندمنظوره، به شمار می­‌آید.

طراحی زیکر میکس

به نظر می‌­رسد که زیکر میکس براساس کانسپت M-Vision و همچنین تاکسی خودران ویمو (Waymo) شکل گرفته، ضمن ­این‌که شباهت به زیکر 007 هم قابل تشخیص است. چراغ نواری جلو با 75 عنصر نورانی، مسیر باریک جریان هوا در پایین سپر جلو، تزئین ستون‌ها با رنگ مشکی، طرح ساده نمای عقب و عدم وجود هرگونه دستگیره روی درها، مهمترین ویژگی‌های قابل تشخیص در طراحی زیکر میکس است.

احتمال دارد که درهای این خودرو به صورت برقی باز شود، مخصوصا که کمربندهای ایمنی به جای ستون، به صندلی‌ها متصل شده است.

زیکر میکس

ابعاد بدنه زیکر میکس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.688، 1.955، 1.755 و 3.008 متر اعلام شده است. بنابراین زیکر میکس در مقایسه با زیکر 009 با طول و فاصله محوری 5.209 و 3.205 متر، به مراتب کوچک‌تر است.

بدنه زیکر میکس بر رینگ‌های 19 یا 20 اینچی استوار می‌­شود.

کابین و امکانات زیکر میکس

فعلا هیچ تصویر رسمی از فضای کابین زیکر میکس در دسترس نیست، اما در تصاویر مخفیانه، می­‌توان فرمان و نمایشگر بزرگ مشابه با سایر محصولات این برند را تشخیص داد. بنابر اسناد MIIT، زیکر میکس برای حمل 5 سرنشین ظرفیت دارد.

مشخصات فنی زیکر میکس

همچون مدل 007، زیکر میکس هم به یک پیشرانه 310 کیلووات (415 اسب‌بخار) مجهز شده است. مجموعه باتری NCM این خودرو توسط CATL تامین شده، ولی ظرفیت آن و البته برد حرکتی این خودرو اعلام نشده است.

برنامه عرضه زیکر میکس

انتظار داریم که پس از رونمایی زیکر میکس در نمایشگاه پکن در می 2024، این خودرو از سال 2025 در اروپا به فروش برسد. زیکر 009 در حال حاضر با قیمت 500 هزار یوان به فروش می‌­رسد، اما انتظار داریم که میکس با قیمتی به مراتب کمتر عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari