پورشه 911 توربو S در حالت استاندارد هم خودرویی بسیار نیرومند است، اما شرکت منصوری که به اعمال تغییر بر خودروهای سوپراسپرت اشتغال دارد، با معرفی یک محصول جدید به نام P9LM EVO 900 کابریو، توانایی این خودرو را باز هم افزایش داده است. البته نسخه کوپه این خودرو مدتی قبل یعنی در سپتامبر 2023 معرفی شد.
علاوه بر نصب قطعات از جنس فیبرکربن فورجکاری شده برای بدنه و همچنین اعمال تغییر بر کابین، پیشرانه این خودرو نیز مورد تقویت قرار گرفته است.
اجازه بدهید ابتدا به سراغ پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر منصوری P9LM EVO 900 کابریو برویم، که اکنون 888 اسببخار قدرت و 1050 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب 2.5 ثانیه و 340 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
لازم است بدانید که پورشه 911 توربو S در حالت استاندارد، 641 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد. در واقع منصوری با نصب توربوشارژرهای VTG با ابعاد بزرگتر، سیستم اگزوز کاملا جدید با قطر 98 میلیمتری خروجی، اینترکولر هوا-خنک با کنترل فن، فیلتر هوای اسپرت و برنامهریزی جدید ECU، توانسته است خروجی پیشرانه 3.8 لیتری را تا این حد افزایش دهد.
منصوری P9LM EVO 900 کابریو با هواکشهای بزرگ جلو، کاپوت و بسیاری از قطعات از جنس فیبرکربن، تغییر محل چراغهای دیلایت و ایجاد مسیرهای جریان هوا در بخش جانبی و عقب بدنه، چهرهای اسپرت و البته عجیب را به نمایش گذاشته است. در این میان باید به دیفیوزر و البته باله فعال بزرگ عقب هم اشاره کنیم، که در بهبود آیرودینامیک تاثیر دارد.
نکته جالب اینکه بنابر اعلام منصوری، عرض بدنه P9LM EVO 900 کابریو نسبت به خودروی پایه بدون تغییر باقیمانده است.
رینگهای 21 و 22 اینچی محورهای جلو و عقب نیز با تایرهای 255/35 ZR21 و 335/25 ZR22 ساخت کانتیننتال همراه شدهاند. منصوری با هدف افزایش پایداری به خصوص در پیچها، از دو سایز متفاوت برای رینگ و تایرهای جلو و عقب استفاده کرده است.
همانطور که از محصولات منصوری انتظار داریم، کابین P9LM EVO 900 کابریو هم با انبوهی از روکش چرمی و قطعات فیبرکربن تزئین شده است. علاوهبراین باید به نشانگر نورانی دنده در کنار فرمان و نمایشگرهای دیجیتال سرعت و دور موتور اشاره کنیم.
منصوری قصد دارد فقط هفت دستگاه P9LM EVO 900 کابریو را تولید کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source