شرکت ایتالیایی BorromeodeSilva خودرو جالب فورد ماستنگ STL-1 را معرفی کرده است. این شرکت که در سال 2010 توسط کارلو بورومئو در شهر میلان تأسیس شد، قبلاً هم محصولات جالب دیگری مثل ناردون پورشه 928 و لانچیا دلتا فیوریستا را عرضه کرده است.
فورد ماستنگ STL-1 اولین محصول این شرکت است که براساس ایدههای بنیانگذار شکل گرفته است. وی در بازدید از نمایشگاه خودرو نیویورک 2008 با فورد ماستنگ بک کوپه مدل 1968 ملاقات کرد که آن را از نیویورک تا بوئنوس آیرس سفر کرده بود.
فورد ماستنگ STL-1 را میتوان یک خودرو مناسب برای مسابقات صحرانوردی باجا دانست. بخش بالایی اتاق خودروی اصلی بریده شده و با سازه لولهای جایگزین شده است. یک پوشش پارچهای به عنوان سقف انجام وظیفه میکند، در حالی که تمام قطعات بدنه از فولاد نازک ساخته شده است.
داشبورد این خودرو دست نخورده باقی مانده است، اما بسیاری از جزئیات حذف شدهاند. حتی از پشت سری صندلیها هم خبری نیست، اما جزئیات فیبرکربن و آلومینیوم پولیش خورده میتواند نظر بیننده را جلب کند.
در زیر کاپوت فورد ماستنگ STL-1، پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی برگرفته از ماستنگ باس 302 نسخه 302R نصب شده است. به لطف تنظیم مسابقهای، این پیشرانه میتواند تا 7.400 دور بر دقیقه دوران کند.
فورد ماستنگ STL-1 از خروجی دقیق پیشرانه هیچ اطلاعی ندارد، ولی مطمئناً از پیشرانه ماستنگ باس 302 استاندارد با 450 اسببخار قدرت و 515 نیوتنمتر گشتاور نیرومندتر است.
خروجی این پیشرانه از طریق گیربکس خودکار و دیفرانسیل قفل خودکار به محور عقب منتقل میشود. سیستم اگزوز جدید با منیوفولد سفارشی هم صدایی متفاوت را تولید میکند.
همانطور که حدس میزنید، یک سیستم تعلیق کاملا جدید و مقاوم برای شرایط سخت صحرانوردی هم برای این کلاسیک قدبلند نصب شده است. هرچند رینگهای این خودرو به مدلهای قدیمی شباهت دارد، اما در پشت آنها، دیسکهای ترمز تهویه شونده با قطر 300 و 268 میلیمتر در محورهای جلو و عقب نصب شده است.
شرکت BorromeodeSilva از اعلام قیمت فورد ماستنگ STL-1 خودداری کرده است، اما با توجه به محصولات قبلی این شرکت، قیمتی در حدود نیم میلیون یورو برای STL-1 تعیین شده است.